Glosariusz
Sprzedaż B2C
Sprzedaż
Sprzedaż B2C (Business to Consumer) to model handlu, w którym przedsiębiorstwo sprzedaje produkty lub usługi bezpośrednio konsumentom końcowym.
Sprzedaż bezpośrednia (Direct Sales)
Sprzedaż
Sprzedaż bezpośrednia (znana również jako sprzedaż terenowa) to kanał sprzedaży osobistej wykorzystywany obecnie głównie przez organizacje typu Business-to-Business (B2B).
Sprzedaż Outbound (Aktywna Sprzedaż)
Sprzedaż
Sprzedaż inicjowana przez handlowca lub zespół handlowców w organizacji.
SQL injection
Technologia
SQL injection to atak polegający na wstrzykiwaniu złośliwego kodu SQL do zapytań SQL wykonywanych przez aplikacje internetowe, co pozwala hakerom na manipulowanie bazą danych lub uzyskiwanie poufnych informacji.
Strategia marketingowa
Marketing
Szczegółowy plan działania prowadzący do osiągnięcia określonego celu marketingowego, na ogół dotarcia do określonej grupy odbiorców i przekształcenia ich w klientów (konwersja).
Strategia marki (Brand strategy)
Marketing
Plan działania w obszarze marketingu, który zakłada osiągnięcie określonych celów. Na przykład:
Strategia sprzedaży
Sprzedaż
Strategia sprzedaży to kompleksowy plan działania określający cele, metody i narzędzia wykorzystywane przez firmę w celu efektywnego pozyskiwania i zatrzymywania klientów oraz zwiększania sprzedaży produktów lub usług.
Strategia wejścia na rynek (Go-to-Market Strategy)
MarketingSprzedaż
Szczegółowy plan „wejścia na rynek”, który opisuje, w jaki sposób organizacja może nawiązać kontakt z klientami, aby przekonać ich do zakupu produktu lub usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną. Strategia GTM obejmuje taktyki związane z cenami, sprzedażą i jej kanałami, podróżą zakupową, wprowadzaniem nowych produktów lub usług, rebrandingiem produktu lub wprowadzeniem produktu na nowy rynek.
Structured Query Language (SQL)
Technologia
Structured Query Language (SQL) to standardowy język programowania służący do zarządzania oraz manipulowania danymi w relacyjnych bazach danych.
System ITSM
Technologia
Zbiór procesów, praktyk i narzędzi, które pomagają organizacjom efektywnie zarządzać usługami IT.
Szansa sprzedażowa
Sprzedaż
Potencjalna transakcja sprzedaży lub inne zdarzenie generujące przychody.
Targeting (Targetowanie)
Marketing
Namierzanie osób pasujących do grupy odbiorców (segmentu) i kierowanie do nich właściwego przekazu marketingowego. Wyróżnia się targetowanie: kontekstowe, predykcyjne i na podstawie danych demograficznych odbiorców.
Time & Material
Proces wdrożenia
Time & Material — model rozliczeń stosowany w biznesie, w którym klient płaci wykonawcy za liczbę przepracowanych godzin oraz zużytych zasobów.Wykorzystywany głównie w projektach, w których zakres prac jest trudny do określenia lub podlega częstym zmianom.
Umowa wdrożeniowa
Proces wdrożenia
Dokument, na podstawie którego wykonawca dokonuje wdrożenia określonego systemu w środowisku informatycznym, czemu często towarzyszą szkolenia pracowników, migracja danych i produkcyjne uruchomienie systemu.
Unique Selling Point (UPS)
Sprzedaż
Działania oparte o unikalną propozycję sprzedaży. Koncentruje się ona na elementach, które wyróżniają produkt na tle innych. USP przekłada się na konkretne korzyści dla klientów: poprawia ich standard życia lub rozwiązuje problem. Znane również pod nazwą: Unique Selling Proposition.
Upgrade
Technologia
Proces wymiany narzędzia na nowe i bardziej funkcjonalne. Służy ulepszeniu sprzętu komputerowego (hardware) lub oprogramowania (software).
User adoption
Proces wdrożeniaTechnologia
Proces, w wyniku którego użytkownicy oprogramowania zaczynają z niego korzystać zgodnie z przeznaczeniem.
User Experience (UX)
MarketingTechnologia
User experience (UX) to ogólny sposób, w jaki użytkownik odbiera interakcję z danym produktem, usługą lub systemem.
User Story (historyjka użytkownika)
Proces wdrożenia
Metoda opisywania wymagań przy tworzeniu oprogramowania w metodykach zwinnych. Historyjki są zazwyczaj pisane z perspektywy użytkownika końcowego. Stosowany jest prosty język, który jest zrozumiały zarówno przez programistów, jak i osoby nietechniczne (np. analitycy, projektanci, menedżerowie).
Typowa historyjka użytkownika jest napisana według następującego szablonu:
Jako <użytkownik> chcę <potrzeba>, żeby <cel do osiągnięcia>.