Glosariusz

Strategia marketingowa

Marketing

Szczegółowy plan działania prowadzący do osiągnięcia określonego celu marketingowego, na ogół dotarcia do określonej grupy odbiorców i przekształcenia ich w klientów (konwersja).

Strategia marki (Brand strategy)

Marketing

Plan działania w obszarze marketingu, który zakłada osiągnięcie określonych celów. Na przykład:

  • wzrost świadomości marki na rynku,
  • ukształtowanie wizerunku marki,
  • uzyskanie silnej pozycji na rynku,
  • wzrost lojalności klientów,
  • poprawa rozpoznawalności marki.

Strategia wejścia na rynek (Go-to-Market Strategy)

MarketingSprzedaż

Szczegółowy plan „wejścia na rynek”, który opisuje, w jaki sposób organizacja może nawiązać kontakt z klientami, aby przekonać ich do zakupu produktu lub usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną. Strategia GTM obejmuje taktyki związane z cenami, sprzedażą i jej kanałami, podróżą zakupową, wprowadzaniem nowych produktów lub usług, rebrandingiem produktu lub wprowadzeniem produktu na nowy rynek.

Targeting (Targetowanie)

Marketing

Namierzanie osób pasujących do grupy odbiorców (segmentu) i kierowanie do nich właściwego przekazu marketingowego. Wyróżnia się targetowanie: kontekstowe, predykcyjne i na podstawie danych demograficznych odbiorców.

User Experience (UX)

MarketingTechnologia

User experience (UX) to ogólny sposób, w jaki użytkownik odbiera interakcję z danym produktem, usługą lub systemem.

Value Proposition

Marketing

Value proposition to obietnica wartości, jaką produkt lub usługa oferuje klientom, wyrażona w sposób klarowny i przekonujący, podkreślając korzyści, jakie użytkownik uzyska dzięki skorzystaniu z danego rozwiązania.

Przewijanie do góry