najlepszy system crm

Najlepszy system CRM 2022 roku. Co wybrać, żeby nie żałować?

Maciej Jankiewicz

Dobijamy do połowy roku. Na gruncie Customer Relationship Management rozdano już wiele nagród i wyróżnień. Jesteśmy też w stanie powiedzieć, co nowego swoim klientom zaproponowali producenci systemów Sales Force Automation.

Jednocześnie, masz wystarczająco dużo czasu, aby jeszcze w tym roku wdrożyć własne rozwiązanie CRM. Pewnie zastanawiasz się, które wybrać?

Co powiesz na najlepsze z możliwych?

Najlepszy system CRM – według 4. obiektywnych źródeł

Jest taki system, który rozbił w tym roku bank. Do tej pory zdobył aż cztery prestiżowe wyróżnienia.

Jeżeli szukasz najlepszego systemu CRM dla Twojej firmy, bez cienia wątpliwości polecam Ci: SugarCRM. Zresztą tak samo jak autorzy powyższych rankingów.

Za co konkretnie na SugarCRM spłynęły te wszystkie laury?

System CRM, który trzeba obserwować w 2022

Listę „Systemy CRM, które trzeba obserwować” stworzył Paul Greenberg — uznany specjalista z branży, dyrektor zarządzający w The 56 Group, doradca korporacyjny i strategiczny, mówca i autor kilku poczytnych książek biznesowych, w tym niezwykle popularnej „CRM at the Speed of Light”.

CRM Watchlist to kolejne jego dzieło. W autorskim rankingu wyróżnia firmy, które jego zdaniem wywarły największy wpływ na świat technologii w ciągu ostatniego roku i dysponują infrastrukturą korporacyjną, strategią i zasobami, aby utrzymać ten wpływ przez następne trzy lata.

Wyniki ogłoszono podczas transmisji na żywo „CRM Playaz 2022 CRM Watchlist Award Reveal Show”. O SugarCRM mowa jest na samym końcu od 1:55:30 – zachęcam do obejrzenia oryginalnego materiału. Pada tam dokładne uzasadnienie wyróżnienia. Do rozmowy na pewnym etapie dołącza nawet CTO SugarCRM – Rich Green.

Jak słusznie zauważył Paul Greenberg, SugarCRM, odkąd oficjalnie wszedł na rynek w 2004 roku, „nigdy nie zniknął z radaru” i cyklicznie pojawia się w zestawieniach na najlepsze oprogramowanie Sales Force Automation. Od lat występuje w jednym szeregu z kilkoma innymi przewodzącymi stawce rozwiązaniami. W 2022 nadszedł czas, by ich wszystkich ostatecznie wyprzedzić.

Wyróżnienie SugarCRM w edycji 2022 oznacza, że Greenberg, przewiduje, iż wysoki poziom innowacyjności oprogramowania utrzyma się  przynajmniej do 2025 roku. Biorąc pod uwagę konkurencję i aktualny poziom rozwoju systemu jest to wielce prawdopodobne.

A co konkretnie wyróżnia dzisiaj SugarCRM spośród innych rozwiązań?

  • Nastawienie na Customer Experience – kompleksowe rozwiązanie Market Sell Serve
  • Artificial Intelligence – Sugar Predict
  • Możliwości low-code, no-code systemu – konfiguracja w Studio.

Najlepszy system dla sprzedaży i obsługi klienta 2022

Kolejne wyróżnienie przyznane w tym roku platformie SugarCRM to nagroda Stevie® – przyznawana technologiom dla Sprzedaży i działu Customer Service.

Nagrody Stevie to najwyższe na świecie wyróżnienia dla profesjonalistów ds. obsługi klienta, contact center, rozwoju biznesu i sprzedaży.

Zwycięzcy zostali ogłoszeni we wtorek 1 marca i nagrodzeni podczas wirtualnej ceremonii wręczenia nagród w środę, 11 maja.

Złoty laur przypadł w udziale rozwiązaniu od SugarCRM drugi raz z rzędu. W tym roku w kategorii „CRM Suite, Midmarket, New Version”. W zeszłym za „Najlepszy nowy produkt”.

