- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
Czy byłeś już na prezentacji systemu IT, która trwała 2 godziny? Nie twierdzę, że artykuł, który Ci proponuję, może się z taką równać… Podejmuje jednak te same kwestie i zajmie Ci o wiele mniej czasu. Mam nadzieję, że wyciągniesz z niego najważniejsze informacje. O szczegółach chętnie opowiem w trakcie indywidualnej konsultacji. Jeżeli oczywiście interesują Cię kwestie Customer Experience. Jeśli to wystarczająca zachęta – zapraszam do lektury lub obejrzenia załączonego video.
Platforma na miarę procesu zakupowego w B2B
Ciąg zdarzeń w procesie zakupowym w B2B jest często nieuporządkowany i opiera się na dość chaotycznie pozyskiwanych informacjach.
To nie tak, jak mogłaby sugerować klasyczna wizualizacja Customer Journey, że wszystko postępuje etapami, jedno po drugim. Żeby nadążyć za tym, co dzieje się po drodze od zainteresowania ofertą do zakupu i dalej – przyda Ci się kompleksowa platforma Customer Experience (HD-CX).
Oto co się na nią składa i do czego jest wykorzystywana. Na przykładzie rozwiązania od SugarCRM.
High-Definition Customer Experience
Żeby kompleksowo obsługiwać nowoczesny proces zakupowo-sprzedażowy potrzebujesz narzędzia, które dostarcza funkcje przydatne na każdym etapie relacji z klientem.
Ale uwaga! Zamiast jednego bardzo skomplikowanego systemu polecam Ci platformę IT złożoną z kilku elementów. A to dlatego, że jeżeli coś jest do wszystkiego, to zwykle jest do niczego. Lepiej mieć trzy różne specjalistyczne aplikacje połączone na zasadach integracji. Wtedy łatwiej o ich utrzymanie, serwis i rozwój. Nie mówiąc o wygodzie użytkowania.
Na platformę HD-CX, którą mam na myśli, składają się trzy podstawowe klasy oprogramowania. Omówię je teraz po kolei.
Marketing Automation
Po pierwsze, aby zadbać o klienta na etapie badania rynku, potrzebujesz systemu Marketing Automation.
Ten konkretny rodzaj aplikacji oferuje Ci funkcje takie jak: masowa wysyłka wiadomości E-mail, projektowanie kampanii online marketingu, śledzenie aktywności na stronie internetowej, a nawet monitoring social media czy optymalizacja pozycjonowania. To wszystko i jeszcze więcej możesz zyskać na przykład dzięki aplikacji o nazwie Sugar Market.
Dzięki niej docierasz do klientów i personalizujesz kierowany do nich przekaz marketingowy. O wiele łatwiej jest Ci zrozumieć potrzeby klienta oraz siły rządzące rynkiem. Poprawiasz też konwersję oraz zwiększasz potencjał późniejszej sprzedaży. A przy okazji zapewniasz swoim pracownikom wysoce intuicyjne narzędzie pracy. Takie, z którego lubią korzystać.
Customer Relationship Management
No dobrze, zadanie marketera odrobione. Przekonałeś klienta do wypełnienia formularza lub kontaktu telefonicznego. Czas rozpocząć rozmowy handlowe. Na tym etapie potrzebujesz zupełnie innego narzędzia.
W systemie Customer Relationship Management zarejestrujesz wszystkie niezbędne informacje na temat osoby kontaktowej, komitetu decyzyjnego, uzgodnionych warunków, targetu i prognozowanego przychodu na dany okres.
Sugar Sell to jedno z ciekawszych rozwiązań CRM na rynku. Klasyczny CRM, ale uzbrojony w potężny silnik raportowy, narzędzie do budowania własnych automatyzacji, aplikację mobilną oraz szereg usprawnień z kategorii Business Intelligence — z pewnością przyczyni się do rozwoju Twojego biznesu.
Mówi się nawet, że jest to narzędzie typu NO-TOUCH, czyli takie, którego nie trzeba nawet dotykać, aby generowało korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa. W praktyce chodzi po prostu o automatyzacje działające w tle.
W Sugar Sell raz zaplanowane workflows (jest do tego specjalne narzędzie BPM) obsługują powtarzalne procesy, takie jak zatwierdzanie ofert, przydzielanie klientów do obsługi, przyznawanie rabatów klientom powracającym, wysyłka wiadomości e-mail i wiele więcej.
Praktycznie bez wysiłku tworzone są nowe rekordy osobowe. Po podaniu adresu e-mail system sam uzupełnia pozostałe pola w widoku namiaru, kontaktu czy kontrahenta (dzięki specjalnej wtyczce o nazwie Hint).
System przoduje także w usprawnieniach typu AI. Sztuczna inteligencja o nazwie Sugar Predict umożliwia przewidywanie i prognozowanie wyników Twojej firmy na podstawie ciągłej analizy danych (wewnętrznych i zewnętrznych).
Customer Service
Transakcja zakończona sukcesem? Wspaniale! Ale to nie koniec Twojej pracy. A to dlatego, że to też nie koniec doświadczeń klienta z Twoją firmą. Jeżeli chcesz, aby zakup się powtórzył, a zadowolony klient przyczynił się do budowania pozytywnego wizerunku Twojej marki – musisz zadbać także o kwestię Customer Service.
Sugar Serve posłuży Ci do obsługi wniosków reklamacyjnych, zapytań związanych z obsługą zakupionego towaru czy szczegółów dotyczących realizowanej usługi.
System jest otwarty także dla klienta, który może poszukać w nim informacji samodzielnie albo na życzenie uzyskać profesjonalne wsparcie od jednego z Twoich konsultantów.
Przy okazji, zatrudnieni w Twojej firmie agenci zyskują narzędzie, z którego aż chce się korzystać!
Zadowolona będzie również cała kadra menadżerska, która otrzymuje dostęp do wiedzy o efektywności prowadzonych działań, a także podgląd zgłoszeń, które inspirują dalszą innowację oferty oraz firmy jako takiej.
Zakończenie
Wszystkie trzy systemy, o których była mowa powyżej, są dostępne w planie subskrypcyjnym — w chmurze w Amazon Cloud Services. Wybierając platformę Sugar, otrzymujesz więc nowoczesne, nagradzane narzędzie, na które zdecydowało się już wiele przodujących marek. Na chwilę obecną nie da się lepiej i bezpieczniej!
Znajdzie się też coś zwolenników Open Source i hostingu On-Premise. Usprawnienia projektowane dla Sugar Market Sell Serve z czasem trafiają też bowiem do edycji Professional i Enterprise.
Ale o tym napiszę chyba osobny artykuł… Tak na wypadek, gdybyś zamiast sięgać po rozwiązanie chmurowe, potrzebował dostosowania kodu i rozbudowy systemu w bardzo indywidualnym kierunku.
A jeżeli już teraz zainteresowałem Cię tematem i chętnie dowiesz się więcej o platformie HD-CX, zapraszam do rejestracji na indywidualną konsultację z ekspertem eVolpe. Sam decydujesz, który termin Ci odpowiada, a my kontaktujemy się o czasie. Kalendarz rezerwacji znajdziesz poniżej.
- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024