System CRM dla korporacji — na co zwracać uwagę?

Sławomir Wnuk

Kierowanie dużą firmą jest bardzo skomplikowane. Trzeba połączyć kilka lub nawet kilkanaście procesów tak, aby wszystko odpowiednio działało. Sprzedaż, marketing, obsługa klienta. Uporządkowanie wiedzy o kontrahentach, z którymi współpracujesz, jest trudne, dlatego ważna jest pomoc. Oprogramowanie, które wspomaga firmę, musi również wspomóc pracowników, odpowiednio prognozując sytuację, badać KPI. Na podstawie tych analiz odpowiednie osoby podejmują decyzje biznesowe.

System CRM pomaga zaoszczędzić setki godzin pracy i nieefektywnych rozwiązań. Dzięki oprogramowaniu łatwo napędzać cały biznes.

Jak wiadomo, im szybciej rozrasta się firma, tym trudniej jest utrzymać bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki oprogramowaniu CRM nawet największa firma może zaoferować rodzaj indywidualnej uwagi, jaki od początku był charakterystyczny dla organizacji.

Funkcjonalność systemu CRM dla korporacji

Większość systemów możesz dowolnie dostosować do potrzeb, jakie ma Twój biznes. Każde oprogramowanie ma podstawowe funkcje. Jednak mogą one być nie wystarczające, dlatego przed rozmową z analitykami czy firmą wdrożeniową warto się zastanowić nad wprowadzeniem dedykowanych funkcji.

Przed złożeniem konkretnych wymagań, pamiętaj skonsultować wybrane funkcje z zespołami, które będą korzystać z aplikacji. A jeśli zespoły są za duże to na pewno z ich menadżerami. Proces decyzji zakupu i konsultacji na pewno będzie długi, dlatego warto na początku zdecydować, czego potrzebują Twoi pracownicy.

Najważniejsze są jednak podstawy. Każdy system ma funkcje, które dla niektórych firm będą wystarczające. Warto je znać i wiedzieć, do czego służą i w czym Ci pomogą.

Zarządzanie danymi

Na pewno jedną z ważniejszych funkcji dla firmy, a szczególnie sprzedawców jest zarządzanie kontrahentami. Umożliwia to gromadzenie wiedzy o klientach na każdym etapie rozmów i nie tylko.

grafika przedstawiająca logo tesco. crm dla korporacji

Na pewno nie raz robiłeś zakupy w Tesco, więcej może byłeś beneficjentem ich programu lojalnościowego. Firma Tesco wykorzystuje funkcję zarządzania danymi do prowadzenia ukierunkowanych akcji marketingowych. Dane klientów zbierają dzięki programowi lojalnościowemu, w którym użytkownicy, robiąc zakupy, zdobywają punkty. Sieć supermarketów później dostosowuje do danych konkretne kampanie reklamowe. Dzięki temu zwiększa się szansa dopasowania wiadomości do odpowiedniego odbiorcy.

Zarządzanie historią kontaktu

Gromadzenie w systemie dużej ilości informacji, które można wykorzystać w każdej chwili, jest ważne. Nie bez przyczyny się mówi, że w XXI wieku najważniejszą walutą jest informacja.

Jednak w tych danych trzeba się, umieć odnaleźć. Dlatego funkcja wyszukiwania i zarządzania informacjami jest ważna, ponieważ sprzedawca w trakcie rozmowy czy spotkania z klientem musi być w stanie z łatwością odszukać dotychczasowe ustalenia. Nawet w trakcie spotkania.

Zarządzanie zadaniami i kalendarzem

W dobie powszechnej pracy zdalnej funkcja zarządzania zadaniami i kalendarzem ułatwi kontrolę menadżera nad pracownikami swojego działu nawet jeśli nie widzą się w biurze. Dzięki temu przyporządkujesz konkretne zadanie do pracownika i z łatwością zobaczysz efekty tej pracy dzięki raportom, które wygenerujesz również w systemie. Ułatwią Ci to kalendarz oraz przypomnienia, które ustawisz dla konkretnej osoby.

