Usługa serwisowa w trybie zdalnym wg eVolpe

Magdalena Ziębińska

Kontynuuję dzisiaj wywołany w trakcie kwarantanny temat usług realizowanych przez eVolpe w trybie zdalnym. Była już mowa o analizie przedwdrożeniowej i fazie prac implementacyjnych oraz szkoleniach dla użytkowników. Chcesz się dowiedzieć, jak może wyglądać nasza współpraca po starcie produkcyjnym? Spieszę z odpowiedzią.

Mimo postępującego odmrożenia gospodarki wiele firm nadal wykorzystuje model Home Office. Niektóre organizacje przekonały się do tej formy współpracy na stałe. W eVolpe od dawna funkcjonuje model hybrydowy. Nasi pracownicy działali z domów ze względu na pandemię koronawirusa. Z początkiem czerwca oficjalnie wróciliśmy do biurowca. Nadal jednak można w eVolpe pracować zdalnie „na życzenie”. Członkowie naszego zespołu chętnie z tego korzystają. Przy okazji, wciąż wdrażamy oprogramowanie dla klientów, którzy preferują tryb remote. Dzięki nowoczesnej technologii praktycznie nie ma w tym temacie rzeczy niemożliwych.

Serwis systemu IT

Dzisiaj miało być jednak wyłącznie o serwisie systemów IT…

Muszę przyznać, że ten realizowany w dobie koronawirusa nie różni się wiele od naszej standardowej procedury. Tak, jak to zawsze bywało, usługa odbywa się na podstawie osobnej umowy SLA (Service Level Agreement). To do Ciebie należy decyzja, czy chcesz dalej z nami współpracować. Jeśli tak, umawiamy się na warunki takiej relacji. Możesz też „zabrać” system i albo korzystać z niego w przygotowanej formie, albo dalej rozwijać na własną rękę. Wszystko, co wytwarzamy w fazie prac implementacyjnych jest Twoją własnością i masz pełne prawo swobodnego dysponowania pozyskanym narzędziem.

Dlaczego mimo to warto pozostać w kontakcie z eVolpe? Oto 7 prostych powodów.

#1 Jako autorzy kodu, znamy go najlepiej

System jest gotowy, ale zakładasz jego rozwój w przyszłości? Potrzebujesz wsparcia technicznego lub konsultacji na temat dostępnych funkcji? Z kim innym miałbyś rozmawiać niż z firmą, która dostarczyła oprogramowanie? To my je znamy od podszewki. Wiemy, co zostało zmienione w kodzie. Podczas analizy przedwdrożeniowej poznaliśmy też Twoje bardzo specyficzne potrzeby biznesowe. Zebraliśmy pełen Backlog pomysłów, które zgłaszali kluczowi użytkownicy podczas warsztatów. Przejście w fazę obsługi serwisowej to zatem naturalny krok po zakończonym wdrożeniu.

Nasza współpraca nie odbywa się już wtedy w regularnych Sprintach, ale na podstawie zgłoszeń w programie projektowym. Szacujemy tam czasochłonność koniecznych prac, a Ty decydujesz, czy wpisuje się to w zakładany budżet. Time & Material w czystej postaci. Przy okazji taka komunikacja może się odbywać całkowicie zdalnie.

#2 Twoja organizacja się zmienia. System powinien „nadążać”

Prowadzisz biznes, żeby zarabiać. A kiedy zarabiasz to się rozwijasz. Potrzeby rozpoznane podczas analizy przedwdrożeniowej, nawet kilka miesięcy temu mogły się już zdezaktualizować.

Jeżeli zatrudnisz nowych pracowników, wystarczy dobrać kilka nowych licencji, prawda? To zależy! Może się zdarzyć i tak, że staniesz przed wyzwaniem rozbudowy wdrożonego systemu o nowe funkcje. Zamiast rozpisywać kolejny projekt, lepiej podjąć ten, który już był realizowany. To jest właśnie jedna z podstawowych zalet Open Source. W każdej chwili możemy wznowić rozwój oprogramowania i skorzystać z już wykonanej pracy. Dzięki otwartości kodu nie trzeba zaczynać od początku. Serwis to najwygodniejszy sposób na realizację takich zleceń.

#3 Czynniki zewnętrzne wymuszają dostosowanie systemu do nowej sytuacji

Wydarzenia bieżącego roku wiele nas nauczyły. M.in. tego, że na biznes wpływają także tak nieprzewidywalne sytuacje jak pandemia niebezpiecznego wirusa. Myślę, że raczej nie braliście takiego scenariusza pod uwagę, gdy jeszcze w grudniu dopinaliście budżety na 2020 i planowaliście działania marketingowo-sprzedażowe. Jak się okazuje i takie przypadki kształtują procesy biznesowe w przedsiębiorstwach, a dalej – także architekturę wykorzystywanego systemu.

Są też mniej dramatyczne przemiany, które mogą wpływać na to, czego potrzebujesz od narzędzia IT. W maju 2018 roku weszły w życie przepisy RODO. Od tego czasu wszyscy zostaliśmy zobowiązani do uważnego przechowywania danych osobowych i odpowiedniego administrowania zgodami. Serwis oprogramowania po jego wdrożeniu to dobry sposób na dodanie modułu, który rozbuduje funkcjonalność o narzucone aktem prawnym obszary. Współpracując z eVolpe masz taką możliwość!

