Glosariusz

Fusion approach

Technologia

Podejście polegające na łączeniu różnych metod tworzenia oprogramowania, takich jak no-code i full-code, w celu uzyskania optymalnych rezultatów.

Go-Live, start produkcyjny

Proces wdrożenia

Skuteczne uruchomienie systemu CRM.

Graphical User Interface (GUI)

Technologia

Graphical User Interface (GUI) to interfejs użytkownika oparty na grafice, który umożliwia interakcję z programem za pomocą elementów wizualnych, takich jak ikony, przyciski i okna, zamiast poleceń tekstowych.

Grywalizacja (Gamification)

MarketingTechnologia

Grywalizacja to wykorzystanie mechaniki gry i projektowania doświadczeń do cyfrowego angażowania i motywowania ludzi do osiągania celów. Grywalizacja odróżnia się od gier oraz programów lojalnościowych, tym, że wyłącznie „nakłania” do zdobywania nagród czy przechodzenia na wyższe poziomy.

Hardware (sprzęt komputerowy)

Technologia

Materialna część komputera.

Jako hardware określa się sprzęt komputerowy, zwłaszcza w odróżnieniu od software’u – czyli oprogramowania.

High Availability (HA)

Technologia

Rozwiązania, których celem jest zapewnienie nieprzerwanej dostępności serwerów.

Hosting

Technologia

Proces osadzenia oraz utrzymania oprogramowania na serwerach (prywatnych lub w infrastrukturze zewnętrznej).

Human Capital Management (HCM, HRM, HRIS)

Technologia

Filozofia zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwach lub klasa oprogramowania do obsługi „miękkiego” HR.

Human to Human (H2H)

Customer serviceMarketingSprzedaż

Sposób prowadzenia biznesu opartego na osobistych relacjach i długoletnim zaufaniu.

Inbound Marketing

Marketing

Technika marketingu treści, działań social media oraz pozycjonowania w wyszukiwarkach — prowadząca do „przyciągania” potencjalnych klientów na stronę internetową lub innego punktu kontaktu z firmą.

Influencer Marketing

Marketing

Rodzaj marketingu w mediach społecznościowych, który polega na udzielaniu rekomendacji lub wzmiankowaniu o marce i/lub jej produktach/usługach przez osoby o uznanym statusie influencera. Influencer marketing polega na wywieraniu wpływu na określoną grupę odbiorców przez autorytet lub osobę rozpoznawalną.

Infrastructure as a Service (IaaS)

Technologia

Usługa chmurowa zapewniająca infrastrukturę, na której można wdrożyć i uruchomić dowolne oprogramowanie.

Integracja systemów

Technologia

Proces tworzenia złożonego systemu informacyjnego z wielu komponentów i połączenie ich w spójną całość.

Internet of Things (IoT)

Technologia

Internet of Things (IoT) to sieć połączonych ze sobą urządzeń fizycznych, które komunikują się ze sobą i wymieniają dane bez udziału człowieka, umożliwiając monitorowanie, kontrolę i automatyzację różnych procesów.

IP-PBX

Technologia

System komunikacyjny oparty na sieci LAN, który zapewnia funkcje telefoniczne.

Kanban

Proces wdrożeniaTechnologia

Kanban to metoda zarządzania pracą oparta na wizualnym systemie tablicy, która pomaga monitorować przepływ pracy, identyfikować ograniczenia oraz optymalizować procesy produkcyjne.

Key Account(s)

Sprzedaż

Kontrahent, albo grupa kontrahentów, którzy generują znaczne zyski dla firmy.

Key Performance Indicators (KPI)

Sprzedaż

Wskaźniki efektywności, które pozwalają mierzyć skuteczność w osiąganiu kluczowych celów biznesowych.

Kontakt

Sprzedaż

W nomenklaturze CRM — osoba powiązana z Kontrahentem, z którym prowadzimy lub możemy prowadzić interesy; pracownik zatrudniony w tej organizacji.

Kontrahent

Sprzedaż

W nomenklaturze CRM – firma, z którą prowadzone są relacje biznesowe.

Scroll to Top