Grafika przedstawiająca osobę porządkującą dane. crm dla korporacji

Jak już przy pracy zdalnej jesteśmy. Dzięki systemowi CRM pracownicy będą mogli bez problemu wywiązywać się ze swoich obowiązków. Praca zdalna wciąż jest popularna i wiele osób, szczególnie w sektorze IT, z niej korzysta. Oprogramowanie ułatwi nie tylko wykonywanie zadań, ale także komunikację i przepływ informacji między zespołem, który jest rozproszony.

Marketing

Ten moduł to czysta magia. Zaplanujesz w nim kampanie, newslettery oraz inne promocyjne treści, które tworzysz, aby reklamować firmę oraz jej usługi. Dzięki temu, że wszystko znajduje się w jednym miejscu, masz pełną kontrolę nad poszczególnymi działaniami.

Często moduł marketingu jest wyposażony w możliwość tworzenia list kontrahentów spełniających określone kryteria. Dzięki temu łatwiej dostosować do nich tworzone materiały. Zwiększa to szansę powodzenia takiej kampanii.

Powiązanie kampanii z historią klienta pomoże stworzyć wyjątkową ofertę przeznaczoną dla konkretnego odbiorcy.

Ciekawą integracją dla działu marketingu na pewno jest połączenie CRM z Marketing Automation. Umożliwia to śledzenie na żywo tego, co odwiedzający robi na stronie internetowej, jaka jest jego Customer Journey Map. Dzięki takim analizom dział lepiej dobierze strategię marketingową, ponieważ wie, na czym skupia się klient.

Zarządzanie sprzedażą oraz tworzenie ofert

Nie ma cenniejszego narzędzia dla działu sprzedaży niż zarządzanie sprzedażą i ofertami. Ten moduł umożliwia przewidywanie, planowanie i kontrolę transakcji poprzez analizę lejka sprzedaży oraz przepływów nowych transakcji w czasie.

Dzięki tej funkcji dział handlowców w Twojej firmie będzie miał pod kontrolą wszystkie szanse. Umożliwi im to również tworzenie i wysyłanie wielowariantowych ofert, które trafią do klientów.

Moduł zarządzania ofertami można tak skonfigurować, aby handlowcy mogli wygenerować pakiet produktów przy pomocy menadżera PDF.

Grafika przedstawiająca zespół omawiający produkt. crm dla korporacji

Takie rozwiązanie zostało zastosowane na przykład w systemie CRM, którego używa firma MAN. Możliwość wykorzystywania zaawansowanych reguł, a także automatycznego dobierania wizualizacji poszczególnych rodzajów pojazdów na ofercie. Taka funkcja uwalnia handlowców od robienia powtarzalnych rzeczy, które robi za nich system. W ten sposób przyśpieszona i ułatwiona jest również praca osób odpowiedzialnych za tworzenie specyfikacji ofertowych produktów.

Raportowanie i zestawienia

Wyżej wspomniany lejek sprzedaży, to tylko jedna z możliwości raportowania postępów, jakie robi Twój dział. System CRM dla korporacji powinien zapewniać jednak więcej możliwości analizowania różnych działań, które mają miejsce w firmie.

Dobrym uzupełnieniem analizy w oprogramowaniu CRM jest wprowadzenie sztucznej inteligencji. AI ocenia wiadomości od klientów, rozmowy z nimi pod kątem zadowolenia, ale również wspomaga użytkowników w analizie możliwości sprzedaży lub inwestycji. Sztuczna inteligencja wspomaga działy również, ucząc się potrzeb klienta i proponując Ci jak na nie reagować.

Podsumowanie

System CRM dla korporacji musi łączyć w sobie wiele funkcji, które będą wspierać firmę w różnych zawiłych procesach. Oprogramowanie powinno być fundamentem, na którym opiera się praca wielu zespołów. A taki fundament musi być solidny.

Wprowadzając system do swojej firmy, pamiętaj o tym, żeby przemyśleć, jakie funkcje są najważniejsze i czego dodatkowo potrzebuje Twoja firma.

Największe korporacje korzystają z różnych systemów, które są dostosowywane właśnie do nich. Ty również masz ten wybór i różne możliwości.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Potrzebujesz doradztwa w sprawie oprogramowania dla biznesu? Chcesz wiedzieć, kiedy dokładnie zadzwoni telefon? Zobacz, jak możemy Ci pomóc.

Sławomir Wnuk
Przewiń do góry