Wschodząca gwiazda rynku CRM w Polsce

Maciej Jankiewicz

Pozornie mogłoby się wydawać, że rynek systemów CRM  jest już przesycony. Że nie ma tu miejsca dla nowych graczy, bo konkurencja jest tak liczna i silna, że nikomu się to już nie będzie opłacać, by wchodzić z nią w szranki.

Tymczasem nie przestaje przybywać alternatyw. Gorsze i lepsze rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami wyrastają jak grzyby po deszczu. Dlaczego?

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw przyspiesza

To, co sygnalizujemy w eVolpe od początku istnienia naszej firmy i o czym rozmawiam z klientami, odkąd tu pracuję – to konieczność automatyzacji procesów biznesowych.

Wielu polskich przedsiębiorców od dłuższego czasu realizuje to przy pomocy oprogramowania ERP. I słusznie. Modernizacja na gruncie planowania zasobów to bardzo obiecujący początek.

Zrozumiałe, jeżeli i Ty zacząłeś od uporządkowania wewnętrznych operacji. Wdrożenie systemu ERP oprócz podstawowego celu przygotowało Cię też na kolejne wyzwania. Teraz już wiesz, jak przebiega wdrożenie systemu IT. Kiedy przyjdzie zmierzyć się z kolejnym – nic Cię już nie zaskoczy.

Dlaczego uważam, że przyda Ci się doświadczenie związane z implementacją profesjonalnego oprogramowania?

Ponieważ transformacja cyfrowa przedsiębiorstw przyspiesza!

Aktualna sytuacja a rynek systemów CRM

Nie wystarczy dbać o to, co dzieje się wewnątrz organizacji. Pandemia koronawirusa i aktualna sytuacja geopolityczna napędziły postęp technologiczny. Przyzwyczailiśmy się do życia online. Jeszcze bardziej niż przed 2020 rokiem. Zmieniły się też nasze zwyczaje konsumenckie. Jeżeli prowadzisz biznes, nie możesz tego zignorować.

Najwyższy czas uruchomić pełnowymiarową strategię Customer Experience. A o nią ciężko bez solidnej platformy IT. Koniecznie z systemem CRM, jako składową.

Kwestia nastrojów na rynku, trendu na cyfryzację oraz zmiany zwyczajów konsumenckich to odpowiedź na zadane na początku pytanie. Producenci CRM trafili na podatny grunt. Ich rozwiązania są wręcz niezbędne do prowadzenia skutecznego biznesu.

Nic dziwnego, że oferta się rozrasta. Taka podaż to też wygodna sytuacja dla inwestorów takich jak Ty. Masz całą gamę ofert, w których możesz przebierać.

W tytule obiecałem Ci, że opowiem o jednej ze wschodzących gwiazd. Może przypadnie Ci do gustu.

Wschodząca gwiazda rynku CRM w Polsce

Pisaliśmy już o niej wcześniej na tym blogu. Sławek nawiązywał do systemu jako alternatywy dla CRM-owego mainstreamu. Może już kojarzysz?

Chodzi oczywiście o SpiceCRM.

SpiceCRM powstał na bazie ostatniej wersji popularnego CRM Open Source – SugarCRM Community Edition. Jego autorem jest słowacka firma AAC Services z Bratysławy. Rozwojem oprogramowania zajmuje się aktualnie austriackie przedsiębiorstwo 20reasons z siedzibą w samym sercu przepięknego Wiednia.

Miałem ostatnio okazję ich odwiedzić. Wybraliśmy się tam całym Sales Teamem eVolpe na wyjątkową sesję szkoleń. Pomyślałem, że poza relacją z wyjazdu dodam coś jeszcze na temat samego rozwiązania.

Co się wydarzyło ostatnio w Wiedniu?

Nowoczesny interface SpiceCRM to zasługa nowatorskiej technologii Google — AngularJS oraz wykorzystywanego także w Salesforce — Lightning Design System.

Użytkownicy go uwielbiają przede wszystkim za prostotę obsługi i czytelność zaklętych w nim informacji o klientach. Ze SpiceCRM pracuje się efektywnie i bardzo przyjemnie. Osobiście bardzo doceniam wizualizację Customer Journey oraz mechanizm drag-and-drop na potrzeby wirtualnej tablicy kanban.

Najnowszy release wyróżnia graficzny edytor automatyzacji. Ponownie przy pomocy metody „przeciągnij i upuść” można w nim zaprojektować kastomowe, bardzo specyficzne workflows.

A tak. Bo o tym jeszcze nie wspomniałem. System jest opensource’owy. Jeśli masz takie życzenie – programiści eVolpe dokonają w nim dowolnych modyfikacji. To taka opcja. Rzecz jasna nie przymus. Z systemu można też korzystać od zaraz, w jego w 100% funkcjonalnej, standardowej wersji.

Do wyboru jest też miejsce instalacji.

Dużo ostatnio doniesień prasowych o przenosinach systemów do chmury. Jak się okazuje, niekoniecznie jest to kierunek preferowany przez potencjalnych inwestorów. Na polskim rynku nadal bardzo popularna jest opcja On-Premise.

Obojętnie po, której stronie tego „sporu” się opowiadasz – SpiceCRM Cię nie dyskryminuje. Można go hostować zarówno w chmurze producenta, na prywatnych serwerach lub we wskazanej chmurze „na zewnątrz” – na przykład w eVolpe Cloud.

Parę słów na koniec

Jeżeli jeszcze nie wystartowała – transformacja cyfrowa powinna odpalić w Twojej firmie jeszcze w tym roku! Proponuję zacząć od systemu CRM. Jeżeli zależy Ci na czasie, pieniądzach oraz elastyczności podejścia – umieść SpiceCRM przynajmniej na short liście.

Najlepiej porozmawiajmy o szczegółach podczas indywidualnej konsultacji.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top