Glosariusz
Strategia marketingowa
Marketing
Szczegółowy plan działania prowadzący do osiągnięcia określonego celu marketingowego, na ogół dotarcia do określonej grupy odbiorców i przekształcenia ich w klientów (konwersja).
Strategia marki (Brand strategy)
Marketing
Plan działania w obszarze marketingu, który zakłada osiągnięcie określonych celów. Na przykład:
Strategia wejścia na rynek (Go-to-Market Strategy)
MarketingSprzedaż
Szczegółowy plan „wejścia na rynek”, który opisuje, w jaki sposób organizacja może nawiązać kontakt z klientami, aby przekonać ich do zakupu produktu lub usługi i uzyskać przewagę konkurencyjną. Strategia GTM obejmuje taktyki związane z cenami, sprzedażą i jej kanałami, podróżą zakupową, wprowadzaniem nowych produktów lub usług, rebrandingiem produktu lub wprowadzeniem produktu na nowy rynek.
Targeting (Targetowanie)
Marketing
Namierzanie osób pasujących do grupy odbiorców (segmentu) i kierowanie do nich właściwego przekazu marketingowego. Wyróżnia się targetowanie: kontekstowe, predykcyjne i na podstawie danych demograficznych odbiorców.
User Experience (UX)
MarketingTechnologia
User experience (UX) to ogólny sposób, w jaki użytkownik odbiera interakcję z danym produktem, usługą lub systemem.
Value Proposition
Marketing
Value proposition to obietnica wartości, jaką produkt lub usługa oferuje klientom, wyrażona w sposób klarowny i przekonujący, podkreślając korzyści, jakie użytkownik uzyska dzięki skorzystaniu z danego rozwiązania.