Specjaliści docenili platformę SugarCRM przede wszystkim za:

  • kompleksowość platformy dla zespołów marketingu, sprzedaży i obsługi klienta
  • potężny silnik AI – Sugar Predict

Co ważne, w przeciwieństwie do większości systemów CRM obsługujących sztuczną inteligencję, Sugar Predict jest wstępnie zintegrowany i dołączany jako usługa podstawowa w pakietach Sell Premier i częściowo w Sell Advanced. Nie trzeba więc za niego dodatkowo płacić jak za typową wtyczkę out-of-the-box.

Taka polityka dystrybucji to ukłon wobec przedsiębiorców ze „środka” rynku (middle-market). SugarCRM sprawia więc, że funkcjonalność sztucznej inteligencji staje się powszechnie dostępna. Nic dziwnego, że zbiera za to te wszystkie wyróżnienia.

Najlepsza platforma CX w 2022

SugarCRM został doceniony także przez analityków, praktyków i konsultantów Customer Experience ze stowarzyszenia CX Today.

CX Awards to program zainaugurowany w tym roku przez osoby związane z portalem CX Today. W plebiscycie nagradza się dostawców oprogramowania, którzy urzeczywistniają pionierskie wizje obsługi klienta.

W uzasadnieniu wyróżnienia czytam, że „platforma od SugarCRM umożliwia firmom tworzenie dochodowych relacji biznesowych poprzez dostarczanie wysoce spersonalizowanych doświadczeń klienckich”. Chodzi tutaj o nic innego jak o wspieranie strategii podążania ścieżką Customer Journey oraz zabezpieczenia odpowiedniego poziomu Customer Experience.

Po raz kolejny wskazuje się na Sugar Predict jako narzędzie, które pozwala pracować mądrzej. I to nie tylko sprzedawcom, ale wszystkim „agentom” zaangażowanym w budowanie i utrzymywanie relacji z klientami. Uczenie maszynowe i analizy predykcyjne przydają się specjalistom ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta i zwiększają ich szanse na sukces.

Najlepsze rozwiązanie Sales Force Automation dla małych i średnich biznesów

SugarCRM wyróżnia się jako platforma Customer Experience. Wyróżniają się też jej poszczególne części.

System CRM – oferowany w chmurze w trzech edycjach pod nazwą Sugar Sell to według Constellation Research najlepsze rozwiązanie Sales Force Automation tego roku. Wybrane spośród aż 70 alternatyw i na podstawie informacji od partnerów wdrożeniowych i klientów referencyjnych. Co istotne pod uwagę wzięto: proces wyboru dostawców, udział w rynku i wyniki samodzielnego reaserachu. Trudno szukać równie wnikliwego i obiektywnego badania!

Najlepszy system CRM — podsumowanie

Dlaczego w ogóle o tym wszystkim piszę? Dlatego, że teraz, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, potrzebujemy solidnych rozwiązań technologicznych.

Jak wykazało badanie przeprowadzone przez specjalistów SugarCRM, organizacje na całym świecie tracą dziś prawie 1 na 3 klientów. To zatrważająca ilość. Jedyna opcja, by temu przeciwdziałać to cyfrowa transformacja realizowanych aktywności. Najlepiej zacząć od podstaw — solidnego narzędzia CRM.

A jeżeli miałbym Ci cokolwiek polecać, nie znając jeszcze specyfiki biznesu, który poradzisz – najbezpieczniejszą opcją jest po prostu „najlepszy CRM tego roku”.

Zacznijmy więc od tego. W razie potrzeb — zaadaptujemy strategię do specyfiki Twojego biznesu. Od czego w końcu są programiści eVolpe? ;)

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Potrzebujesz doradztwa w sprawie oprogramowania dla biznesu? Chcesz wiedzieć, kiedy dokładnie zadzwoni telefon? Zobacz, jak możemy Ci pomóc.

Maciej Jankiewicz
Przewiń do góry