Dlaczego potrzebujesz systemu CRM? 35 uniwersalnych powodów.

Na wdrożeniu systemu CRM zyskuje każdy, kto się tego podejmuje. I to wcale nie mało. Badania Nucleus Research udowodniły, że na każdy zainwestowany we wdrożenie oprogramowania CRM $1 – przypada $8,71 zwrotu z inwestycji. Jeżeli to nie wystarczający argument, poniżej przedstawiam […]

Dlaczego potrzebujesz systemu CRM? 35 uniwersalnych powodów. Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
nowoczesny system crm

System CRM i jego „wywrotowy” wpływ na Twoją firmę

Czy nadążasz za innowacją w biznesie? Co pewien czas obserwujemy innowacje, które mają wywrotowy wpływ na to, co obowiązuje biznesie. Pamiętasz jeszcze czasy kiedy faktury trzeba było podpisywać, kserować i przechowywać w teczkach lub segregatorach? Wszystko zmieniło się,

System CRM i jego „wywrotowy” wpływ na Twoją firmę Czytaj więcej »

Maciej Jankiewicz
alternatywa dla crmowego mainstreamu

Alternatywa dla CRM-owego mainstreamu, o której może jeszcze nie słyszałeś

Czy byłeś już na prezentacji systemu CRM należącego do tzw. głównego nurtu? Kojarzysz takie narzędzia jak Salesforce, MS Dynamics, SAP czy Oracle? Jeśli jesteś na etapie researchu dostępnych rozwiązań, warto rozważyć także coś spoza listy

Alternatywa dla CRM-owego mainstreamu, o której może jeszcze nie słyszałeś Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
gartner kwadrant crm 2021

Jak wygląda Gartner® Magic Quadrant™ w 2021 roku?

„Rynek rozwiązań automatyzujących sprzedaż wzrósł o 10,9% do szacowanych w 2020 roku 8,15 mld USD”. Gartner Ranking Gartnera to jedno z bardziej wiarygodnych źródeł, które porównuje rozwiązania technologiczne dla biznesu. W artykule przyglądam się kategorii Sales

Jak wygląda Gartner® Magic Quadrant™ w 2021 roku? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
jak wybrać system crm do firmy

Jak wybrać system CRM do firmy?

Wybór systemu CRM do firmy Wybór systemu CRM to decyzja na lata. Ma wpływ na to, w którym kierunku rozwija się Twoja firma. Nic dziwnego, że zadajesz sobie pytanie jak się do tego najlepiej zabrać. W dzisiejszym artykule podpowiem Ci,

Jak wybrać system CRM do firmy? Czytaj więcej »

Marcin Różański
kogo zaangażować w proces wyboru crm

Kogo zaangażować w proces wyboru systemu CRM?

Masz pomysł na usprawnienie działania Twojego przedsiębiorstwa poprzez wdrożenie systemu CRM? Zastanawiasz się kogo w firmie pytać o zdanie, żeby podjąć możliwie najlepszą decyzję? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Kogo zaangażować w proces wyboru systemu

Kogo zaangażować w proces wyboru systemu CRM? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
bony na cyfryzację

110 mln zł do podziału na cyfryzację MSP

„Moja firma dopiero podnosi się po zawirowaniach spowodowanych koronawirusem.” „Mam wątpliwości, czy to rzeczywiście dobry moment na inwestycję w nowatorskie rozwiązania.” „Wolę zatrzymać zgromadzony kapitał na wypadek kolejnego kryzysu.” Takie i im podobne wątpliwości to moja codzienność. Myślę, że spotykam

110 mln zł do podziału na cyfryzację MSP Czytaj więcej »

Maciej Jankiewicz
dobre praktyki crm

Dobre praktyki korzystania z systemu CRM

Na naszym blogu wielokrotnie pisaliśmy o poszczególnych etapach wdrożenia oprogramowania CRM w przedsiębiorstwie. Aby zapewnić sobie najwyższy poziom ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji, konieczna jest również odpowiednia praktyka pracy z systemem po zakończeniu dewelopmentu.

Dobre praktyki korzystania z systemu CRM Czytaj więcej »

Maciej Jankiewicz
baza wiedzy crm

Baza wiedzy CRM – informacje, które możesz czerpać z sytemu

Zwykle, kiedy udzielam odpowiedzi na pytanie: „Do czego służy system CRM?”, ograniczam się do przełożenia na język polski angielskiego rozszerzenia skrótu. Customer Relationship Management oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Jest to na tyle obszerne, a jednocześnie zrozumiałe

Baza wiedzy CRM – informacje, które możesz czerpać z sytemu Czytaj więcej »

Magdalena Ziębińska
platforma cx b2b

Platforma CX na miarę procesu zakupowego w B2B

Czy byłeś już na prezentacji systemu IT, która trwała 2 godziny? Nie twierdzę, że artykuł, który Ci proponuję, może się z taką równać… Podejmuje jednak te same kwestie i zajmie Ci o wiele mniej czasu. Mam nadzieję, że wyciągniesz z niego najważniejsze informacje. O szczegółach chętnie

Platforma CX na miarę procesu zakupowego w B2B Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
dla kogo jest system crm

Czy CRM jest dla sprzedawców czy menadżerów?

