Glosariusz

Sieci neuronowe

Technologia

System przetwarzania informacji, którego budowa i zasada działania są wzorowane na funkcjonowaniu biologicznego systemu nerwowego.

Social CRM

Technologia

Aplikacja do zarządzania relacjami z klientami firmy, oparta na powszechnie rozumianych regułach portalu społecznościowego oraz zintegrowana z takimi platformami.

Social Media Marketing

Marketing

Wykorzystanie mediów społecznościowych do budowania marki firmy, zwiększania sprzedaży i generowania ruchu na witrynie. Obejmuje działania płatne, samodzielne i pozyskane (paid, owned, earned); w tym: publikowanie angażujących treści na profilach indywidualnych i firmowych, obserwowanie aktywności potencjalnych klientów oraz angażowanie ich do wypowiedzi, analizowanie wyników i przeprowadzanie kampanii reklamowych.

Social Selling

Sprzedaż

Social selling to strategia wykorzystująca media społecznościowe do budowania relacji, angażowania potencjalnych klientów oraz promowania produktów lub usług poprzez tworzenie wartościowych treści i interakcję z użytkownikami w celu generowania sprzedaży.

Software as a Service (SaaS)

Technologia

SaaS (Software as a Service) – to model dostarczania oprogramowania, w którym aplikacje są hostowane w chmurze i udostępniane użytkownikom przez Internet, zazwyczaj na zasadzie subskrypcji, bez konieczności pobierania, instalowania ani aktualizowania aplikacji na urządzeniach końcowych.

Software House

Technologia

Przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania. Przede wszystkim dedykowanych aplikacji i oprogramowaniem na zamówienie.

Software Requirement Specification (SRS)

Proces wdrożenia

Szczegółowa specyfikacja wymagań dotyczących oprogramowania w ostatecznym kształcie.

Software Requirements Specification (SRS)

Proces wdrożenia

Dokument zawierający wszystkie zidentyfikowane wymagania wobec powstającego oprogramowania. Stanowi odbicie planowanej architektury systemu i może być uzupełniany o informacje dotyczące sposobu zrealizowania rozpoznanych potrzeb.

Sprint (Iteracja)

Proces wdrożenia

Zwykle 2-tygodniowy okres, w którym realizowane są prace w celu osiągnięcia kolejnego działającego fragmentu systemu stanowiącego przyrost oprogramowania.

Sprint Backlog

Proces wdrożenia

Lista prac do wykonania przez zespół deweloperski w ramach jednego Sprintu.

Sprint Planning

Proces wdrożenia

Spotkanie, podczas którego ustalane są cele Sprintu oraz zakres niezbędnych prac i sposób ich realizacji.

Sprint Review

Proces wdrożenia

Sprint Review to regularne spotkanie w metodyce Scrum, podczas którego zespół prezentuje interesariuszom gotowy rezultat pracy wykonanej w Sprincie, inaczej: prezentacja przyrostu oprogramowania.

Sprzedaż B2B

Sprzedaż

Sprzedaż B2B (Business-to-Business) to proces sprzedaży produktów lub usług, który odbywa się między dwoma przedsiębiorstwami lub instytucjami, zamiast między firmą a konsumentem indywidualnym.

Sprzedaż B2B charakteryzują: obecność wieloosobowego komitetu zakupowego, wysoki poziom zorientowania konsumentów w ofercie, wydłużony proces sprzedażowo-zakupowy, wysoka kwota transakcji.

Sprzedaż B2C

Sprzedaż

Sprzedaż B2C (Business to Consumer) to model handlu, w którym przedsiębiorstwo sprzedaje produkty lub usługi bezpośrednio konsumentom końcowym.

Sprzedaż bezpośrednia (Direct Sales)

Sprzedaż

Sprzedaż bezpośrednia (znana również jako sprzedaż terenowa) to kanał sprzedaży osobistej wykorzystywany obecnie głównie przez organizacje typu Business-to-Business (B2B).

Sprzedaż Inbound (Inbound Sales)

Sprzedaż

Sprzedaż inicjowana przez potencjalnych klientów.

Sprzedaż Outbound (Aktywna Sprzedaż)

Sprzedaż

Sprzedaż inicjowana przez handlowca lub zespół handlowców w organizacji.

SQL injection

Technologia

SQL injection to atak polegający na wstrzykiwaniu złośliwego kodu SQL do zapytań SQL wykonywanych przez aplikacje internetowe, co pozwala hakerom na manipulowanie bazą danych lub uzyskiwanie poufnych informacji.

Strategia marketingowa

Marketing

Szczegółowy plan działania prowadzący do osiągnięcia określonego celu marketingowego, na ogół dotarcia do określonej grupy odbiorców i przekształcenia ich w klientów (konwersja).

Strategia marki (Brand strategy)

Marketing

Plan działania w obszarze marketingu, który zakłada osiągnięcie określonych celów. Na przykład:

  • wzrost świadomości marki na rynku,
  • ukształtowanie wizerunku marki,
  • uzyskanie silnej pozycji na rynku,
  • wzrost lojalności klientów,
  • poprawa rozpoznawalności marki.
Scroll to Top