Doradztwo CRM, czyli jak zyskać oprogramowanie szyte na miarę?

Sławomir Wnuk

Decyzja o zakupie oprogramowania ma dużo do czynienia z wypracowanym zaufaniem. Doradca CRM, z którego usług skorzystasz, musi Cię najpierw do siebie przekonać. Do samego produktu również. Zaryzykuję jednak stwierdzenie, że poczucie bezpieczeństwa wynikające z przekonania, że jesteś „w dobrych rękach”, jest nawet ważniejsze!

Tylko co na to wpływa? Po czym poznasz, że dostawca CRM jest uczciwy i warto z nim współpracować?

Doradztwo CRM jest jak usługa krawiecka?

Mój dobry znajomy wybiera właśnie garnitur na ślub. Opowiadał mi ostatnio o swoich przygodach związanych z wizytą u krawca. Pomyślałem, że posłużę się tym przykładem, ponieważ uszycie ubrania dopasowanego do sylwetki jest doskonałą metaforą wdrożenia systemu CRM zgodnego z potrzebami Twojej organizacji.  

doradztwo crm

W obu przypadkach chodzi o decyzję wysokiej rangi, spory wydatek oraz dość długotrwały proces. Obie sytuacje wiążą się również z wysokim poziomem zaufania do dostawcy. Oczekiwania są wysokie, a produktu jeszcze nie ma. Możesz go sobie co najwyżej wyobrażać. Ryzyko, że coś pójdzie nie po Twojej myśli, jest wysokie. No chyba, że masz do czynienia z kimś odpowiedzialnym, kto zadba o nie tylko o własną kieszeń, ale również o potrzeby klienta, z którym rozmawia. O Twoje potrzeby.

Jak wybrać system CRM, żeby nie żałować?

Jeśli szukasz oprogramowania CRM do swojej firmy (albo garnituru na własny ślub) pewnie zwrócisz uwagę na kilka czynników. Mój kolega z entuzjazmem opowiadał o tym, jak krawiec, zamiast pokazywać mu gotowe propozycje, najpierw zapytał o potrzeby. Tym łatwiej mu zaufał, kiedy ten wysłuchał jego wizji, uwzględnił ją w dalszych propozycjach, a jednocześnie zadbał, aby efekt był zadowalający. Wyraził się nawet:

„[…] jestem tu po to, żeby wyszedł Pan z mojego zakładu z ubraniem, w którym Pan dobrze wygląda, dobrze się czuje, i z którego będzie Pan zadowolony. Nie z takim, jak na zdjęciu na Instagramie”.

Mógłbym to spokojnie sparafrazować rozmawiając z klientami eVolpe. Bardzo często przychodzą do mnie z gotowym pomysłem na system. Pokazują palcami na Salesforce, Livespace czy Hubspot, bo o tym czytali w Internecie. Z uwagą słucham o tym, co ich w tych aplikacjach urzekło. Bardzo często okazuje się jednak, że niewiele ponad niewątpliwie doinwestowany marketing.

Doradztwo CRM według eVolpe

Doradztwo CRM w wykonaniu eVolpe jest bardzo bliskie tradycyjnemu krawiectwu na wymiar. Chciałbym, aby każdy system IT był dopasowany do organizacji jak ślubny smoking skrojony metodą bespoke. Nigdy odwrotnie! To nie Twoja firma ma się jakoś dopasować do gotowej aplikacji. To rozwiązanie, które Ci zaproponuję, ma odzwierciedlać indywidualne potrzeby. Tego się trzymajmy.

Aby to osiągnąć, staram się zrozumieć biznes, który prowadzisz. Rozmawiamy o harmonogramie, budżecie, najważniejszych funkcjach. Mamy w tym przy okazji ogromne wsparcie ze strony moich kolegów.

Zatrudnieni w eVolpe analitycy dbają o dopasowanie systemu do specyficznych wymagań. W tym celu realizują warsztaty zwane analizą przedwdrożeniową. Jest wtedy mowa o tym, jak działacie i czego potrzebujecie, by te działania usprawnić. Po wszystkim powstaje zestaw funkcji do wytworzenia oraz oszacowanie potrzebnych prac. Możesz się na to zgodzić lub nie. W każdym razie na pewno nie zostaniesz zaskoczony fakturą za dewelopment, którego nie zamawiałeś.

Więcej o zasadach współdziałania w projekcie pisałem w artykule:

Zalety współpracy w Scrumie. Software Development dla zwinnych organizacji

Zapoznaj się z nim, jeżeli masz wątpliwości, jak wygląda wdrożenie oprogramowania dla firm.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że sam proces Cię przekona, że warto mi zaufać jako dostawcy CRM. Pamiętaj, że będę Cię angażował na każdym etapie!

Trzymając się krawieckiej nomenklatury – po zdjęciu miary będzie czas na: wykrojenie materiału, przymiarki, dopasowanie szwów oraz odbiór. Wszystko po to, aby zagwarantować najwyższy poziom zaufania i pozytywne doświadczenie konsumenckie po Twojej stronie. No i jak najlepszy produkt!

Jak mawiał wizjoner współczesnej teorii zarządzania Peter F. Drucker – poważnie do biznesu podchodzą bowiem ci, którzy dbają przede wszystkim o potrzeby swoich klientów.

Koncentracja na maksymalizacji zysków w oderwaniu od Customer Experience jest zatem błędem i nie przyniesie spodziewanego efektu w dłuższej perspektywie. Żeby zarabiać, trzeba zapracować na lojalność pozyskanych klientów. Zrealizujesz to zresztą tym skuteczniej, im lepiej „skrojone” oprogramowanie CRM posiadasz.

Porozmawiajmy zatem o szczegółach pierwszej przymiarki.

Poniżej zostawiam kalendarz do rezerwacji terminów.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Sławomir Wnuk
Scroll to Top