Mautic – największy projekt Open Source Marketing Automation – video

link do video

Znasz jakieś systemy do automatyzacji marketingu? Może obiły Ci się o uszy takie nazwy, jak: Hubspot, Mailchimp, GetResponse czy SALESmanago?

Dziś chciałbym Ci przedstawić trochę inne rozwiązanie. Największy na świecie projekt Open Source Marketing Automation – Mautic.

Temat rozwijam niżej, jednak jeśli nie masz czasu na czytanie, obejrzyj filmik, w którym streściłem go do trzech minut. Miłego oglądania.

Jak działa Mautic?

Oprogramowanie Open Source Marketing Automation, z którego zresztą sami korzystamy, trafiło do oferty eVolpe jako alternatywa dla wspomnianych na początku systemów chmurowych.

Do automatyzacji marketingu nie trzeba bowiem podchodzić wyłącznie według utartych schematów oferowanych w Cloud.

Mautic to system o otwartym kodzie, w którym wszystko można dowolnie zmodyfikować. Co ważne jest on w pełni funkcjonalny już w standardowej wersji i oferuje szeroki pakiet przydatnych marketerom funkcji.

Funkcje Marketing Automation w Mautic

Kiedy się do niego logujesz, widzisz tylko najważniejsze informacje. Dashboard główny możesz zaprojektować samodzielnie, korzystając z wygodnej opcji drag-and-drop. Zobaczysz na nim podsumowanie otwartych czy zignorowanych maili albo wykres wizyt na Twojej stronie internetowej. Ale to nie wszystko.

Mautic służy przede wszystkim budowaniu silnych relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami.

Historia aktywności

W historii konkretnego rekordu zapisują się aktywności takie, jak: otwarcie maila, wejście na stronę, kliknięcie linku czy pobranie załącznika. Dzięki temu dokładnie wiesz, które treści wywołują zaangażowanie, a które są ignorowane.

Segmentacja bazy i gotowe szablony

Kontakty Mautic możesz też łączyć w segmenty, do których kierujesz treści innego typu. Na przykład w ramach zaprojektowanej samodzielnie kampanii. Przygotowane wcześniej komponenty takie jak wiadomości E-mail, landing pages, załączniki czy powiadomienia web-push – tylko ją ubarwiają. A ich tworzenie jest proste i intuicyjne. Możesz nawet do tego celu wykorzystać wbudowane w systemie szablony. Z łatwością je uatrakcyjnisz, po prostu przeciągając tam własne zdjęcia czy pliki video.

Kreator kampanii marketingowych

Kreator kampanii to bardzo wygodne narzędzie wymyślone na zasadzie drzewka następujących po sobie zdarzeń. Nie przejmuj się, jeżeli nie masz doświadczenia w projektowaniu logiki systemowej. Mautic „prowadzi Cię za rękę” i podpowiada kolejne kroki. Twoja kampania omnichannel marketingu jest wtedy gotowa w zaledwie kilka minut.

Integracja z systemem CRM

Największą wartość zobaczysz, kiedy połączysz oprogramowanie Marketing Automation z systemem CRM. Dzięki otwartości kodu Mautic, bez problemu można go zintegrować z innymi aplikacjami, aby ułatwić przepływ danych między marketingiem i sprzedażą. Do systemu CRM trafia np. informacja o wypełnieniu przez kogoś formularza. Nowy namiar sprzedażowy tworzy się natychmiastowo i automatycznie. W osobnym subpanelu zbierają się też dane zaczerpnięte z historii aktywności marketingowych Mautic. Wiedzę o otwarciu jakiegoś maila czy pobraniu załącznika możesz wówczas wykorzystać jako pretekst do kontaktu z potencjalnym klientem.

Podsumowanie

Jeśli klient aktywnie poszukuje wiedzy na Twojej stronie internetowej, nie ma wyraźniejszego sygnału o gotowości zakupowej. Jest to świetny moment, żeby sprzedaż skontaktowała się z klientem i przedstawiła mu ofertę.

Teraz już wiesz, jakie możliwości oferuje Mautic — największy projekt Open Source Marketing Automation. Umów się na konsultację, żeby sprawdzić, jak go wdrożyć Twojej organizacji.

Scroll to Top