ryzyko w biznesie

Analiza przedwdrożeniowa. Co to jest? Ile kosztuje? Kiedy warto?

Analiza przedwdrożeniowa jest jak rozgrzewka przed długodystansowym biegiem po nowy system IT. Tylko właściwe przygotowanie zagwarantuje sukces całego przedsięwzięcia. Często mówi się, że jest to wręcz kluczowy etap całego projektu. W artykule znajdziesz informację: To treść dla […]

Analiza przedwdrożeniowa. Co to jest? Ile kosztuje? Kiedy warto? Czytaj więcej »

Michał Rataj
Latest posts by Michał Rataj (see all)

Open Source AI. Jak DeepSeek i jemu podobne zmieniają zasady na rynku sztucznej inteligencji w 2025 roku?

Parę słów wstępu na temat DeepSeek W ostatnim czasie spore poruszenie na rynku technologii wywołała premiera chińskiego chatbota DeepSeek. Model językowy DeepSeek-R1 zadebiutował 20 stycznia 2025 roku i szybko zyskał popularność, stając się jedną

Open Source AI. Jak DeepSeek i jemu podobne zmieniają zasady na rynku sztucznej inteligencji w 2025 roku? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
przykłady systemów crm

Przykłady systemów CRM, które powinien znać każdy CIO dużej firmy

Na rynku oprogramowania znajdziesz rożnego rodzaju przykłady systemów CRM. To, na co się zdecydujesz, powinno zależeć od indywidualnych potrzeb biznesu, który prowadzisz. W tym artykule przytaczam kilka ciekawych przykładów CRM, odpowiednich dla dużych zespołów. Na mojej liście uwzględniłem

Przykłady systemów CRM, które powinien znać każdy CIO dużej firmy Czytaj więcej »

Marcin Różański
czas wdrożenia crm ile trwa wdrożenie systemu crm

Ile trwa wdrożenie systemu CRM?

Czas typowego wdrożenia CRM jest tak samo trudny do określenia jak jego koszt. Bywają wdrożenia, które da się zrealizować w kilka tygodni. Bardziej skomplikowane: trwają miesiącami, a nawet latami. Jeżeli chcesz się

Ile trwa wdrożenie systemu CRM? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
wdrożenie systemu crm

Wdrożenie systemu CRM: Jak przebiega i jak się na nie przygotować?

Wdrożenie systemu CRM to wieloetapowy proces implementacji oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami w organizacji. Bywa, że jest on dość długi i kosztowny, ale są też sposoby na szybkie „uruchomienie” podstawowego oprogramowania. Najważniejsze to rozpoznać własne potrzeby

Wdrożenie systemu CRM: Jak przebiega i jak się na nie przygotować? Czytaj więcej »

Marcin Różański
ile kosztuje wdrożenie systemu crm

Ile kosztuje wdrożenie systemu CRM?

Koszty wdrożenia systemu CRM to temat rzeka. Niestety nie ma prostej i krótkiej odpowiedzi na pytanie, ile to faktycznie wyniesie. Popularnie koszt wdrożenia CRM przyrównuje się do ceny samochodu czy budowy nowego domu. W zależności od tego, o jakie auto czy nieruchomość

Ile kosztuje wdrożenie systemu CRM? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
dotacja na system it dla firm mśp przemysł

Uzyskaj dotację na system IT dla Twojej firmy. Nowe środki na cyfryzację MŚP jednak w 2025 roku?

Agencja Rozwoju Przemysłu ogłosiła, że przygotowuje się do uruchomienia programu Dig.IT, w którym można uzyskać bezzwrotną dotację na transformację cyfrową. To przydatna informacja dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski, które planują podnosić swoją dojrzałość technologiczną.

Uzyskaj dotację na system IT dla Twojej firmy. Nowe środki na cyfryzację MŚP jednak w 2025 roku? Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
umowa wdrożeniowa zapisy zabezpieczenie klienta

Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta

Dobrze skonstruowana umowa wdrożeniowa nie tylko minimalizuje ryzyko niepowodzenia projektu, ale także zapewnia obu stronom jasność co do obowiązków, terminów i oczekiwanych rezultatów. Na etapie negocjowania jej warunków, warto zwrócić uwagę na obecność konkretnych zapisów. W artykule ujawniam obszary,

Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk

Czy systemy Open Source są darmowe?

Open Source oznacza otwartość, tj. wolność oprogramowania (ang. free software). Ale nie w kontekście kosztów, a swobody dostępu do kodu źródłowego! Co prawda dość często systemy Open Source są pozbawione opłat licencyjnych, jednak określanie ich mianem darmowych

Czy systemy Open Source są darmowe? Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
integracja creatio

Integracja Creatio z innymi aplikacjami. Jak połączyć wszystkie firmowe systemy?

Creatio to platforma low-code/no-code, w skład której wchodzą rozwiązania dla Marketingu, Sprzedaży i Obsługi Klienta. Korzystając z produktów: Marketing Creatio, Sales Creatio i Service Creatio możesz w prosty sposób zbudować platformę IT, służącą strategii Customer Experience dużych

Integracja Creatio z innymi aplikacjami. Jak połączyć wszystkie firmowe systemy? Czytaj więcej »

integracja sugarcrm

Czy SugarCRM integruje się z innymi systemami?

