fbpx
 

Wdrożenie CRM Open Source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Wdrożenie CRM Open Source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Wdrożenie CRM Open Source – korzyści i różnice pomiędzy samodzielną instalacją

Systemy CRM Open Source w zdecydowanej większości przypadków nie są rozwiązaniami komercyjnymi. To oznacza, że praktycznie każdy może taki system pobrać i zainstalować. Czy jednak można wówczas mówić o odpowiednim skonfigurowaniu oprogramowania pod potrzeby firmy? Czy firma jest w stanie sama sobie poradzić w tym zakresie? Jaka powinna być najlepsza ścieżka postępowania, aby z sukcesem korzystać z systemu CRM? O tym w dzisiejszym odcinku programu „CRM – jedna idea, tysiące możliwości”.

Różnica pomiędzy instalacją systemu a wdrożeniem jest wręcz kolosalna. O ile instalacja, to proces, który może wykonać jedna osoba, o tyle we wdrożenia CRM Open Source zaangażowanych jest sporo osób na różnych etapach.

Proces wdrożenia CRM  Open Source zaczyna się od analizy biznesowej. Firma powinna spotkać się z zewnętrznym analitykiem, który z racji swojego doświadczenia z zakresu CRM oraz systemów CRM, pomoże zdefiniować te główne, jak i mniejsze cele takiego wdrożenia, a także zakres funkcjonalny względem potrzeb biznesowych, jakie posiada firma. Idealnie by było, gdyby analityk ten pochodził bezpośrednio z firmy, która zostanie wybrana do wdrożenia systemu CRM, ponieważ zna się on nie tylko na ogólnym aspekcie idei CRM w firmie, ale także na możliwym zakresie funkcji i możliwości wdrażanych systemów.

Dalej, następuje proces implementacji systemu. Trwa on najdłużej, ponieważ wtedy przygotowywane są wszystkie niezbędne funkcje i moduły w CRM. Owszem bazujemy na produkcie w pewnym sensie gotowym, ale cała magia Open Source polega na tym, że ten produkt jesteśmy w stanie dowolnie dostosować, czy nawet zmienić.

Na koniec procesu wdrożenia należy jeszcze przeprowadzić podstawowe szkolenia z zakresu użytkowania systemu dla wszystkich kluczowych pracowników w firmie. Czyli jak widzimy proces wdrożenia zdecydowanie różni się od zwykłej instalacji.

Case Study w firmie Netsprint

Korzyści z wdrożenia CRM Open Source realizowanego przez zewnętrzną firmę wdrożeniową zauważyła również znana na polskim rynku firma Netsprint. W dzisiejszym odcinku Pan Marcin Krzemień, Project Manager z firmy Netsprint S.A., opowiada dlaczego firma zdecydowała się powierzyć eVolpe wdrożenie systemu CRM, zamiast samodzielnie zainstalować system.

Usługi eVolpe

Wykorzystując nasze know-how wynikające z wieloletniego doświadczenia eVolpe w zakresie konsultingu i wdrożeń systemów CRM, jesteśmy w stanie pomóc każdej firmie w kompleksowym procesie wyboru i wdrożenia CRM.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami:

– Jakie świadczymy usługi w ramach konsultingu i analizy biznesowej

– Jakie systemy CRM wdrażamy

– Jak przebiega wdrożenie i co dostarczamy w ramach realizowanych prac