Najwyższy czas rozsądzić, kto ma gorzej… Postaram się dzisiaj odpowiedzieć na pytanie: „Dla kogo tworzy się CRM-y i kto ma uzasadnione prawo narzekać na ich funkcjonalność?”. Jestem ciekawy, czy się ze mną zgodzisz. Na samym dole zostawię formularz,

Czy CRM jest dla sprzedawców czy menadżerów? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
user adoption alternatywa crm

System IT, który polubisz od pierwszego logowania

Zajawka na dobry początek Czy byłeś już na prezentacji systemu IT, o którym ktoś Ci powiedział, że został stworzony z myślą o użytkowniku? Ile razy wydało Ci się to chwytem marketingowym bez poparcia? W dzisiejszym artykule postaram się pokazać Ci coś świeżego. Platformę, z której,

System IT, który polubisz od pierwszego logowania Czytaj więcej »

Janusz Sobczak
matematyka customer experience cx

Matematyka Customer Experience

Zadowolony klient chętniej zapłaci więcej za ulubiony produkt lub usługę. Jeśli zadbasz o jego doświadczenie, skrócisz też proces decyzyjny podczas kolejnych zakupów. Łatwiej bowiem wybrać coś, co już się sprawdziło niż przechodzić przez etap

Matematyka Customer Experience Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
etapy wdrożenia it crm

6 (cyklicznych) etapów w procesie wdrożenia systemu CRM

Przygotowujesz się do wdrożenia systemu IT w Twojej firmie? Zobacz, co Cię czeka, w jaki sposób pracuje zespół deweloperski oraz na jakim etapie potrzebny będzie Twój aktywny współudział. Zebrałem to dla Ciebie w 6 osobnych punktach. Mam nadzieję, że przyda Ci się

6 (cyklicznych) etapów w procesie wdrożenia systemu CRM Czytaj więcej »

Bartosz Burzyński
Latest posts by Bartosz Burzyński (see all)
wdrożenie z evolpe

10 kroków, zanim do akcji wkroczy zespół programistów

Masz doświadczenie z projektami wdrożeniowymi? Może masz już za sobą research tego tematu? A może dopiero zorientowałeś się, jak skomplikowany jest to proces? To prawda. Bywa, że trwa tygodniami, a nawet miesiącami. I choć prawdopodobnie brzmi to wszystko dość

10 kroków, zanim do akcji wkroczy zespół programistów Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
product owner

9 cech dobrego Product Ownera

Podczas wdrożenia systemu IT będziesz się często komunikować z zespołem deweloperskim. Oto kilka cech, które powinien posiadać koordynator projektu z ramienia Twojej firmy — tak zwany Product Owner. Wyznacz odpowiednią osobę, a prace potoczą się sprawnie.

9 cech dobrego Product Ownera Czytaj więcej »

Magdalena Ziębińska
pytania do dostawcy crm

7 pytań, które warto zadać dostawcy systemu CRM

Przytoczyliśmy tu ostatnio 9 obszarów, o które z pewnością zapyta Cię konsultant z firmy wdrożeniowej. Nie powinieneś jednak takiemu komuś pozostać dłużny. Warto przy okazji doprecyzować kilka kwestii… Maciej Jankiewicz pokusił się w swoim artykule o bardzo

7 pytań, które warto zadać dostawcy systemu CRM Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk

9 pytań, na które musisz się przygotować, zanim do mnie zadzwonisz

Dawno mnie tu nie było. Wracam z przyjemnością, żeby poruszyć temat bardzo ściśle związany z tym, dlaczego zniknąłem. Niestety nie przybywam tutaj po egzotycznym urlopie. Miałem po prostu ostatnio bardzo dużo pracy. Okazuje się, że doświadczenia z pracą zdalną i kryzysem

9 pytań, na które musisz się przygotować, zanim do mnie zadzwonisz Czytaj więcej »

Maciej Jankiewicz

Co zrobić z systemem CRM „odziedziczonym w spadku”?

Dość często widuję w Internecie oferty pracy na stanowisku Specjalista ds. CRM. Zakładam, że to efekt wzrostu świadomości na temat korzyści płynących z posiadania tego typu oprogramowania. Skoro firmy poszukują takich rozwiązań, to wzrasta też popyt na specjalistów, którzy zajmą

Co zrobić z systemem CRM „odziedziczonym w spadku”? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
nps

NPS. Jednostka, w której mierzy się Customer Experience

Co najbardziej interesuje sprzedawcę? Target, potrzeby klienta, z którym negocjuje umowę, dzwoniący telefon? Wszystkie te rzeczy są bardzo istotne dla Twojego biznesu. Koncentracja tylko na nich świadczy jednak o dość krótkowzrocznym planowaniu. Jeżeli zależy Ci na długotrwałych relacjach z klientami – sugeruję

NPS. Jednostka, w której mierzy się Customer Experience Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
Scroll to Top