Glosariusz

Net Promoter Score (NPS)

MarketingSprzedaż

Wskaźnik używany do oceny ogólnego zadowolenia klienta i tego, jak prawdopodobne jest, że poleci firmę osobom ze swojego otoczenia.

W ankiecie Net promoter Score należy odpowiedzieć na pytanie: „Jak prawdopodobne jest, że poleciłbyś/poleciłabyś naszą ofertę (produkt, usługę lub firmę) przyjacielowi lub koledze/przyjaciółce lub koleżance?”

Ci, którzy przyznają ocenę na poziomie 10 lub 9 należą do grona zdecydowanych promotorów marki.

Ocenę 7 lub 8 zostawiają klienci pozostawieni z poczuciem obojętności. Natomiast między 6 a 0 klasyfikowani są krytycy produktów lub usług.

Net Promoter Score i NPS są zastrzeżonymi znakami towarowymi Bain & Co., Fred Reichheld i Satmetrix Systems.

No-code

Technologia

Platforma, która pozwala użytkownikom tworzyć aplikacje bez konieczności ingerencji w kod.

Object-Relational Mapping (ORM)

Technologia

Sposób odwzorowania obiektowej architektury systemu informatycznego na bazę danych o relacyjnym charakterze. Implementacja takiego odwzorowania stosowana jest m.in w przypadku, gdy tworzony system oparty jest na podejściu obiektowym, a system bazy danych operuje na relacjach. Z ORM związany jest szereg problemów wydajnościowych.

Odbiorca (Prospekt)

MarketingSprzedaż

Potencjalny klient, który nie wyraził zainteresowania ofertą firmy, ale został zakwalifikowany przez specjalistę ds. sprzedaży lub marketingu do grupy docelowej (targetu).

Omnichannel marketing (Marketing wielokanałowy)

Marketing

Strategia docierania do klienta z wykorzystaniem wielu kanałów jednocześnie (online i offline).

On-Premise (chmura prywatna)

Technologia

On-Premise to „tradycyjny” model hostingu. Oprogramowanie jest instalowane na infrastrukturze klienta, która pozostaje jego wyłączną własnością. Do klienta należy również utrzymanie całego niezbędnego sprzętu.

Open Rate

Marketing

Statystyka wskazująca na efektywność wysłanej kampanii emailingowej. Jest to wskaźnik pokazujący, ile wiadomości zostało otwartych.

Open Source

Proces wdrożeniaTechnologia

Oprogramowanie, które można swobodnie wykorzystywać, kopiować, modyfikować i rozpowszechniać. Kod źródłowy takiego rozwiązania musi być udostępniany publicznie. Może ale nie musi wiązać się z opłatami licencyjnymi.

Oprogramowanie (Software)

Technologia

Oprogramowanie tworzą programiści w procesie programowania. Celem oprogramowania jest przetwarzanie danych w wyznaczonym przez twórcę zakresie.

Określenie „oprogramowanie” może funkcjonować jako synonim terminów „program komputerowy” oraz „aplikacja”, przy czym stosuje się je zazwyczaj na oznaczenie większych programów oraz ich zbiorów.

Out of the box (OOTB)

Technologia

Żargonowe określenie funkcji programu komputerowego lub sprzętu, możliwej do uzyskania bez instalacji jakichkolwiek rozszerzeń sprzętowych lub programowych; funkcja dostępna jak „po wyjęciu z pudełka”.

Phishing

Technologia

Jest to podszywanie się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji. Słowo odnosi się do „łowienia” i brzmi podobnie do słowa „fishing” (z ang: łowienie ryb).

Platform as a Service (PaaS)

Technologia

Model usługi chmurowej skierowany głównie do programistów. Polega na udostępnieniu im wirtualnego środowiska pracy.

Procesy CRM

Proces wdrożenia

Zestaw zorganizowanych działań i interakcji prowadzonych przez firmę w celu zarządzania relacjami z klientami. Procesy CRM obejmują wiele różnych działań i etapów, które mają na celu zarządzanie każdym aspektem interakcji z klientami.

Product Backlog

Proces wdrożenia

Uporządkowana według priorytetu lista wymagań dotyczących powstającego oprogramowania.

Product Marketing (Marketing produktu)

Marketing

Proces wprowadzenia produktu na rynek i nadzorowania jego ogólnego sukcesu poprzez stymulowanie popytu. Prowadzi do rozwoju produktu oraz zwiększenia świadomości marki.

Product Owner (Koordynator projektu)

Proces wdrożenia

Osoba, która ściśle współpracuje z zespołem deweloperskim podczas wytwarzania oprogramowania i reprezentuje interesy klienta.

Prompt

Technologia

Krótka sekwencja tekstu lub polecenia, które jest używane do komunikacji z modelami językowymi. Jest to rodzaj wejścia, które użytkownik dostarcza modelowi, aby uzyskać pożądane odpowiedzi lub wyniki. Prompt powinien określać temat, pytanie lub polecenie, na które użytkownik oczekuje odpowiedzi.

Proof of Concept

Sprzedaż

Demonstracja produktu, usługi lub rozwiązania w kontekście sprzedaży. Proof of Concept powinien wykazać, że wymagania klienta zostaną spełnione.

Prospect (Odbiorca)

Sprzedaż

Potencjalny klient, który został zakwalifikowany jako spełniający określone kryteria wskazujące na zdolność i prawdopodobieństwo zakupu, który nie wyraził jeszcze zainteresowania ofertą.

Prospecting

Sprzedaż

Czynności wykonywane przez przedstawicieli handlowych lub specjalistów ds. rozwoju sprzedaży w celu identyfikacji potencjalnych klientów i oceny prawdopodobieństwa ich konwersji.

Scroll to Top