SugarCRM to platforma do zarządzania relacjami z klientami. Narzędzie pomaga w sprawowaniu kontroli nad ważnymi aspektami obsługi klienta: Posiada on wiele funkcji, które na co dzień wspomagają pracę nawet kilku zespołów. Czasami jednak zachodzi potrzeba połączenia go z innymi narzędziami,

Czy SugarCRM integruje się z innymi systemami? Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
integracja zendesk z innymi systemami blog post evolpe

Integracja Zendesk z innymi systemami. 3 sposoby na rozbudowę oprogramowania w chmurze

Zendesk to popularna platforma do zarządzania doświadczeniem konsumentów (Customer Experience) dostępna w chmurze (Cloud). Pomaga przedsiębiorcom obsługiwać dwa istotne aspekty biznesowej działalności: Można ją także zintegrować (połączyć) z innymi aplikacjami wykorzystywanymi w firmie.

Integracja Zendesk z innymi systemami. 3 sposoby na rozbudowę oprogramowania w chmurze Czytaj więcej »

Maria Gmerek
najlpeszy crm open source forbes

Jaki jest najlepszy system CRM Open Source wg Forbes?

Forbes po raz kolejny opublikował ranking najlepszych systemów CRM Open Source. Pierwsze miejsce ponownie zajął system SuiteCRM. Na jakiej podstawie przyznano to wyróżnienie? Dowiesz się z tego artykułu. Najlepszy CRM Open Source według Forbes

Jaki jest najlepszy system CRM Open Source wg Forbes? Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
kto płaci za błędy naprawa błędów podczas wdrożenia

Kto płaci za naprawę błędów podczas wdrożenia?

Za naprawę błędów w systemach IT płaci klient. Jest to standardowa procedura, popularnie stosowana przez dostawców i wdrożeniowców oprogramowania. Wynika ona z faktu, iż rozwiązywanie problemów to nieodłączny element pracy nad funkcjonalnością systemów. Niezależnie od tego, w jakim modelu (Waterfall czy Agile)

Kto płaci za naprawę błędów podczas wdrożenia? Czytaj więcej »

Magdalena Ziębińska
baza crm higiena danych w systemie crm jakość bazy

Baza CRM. Dlaczego jest ważna? …oraz co to ma wspólnego z samochodami

„Dane to nowa ropa”. Clive Humby, brytyjski matematyk i przedsiębiorca To dane napędzają Twoje decyzje, kształtują relacje z klientami, a w efekcie przekładają się na zyski. Jednak podobnie jak ropa naftowa — same w sobie są tylko surowcem, który musi być odpowiednio przetworzony

Baza CRM. Dlaczego jest ważna? …oraz co to ma wspólnego z samochodami Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
on premise

Dlaczego On-Premise? Hosting systemu CRM, który preferują przedsiębiorcy z Polski

Pewnie byłeś lub byłaś już na prezentacji systemu IT hostowanego w chmurze? Ostatnio dużo słyszy się o korzyściach takiego modelu. Stał się on bardzo popularny, także wśród dostawców oprogramowania dla biznesu. W dzisiejszym artykule (oraz na naszym

Dlaczego On-Premise? Hosting systemu CRM, który preferują przedsiębiorcy z Polski Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
open source crm

Open Source CRM. Czy to dobry pomysł w dużej firmie?

Systemy CRM o otwartym kodzie pozostają hitem na polskim rynku. Przedsiębiorcy bardzo chętnie sięgają po oprogramowanie, które można dostosować pod własne potrzeby. Open Source CRM to dla wielu z nich sposób na personalizację sprawdzonych w boju schematów. Bo chociaż

Open Source CRM. Czy to dobry pomysł w dużej firmie? Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
system sfa sales force automation automatyzacja sprzedaży crm

System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży?

Ciebie też zastanawia różnica między systemem SFA (Sales Force Automation) a CRM (Customer Relationship Management)? Rozwiewałem niedawno tę wątpliwość w rozmowie z klientem i pomyślałem, że może ktoś szuka tej informacji także online. SFA jest pojęciem mniej

System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? Czytaj więcej »

Mateusz Malicki
system ats

System ATS — Komu to potrzebne? A komu niepotrzebne?

Jeśli interesuje Cię oprogramowanie ATS (Applicant Tracking System), pewnie coś już wiesz na jego temat i chcesz się utwierdzić czy to dla Ciebie. Może się ono przydać, jeżeli prowadzisz dość duży biznes i regularnie poszukujesz

System ATS — Komu to potrzebne? A komu niepotrzebne? Czytaj więcej »

Kamil Ograbisz
jak zwiększyć sprzedaż wady zalety problemy rozwiązania crm cx

Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX

Nie znam firmy, której nie zależałoby na generowaniu wysokich przychodów. Zwiększenie sprzedaży wymaga przy tym nie tylko innowacyjnych pomysłów, ale także skutecznych narzędzi i przemyślanej strategii. Postanowiłem opisać kilka kluczowych metod, które mogą poprawić Twoje wyniki. Pozwól, że skoncentruję się

Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX Czytaj więcej »

Sławomir Wnuk
Scroll to Top