Polecane systemy CRM. Plusy i minusy

Maciej Jankiewicz

Zapytany o polecany system CRM, zwykle udzielam jednej z 6 odpowiedzi.

  1. SugarCRM
  2. Zendesk Sell
  3. SuiteCRM
  4. SpiceCRM
  5. OroCRM
  6. inny

W ofercie eVolpe znajduje się 5 różnych rozwiązań. Każde dla trochę innego rodzaju biznesu. I najpewniej jedno z nich uda się dopasować do zgłaszanych przez Ciebie potrzeb. Nasze portfolio specjalnie rozbudowaliśmy w taki sposób, aby trafić do jak najszerszego grona klientów i sprostać wszelakim wzywaniom. Mimo wszystko opcja szósta jest taka, że nie będę Ci w stanie niczego polecić, albo odeślę Cię do konkurencji. Bywa i tak.

Rozważmy dzisiaj ten bardziej optymistyczny dla obu stron przypadek. Postaram się wyjaśnić, komu polecam który system z oferty eVolpe i jakie są ich wady i zalety. Nie będę nawiązywał do innych produktów. Na tych pięciu się znam. Postaram się rzetelnie. Będą plusy i minusy. Zaciekawieni? Czas. Start.

Polecane systemy CRM – wg eVolpe

Systemy CRM polecane przez eVolpe to przede wszystkim rozwiązania o otwartym kodzie. A to dlatego, że w takich zawsze można „namieszać” i dostosować je nawet pod najbardziej specyficzne potrzeby. Dewelopment oprogramowania to nasz chleb powszedni. Mimo wszystko od czegoś trzeba zacząć. Skąd wiem, która platforma nadaje się na fundament Twojej unikalnej instancji? Przeanalizujmy wspólnie wizytówkę każdej z nich.

1. SugarCRM

SugarCRM to można powiedzieć flagowy produkt w ofercie eVolpe. Specjalizujemy się w nim w od samego początku naszej działalności. System jest dostępny w chmurze producenta jako Sugar Sell oraz On-Premise – edycja Enterprise.

Są między nimi pewne drobne różnice. Najważniejsze, aby rozpoznać, że wersja chmurowa jest zamknięta i nie podlega przekształceniom poważniejszym niż konfiguracja funkcjonalności i dostępów. Natomiast w edycji Enterprise można dokonać dowolnych zmian. Jej kod pozostaje otwarty. Zachowujemy też swobodę doboru miejsca instalacji, np. na własnych serwerach czy w chmurze eVolpe.

Plusy SugarCRM ogółem

  • Wizjoner rynku Sales Force Automation według Gartnera
  • Bogata lista funkcji obejmująca: bazę danych o klientach, prognozowanie sprzedaży, ofertowanie, Customer Journey, narzędzie do inteligentnego pozyskiwania wiedzy o klientach (Hint), kreator własnych automatyzacji (SugarBPM), raporty, aplikację mobilną i wiele innych
  • Klarowny system opłat licencyjnych, możliwy do negocjacji we współpracy z oficjalnym partnerem
  • Zaufanie klientów takich jak: IBM, Sennheiser, HTC, MAN, NASK i innych

Plusy Sugar Sell

  • Bezpieczny hosting w chmurze Amazon Cloud Services
  • Regularne upgrade’y i natychmiastowy dostęp do wytworzonych innowacji
  • Swobodna integracja z oprogramowaniem Marketing AutomationCustomer Service (Twoja własna platforma HD-CX)

Plusy Sugar Enterprise

  • Otwarty kod pozwalający na dalszą rozbudowę Twojej instancji
  • Swoboda doboru miejsca instalacji
  • Liczne paczki out-of-box wydane przez społeczność jak i samego producenta

Minusy SugarCRM

  • Rozwiązanie skierowane raczej tylko dla średnich i dużych przedsiębiorstw
  • Narzędzie przede wszystkim dla sektora B2B

Czy wiesz, że…

eVolpe to najlepsza firma konsultingowa specjalizująca się w systemie SugarCRM w Polsce?

Źródło: Clutch.co

2. Zendesk Sell

Zendesk Sell to stosunkowo nowy system CRM. W sam raz dla prekursorów nowoczesnego biznesu. Wywodzi się z rodzimego rozwiązania o nazwie Base CRM i od 2018 roku rozwijany jest przez korporację Zendesk.

Zendesk Sell to proste i przyjemne w obsłudze narzędzie stand alone albo doskonałe uzupełnienie bardzo funkcjonalnej platformy Zendesk Support. Sprawdzi się przede wszystkim w organizacjach, które stawiają na strategię dotarcia omnichannel oraz mają bardzo rozbudowany proces obsługi posprzedażowej.

Plusy Zendesk Sell

  • Szybki proces uruchomienia systemu
  • Bardzo przyjazny, nowoczesny interface użytkownika
  • Bezpieczny hosting w chmurze producenta
  • Zaufanie klientów takich jak: Netflix, Uber, AirBnB, Olx, GoodLood i innych
  • Oprogramowanie przyjazne użytkownikom ze świata B2C oraz e-commerce
  • Prosty system opłat licencyjnych zależny od liczby użytkowników (już od $19 na miesiąc za użytkownika!)

