Customer Service

Wszyscy jesteśmy klientami

Obsługa klienta też powinna być wszędzie

Poległeś na pozostałych „frontach walki” o klienta? Sytuację da się jeszcze uratować oferując profesjonalne wsparcie posprzedażowe. Oto parę słów o tym, kiedy działać, z jakich narzędzi korzystać i jak się poprawnie komunikować.

Obsługa klienta nie powinna być tylko działem. Obsługa klienta jest zadaniem wszystkich pracowników.

Ken Blanchard

Czy wiesz, że…?

19% klientów zapamięta złe doświadczenie i nie zaufa ponownie temu samemu dostawcy.

thunderhead.com

Customer Support jako element strategii CX

Customer Support jest jak ostatni bastion Customer Experience. Zadbaj o pozytywne doświadczenie po zakupie, a zatrzymasz aktualnych i przyciągniesz nowych klientów.

Twoja tajna broń w służbie CX

Synergia marketingu, sprzedaży, produkcji i Customer Suport to najlepsza droga do organizacji proklienckiej. Gdyby jednak zabrakło dobrych praktyk na wcześniejszych etapach – dział obsługi ma szansę sporo uratować. Skorzystaj z tej tajnej broni w odpowiednim momencie!

Od niezadowolonego klienta do mecenasa marki w 24h*

Klient, który zawiódł się na produkcie lub usługach, trafił do Ciebie z przypadku, albo taki, który rozczarował się poziomem wsparcia ze strony sprzedawcy – może jeszcze zostać mecenasem Twojej marki.

Brzmi nierealnie? Powinno brzmieć jak wyzwanie dla specjalnego agenta. A tacy zwykle zajmują się Customer Support.

Wszystko zależy od tego, jak szybko zareagujesz na zgłoszenie i czy zaoferujesz konstruktywne rozwiązanie sytuacji. System klasy Customer Support Ci to tylko ułatwi. Niektóre akcje – dzięki niemu – dzieją się bowiem automatycznie.

Skorzystaj z profesjonalnego oprogramowania i odmień negatywne wrażenie nawet w 24 godziny*.

Potrzebujesz konsultacji w sprawie systemu Customer Support?

Podoba Ci się ten materiał?

Zapisz się na newsletter i otrzymuj więcej takich treści

Przekuj Customer Support w szansę sprzedażową

Negatywne doświadczenia, z którymi bardzo często stykają się pracownicy Obsługi Klienta to  też ogromna szansa dla Twojego biznesu. Szansa, żeby zebrać feedback i się rozwijać. Pokaż swoim klientom, że Ci na nich zależy i staraj się dla nich zmieniać. Jeśli zobaczą, jak starasz się rozwiązać ich problemy, oraz że przy okazji usprawniasz proces – możesz liczyć na drugą szansę. Jeśli potem pójdzie już gładko, klient zostanie z Tobą na dłużej. Może nawet poleci Twoje produktu lub usługi znajomym? Po prostu nie popełniaj tych samych błędów.

System Customer Support

Nie możesz pozwolić sobie na to, żeby kwestie operacyjne przyćmiły wartość Twoich produktów i usług i wpłynęły na doświadczenia klientów. Proces obsługi klienta usprawnisz, sięgając po profesjonalne oprogramowanie. Zobacz, jakie funkcje możesz odpalić jeszcze dzisiaj!

Który system Customer Support wybrać?

Klarowne i natychmiastowe wsparcie klienta

Jeden z ważniejszych procesów, które powinien obsłużyć system Customer Support to obsługa zgłoszeń, czyli tzw. ticketów. Oprogramowanie tego typu pomoże Ci ewidencjonować, procedować i ostatecznie rozwiązywać takie przypadki. Wszystko w kontekście prowadzonej relacji, konkretnego rekordu osobowego, karty kontrahenta, zawartych transakcji itp.

Zintegrowanie takiego narzędzia dodatkowo z czatem, mailem, portalem klienta i systemem call center pomoże dostarczać wsparcie od razu, z wykorzystaniem preferowanego przez drugą stronę kanału.

Wygodne narzędzie pracy dla agentów z działu obsługi

System Customer Support służy budowaniu pozytywnego doświadczenia klienckiego. Ciężko jednak o takie, gdyby agenci z działu obsługi nie lubili swojego narzędzia pracy. Profesjonalne oprogramowanie tej klasy automatyzuje czynności oraz oferuje przyjemny interfejs, który sprzyja również User Experience.

Analityka dla kadry kierowniczej i zarządu

System Customer Support zwykle wyposaża użytkownika w pakiet funkcji raportowych. Dzięki nim możesz podejmować decyzje biznesowe na podstawie analityki przechowywanych danych. Zendesk Support zbiera dla Ciebie informację na temat satysfakcji z produktów lub usług, wydajności zespołu, czasie reakcji  i innych istotnych KPI. To wszystko bardzo interesuje kadrę menadżerską oraz zarząd.

Zobacz system Customer Service w akcji

Narzędzi do wyboru jest wiele. Warto zwrócić uwagę na rozwiązania Open Source. W takich można dokonać dowolnych modyfikacji. Wtedy, jeśli masz pomysł na dodatkową funkcję – można ją wykonać, dodając kilka linijek kodu.

Przewaga narzędzi Customer Support Open Source polega przede wszystkim na swobodzie rozbudowy i integracji z innymi systemami oraz elastyczności architektury wewnętrznej tego typu oprogramowania. Alternatywą są systemy dostępne w chmurze. Jeśli zadowolą Cię standardowe funkcje i trochę Ci się spieszy i najłatwiej jest po prostu zapłacić za subskrypcję. Decydując się na tę opcję, musisz być jednak świadomy opłat licencyjnych.

Masz wątpliwości? Pamiętaj o jednym:

Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.

Samuel Moore „Sam” Walton

Potrzebujesz wdrożenia systemu Customer Service?

Skorzystaj z konsultacji i wsparcia specjalistów eVolpe