#4 Mimo szkoleń pojawiają się wątpliwości na temat pracy z systemem

Pisałam ostatnio o szkoleniach dla użytkowników i dlaczego nie należy pomijać tej fazy wdrożenia. Praktyka pracy z systemem może jednak sprowokować dodatkowe pytania. Umowa serwisowa reguluje warunki dalszych konsultacji związanych z obsługą gotowego narzędzia. W ramach wsparcia serwisowego eVolpe świadczy także tego typu usługi. Nie przejmuj się, że nie pamiętasz wszystkiego z warsztatów, albo, że Twój pracownik napotkał trudności w obsłudze nieznanego mu narzędzia. Jesteśmy po to, aby rozwiać ewentualne wątpliwości. Jest szansa, że wystarczy komentarz w systemie projektowym. Możesz też nas poprosić o dodatkowe warsztaty. Online, jeśli masz taką potrzebę.

#5 Potrzebujesz wsparcia technicznego

Systemy IT to skomplikowane narzędzie, przynajmniej „od wewnątrz”. Jako użytkownik nie musisz wiedzieć jak działają, aby wymagać, by działały poprawnie. W ramach serwisu świadczymy Ci usługę wsparcia technicznego i administracyjnego wdrożonego systemu. Problem z serwerem albo integracją? Wystarczy zgłoszenie w systemie projektowym. Chyba nie muszę wspominać, że współpraca będzie w 100% zdalna i nie trzeba z nami niczego uzgadniać osobiście. Umowa, którą podpiszemy dokładnie mówi o tym, ile czasu od zgłoszenia może upłynąć, abyśmy zlikwidowali zgłoszony błąd albo udzielili dodatkowego wsparcia. Na pewno Cię też o tym poinformujemy i zmienimy status zgłoszenia w systemie.

#6 W końcu masz budżet na rozwój projektu

W przypadku wdrożenia systemu IT, jeden z częstych tzw. „blokerów” to ograniczony budżet. Na szczęście w przypadku oprogramowania Open Source można je rozwijać w dowolnym momencie. Przy ograniczonych środkach finansowych proponuję Ci rozwiązanie typu Minimum Viable Product. Koncepcję tłumaczę szerzej w artykule „8 kroków do skutecznego uruchomienia systemu”. W skrócie chodzi o szybkie wdrożenie systemu, w takiej postaci, która przy niskim nakładzie kosztów zapewnia pierwsze mierzalne zyski dla Twojej organizacji. Resztę można „dorobić”, jak tylko „znajdą się” pieniądze.

Przy okazji warto dodać, że do tego typu projektów idealnie nadaje się zwinna metodyka wytwarzania oprogramowania. W ten sposób dokładnie co 2 tygodnie otrzymujesz realny przyrost wymaganej funkcjonalności.

Wracając do serwisu. Kiedy Dyrektor Finansowy przychodzi do Ciebie z dobrymi wieściami o przyznanych środkach na inwestycję w IT – możemy wznowić pracę w Sprintach lub realizować zlecenia na podstawie umowy SLA (Service Level Agreement). Wszystko zależy od poziomu skomplikowania i czasochłonności dodatkowych wymagań.

#7 Korzystasz z systemu z oferty eVolpe, ale wdrożonego przez inną firmę IT

W eVolpe podejmujemy się także serwisu systemów wdrożonych u Ciebie przez inną firmę.

Bywa, że drogi partnerów biznesowych się rozchodzą. Powodów może być wiele. Jako eksperci oprogramowania Open Source, z bogatym portfolio narzędzi IT dla biznesu, jesteśmy w stanie zaoferować pomoc w utrzymaniu i/lub rozwoju systemu dostarczanego przez konkurencję. Poza tym, że serwisujemy aplikacje z oferty eVolpe (a jest ich aż 8!), prowadzimy także Software House. Możliwości są w zasadzie nieograniczone. Oprócz tego, że naprawiamy albo rozwijamy już działające u Ciebie systemy, możemy również oddelegować zespół deweloperski do pracy nad projektem realizowanym przez stronę trzecią. Na tym właśnie polega usługa o nazwie Development Teams Outsourcing. Forma współpracy zależy od indywidualnego zapotrzebowania. Porozmawiajmy.

Podsumowanie

Masz ograniczony budżet a rozbudowaną wizję systemu do stworzenia? Poszukujesz organizacji, która podejmie się wdrożenia Minimum Viable Product i w dogodnej chwili go rozbuduje? Potrzebujesz serwisu narzędzia wdrożonego przez firmę trzecią? Wszystkie scenariusze są możliwe we współpracy z eVolpe.

Serwis systemów IT to jeden z filarów naszej oferty. Bardzo dobrze zdaję sobie sprawę z istotności wsparcia udzielanego po zakończonej fazie prac deweloperskich. Nawet po tzw. starcie produkcyjnym systemu pozostajemy do Twojej dyspozycji. Nasi specjaliści udzielą wsparcia na wypadek problemów technicznych czy administracyjnych. Pomożemy z konfiguracją dostępów dla nowego pracownika. Udzielimy konsultacji na wypadek trudności w obsłudze nierozpoznanego obszaru systemu. Zakres takich usług zależy od indywidualnego zapotrzebowania i ustaleń z umowy SLA. Wszystko odbędzie się w 100% zdalnie (jeżeli tylko masz taką potrzebę). W większości przypadków spotkania face to face i tak nie są wymagane. Do komunikacji na etapie serwisu bardzo dobrze nadaje się system projektowy. Ustalenia możemy poczynić także podczas videokonferencji, zwykłego połączenia telefonicznego czy drogą mailową. Podsumowanie wniosków na wszelki wypadek i tak trafi do systemu. W ten sposób utrzymamy transparentność i klarowność komunikacji oraz najwyższą jakość usług.

Masz pytania na temat serwisu systemu IT?

Zostaw wiadomość.

Magdalena Ziębińska
Scroll to Top