Glosariusz
Account Based Marketing
MarketingSprzedaż
Strategia wejścia na rynek i działań marketingowych ukierunkowana na konkretnych kontrahentów.
Benchmarking
Sprzedaż
Porównanie wydajności dostawcy z wyznaczonymi organizacjami lub indeksami. Wyróżnia się benchmarking wewnętrzny i zewnętrzny.
Business to Business (B2B)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Określenie relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami.
Business to Customer/Client/Consumer (B2C)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Określenie relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami indywidualnymi.
Customer Experience (CX)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Podejście biznesowe, które zakłada troskę o doświadczenie klienckie w kontakcie z organizacją na każdym etapie zaawansowania wzajemnej relacji.
Customer Journey
MarketingSprzedaż
Narzędzie, które pomaga marketerom lub sprzedawcom zrozumieć motywację klienta oraz określić stadium zaawansowania wzajemnej relacji. Na podstawie Customer Journey dobiera się treści przydatne na konkretnym etapie procesu zakupowego, a także planuje kolejne działania sprzedażowe.
Customer lifecycle
MarketingSprzedaż
Obejmuje kilka głównych etapów, które występują w następujących fazach: pozyskiwanie klientów, angażowanie klientów, sprzedaż, dostarczanie wartości i utrzymanie klientów. Każdy etap ma swoje cechy i wymaga różnych strategii i działań marketingowych.
Customer Success
Sprzedaż
Metoda zapewniająca osiąganie pożądanych rezultatów przez klienta podczas korzystania z produktu lub usługi. Jest to strategia skoncentrowana na relacjach. Obejmuje zaangażowanie dostawcy w decyzję zakupową, profesjonalne wdrożenie produktów lub usług oraz wsparcie posprzedażowe udzielane klientom.
Decydent
Sprzedaż
Osoba lub grupa osób odpowiedzialna za podejmowanie strategicznie ważnych decyzji na podstawie szeregu zmiennych; w tym ograniczenia czasowe, dostępne zasoby, ilość i rodzaj dostępnych informacji oraz liczbę zaangażowanych interesariuszy.
e-Commerce (handel internetowy)
SprzedażTechnologia
Rodzaj handlu, prowadzony w internecie; proces zawierania transakcji handlowych za pomocą Internetu (np. w obrębie prywatnego sklepu internetowego czy marketplace). Inaczej nazywany także e-handlem lub handlem elektronicznym czy internetowym.
Human to Human (H2H)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Sposób prowadzenia biznesu opartego na osobistych relacjach i długoletnim zaufaniu.
Key Account(s)
Sprzedaż
Kontrahent, albo grupa kontrahentów, którzy generują znaczne zyski dla firmy.
Key Performance Indicators (KPI)
Sprzedaż
Wskaźniki efektywności, które pozwalają mierzyć skuteczność w osiąganiu kluczowych celów biznesowych.
Kontakt
Sprzedaż
W nomenklaturze CRM — osoba powiązana z Kontrahentem, z którym prowadzimy lub możemy prowadzić interesy; pracownik zatrudniony w tej organizacji.
Koszt sprzedaży (Cost of Sales)
Sprzedaż
Wszystkie koszty związane z pozyskaniem nowego klienta, w tym wynagrodzenie sprzedawców oraz wydatki na technologię.
Lejek sprzedaży
Sprzedaż
Proces kwalifikacji i konwersji leadów (potencjalnych klientów) na klientów.