Minusy Zendesk Sell

  • Producent wyspecjalizowany bardziej w narzędziu Customer Service (Zendesk Support)
  • Brak możliwości hostingu na własnych serwerach

3. SuiteCRM

SuiteCRM to bardzo popularne oprogramowanie Open Source. Powstało jako fork społecznościowej edycji opisanego wyżej oprogramowania SugarCRM.

Sprawdza się przede wszystkim w organizacjach z bardzo skomplikowaną strukturą organizacyjną i rozbudowanymi potrzebami, wykraczającymi ponad standardową funkcjonalność CRM. Oraz w takich, które środki na licencje, wolą wydać np. na dodatkowy dewelopment i przestać liczyć użytkowników.

Plusy SuiteCRM

  • Brak opłat licencyjnych!
  • Otwarty kod pozwalający na dalszą rozbudowę platformy
  • Swoboda doboru miejsca instalacji (na własnych serwerach lub na zewnątrz np. w eVolpe Cloud)
  • Niedawno odświeżony interface użytkownika (por. informacje na temat SuiteCRM 8)
  • Możliwość samodzielnej instalacji wprost z Internetu (jeżeli posiada się odpowiednie umiejętności i wystarczającą infrastrukturę serwerową)
  • Światowy zasięg społeczności
  • Liczne wtyczki out-of-box

Minusy SuiteCRM

  • Okrojona funkcjonalność Marketing Automation i Customer Service
  • Brak aplikacji mobilnej utrzymywanej przez producenta (system jest jednak w pełni responsywny)

Masz wątpliwości, który system jest dla Ciebie?

Rozwiąż krótki quiz i poznaj odpowiedź w kilka minut

systemy crm

4. SpiceCRM

System SpiceCRM to kolejne oprogramowanie o otwartym kodzie, które z czystym sumieniem mógłbym Ci polecić.

Jest to produkt, który powstał jako fork SugarCRM CE, ale dzisiaj go już zupełnie nie przypomina. Korzysta z nowoczesnej technologii Google – AngularJS oraz znanego i lubianego Lightning Design System. Te trzy składniki to jak się okazuje bardzo prosty przepis na nowoczesne i przyjemne w użytkowaniu narzędzie.

spicecrm

Plusy SpiceCRM

  • Otwarty kod pozwalający na swobodną rozbudowę platformy
  • Brak opłat licencyjnych w przypadku edycji Core
  • Nowoczesny interface
  • Swoboda doboru miejsca instalacji, dostępność w chmurze jak i On-Premise
  • Możliwość samodzielnej instalacji wprost z Internetu (jeżeli posiada się odpowiednie umiejętności i wystarczającą infrastrukturę serwerową)

Minusy SpiceCRM

  • Brak aplikacji mobilnej utrzymywanej przez producenta (system jest jednak w pełni responsywny)
  • Rozwiązanie dla firm głównie z sektora B2B

5. OroCRM

OroCRM to narzędzie dedykowane przedsiębiorcom prowadzącym swój biznes w Internecie, bardzo często w relacji B2C. W prosty sposób integruje się z Twoim e-sklepem, jeśli taki prowadzisz. Można go też rozbudować o inne produkty spod znaku Oro – OroCommerce czy OroMarketplace.

Plusy OroCRM

  • Najpopularniejszy system CRM dla e-commerce według Capterra
  • Dostępność w chmurze lub na własnych serwerach
  • Otwarty kod systemu
  • Odpowiedni dla sektora B2C oraz B2B
  • Gotowe integracje Magento, WooCommerce, PrestaShop, Websphere i inne

Minusy OroCRM

  • Rozwiązania budowane z myślą głównie o e-commerce
  • Brak aplikacji mobilnej utrzymywanej przez producenta (system jest jednak w pełni responsywny)

Polecane systemy CRM – podsumowanie

Nie zrozum mnie źle. To nie był ranking systemów CRM. Trudno sklasyfikować oprogramowanie skierowane do różnych typów biznesu nie znając Twoich indywidualnych potrzeb. Są śmiałkowie, którzy się tego podejmują, ale ja jestem od tego daleki. Nie wykluczone bowiem, że niektóre z wymienionych minusów w ogóle Ci nie przeszkadzają. Pewnych plusów być może wcale nie zauważysz. Zależało mi jedynie na tym, żeby opisać spektrum możliwości. Od czegoś musimy przecież zacząć naszą rozmowę.

Na tym etapie na 100% wiem tylko jedno. Zdecydowanie polecam Ci system, który będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb. Nawet, jeśli ma mniej funkcji niż lider rynku. Nie potrzebujesz przecież mnożyć modułów i za nie płacić(!) tylko po to, żeby były. O oprogramowaniu, z którego się nie korzysta, mówi się zresztą, że wzmaga efekt bloatware. Najlepiej, jeśli zaczniemy od rozmowy o wymaganiach, a następnie przejdziemy do profesjonalnej analizy przedwdrożeniowej. Tylko wówczas jakiekolwiek polecenie będzie miało sens. Bo dobry system CRM zawiera dokładnie to, czego wymaga Twój unikalny proces biznesowy. Nie mniej. Nie więcej.

Chcesz poznać system CRM polecany dla Twojej organizacji?

Umów się na bezpłatną konsultację. Porozmawiamy o Twoim indywidualnym przypadku i sprawdzimy, które z narzędzi nada się na fundament funkcjonalnej platformy. Poniżej zostawiam mój kalendarz. Jest jeszcze parę wolnych terminów. Wybierz dogodny dla siebie.

Do usłyszenia o ustalonej porze!

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top