- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024
Dożyliśmy czasów upowszechnienia się sztucznej inteligencji. Jednakże wiele firm nie zdołało jej jeszcze zastosować w praktyce. Badania Accenture dotyczące dojrzałości AI w europejskich przedsiębiorstwach wykazały, że aż 64% badanych dopiero rozpoczyna testy tej niesamowitej technologii. W obszarach związanych z obsługą klienta na bardzo wstępnym etapie.
Jeżeli poszukujesz sposobu na zastosowanie AI w swojej firmie, jesteś na bardzo dobrym tropie. Masz szansę uprzedzić konkurencję, która dopiero się temu wszystkiemu przygląda.
W dzisiejszym artykule podpowiadam, jakie funkcje są już dostępne w obszarach Customer Service, Employee Experience i bezpieczeństwa danych. Bardzo interesujące rzeczy komunikuje ostatnio Zendesk.
Zendesk AI: funkcje, które pomagają budować nowoczesny biznes
Firma Zendesk zaangażowała się w rozwój AI już jakiś czas temu. O integracji Zendesk i OpenAI pisaliśmy na tym blogu już w kwietniu, około 5 miesięcy od premiery ChatGPT. Nadszedł czas, by funkcjonalność sztucznej inteligencji włączyć do core platformy Zendesk. Do systemu trafiają teraz:
Gen AI w służbie CX i EX
Sztuczna inteligencja nie jest po to, aby zastępować ludzi, ale by wspierać ich w wykonywaniu codziennych obowiązków. Dzięki niej te same rzeczy możemy wykonywać szybciej i efektywniej.
Dokładnie takie założenie przyświeca firmie Zendesk, która uruchamia w swoim systemie nowego chatbota. Możliwości AI i machine learning sprawiają, że nie trzeba już przygotowywać rozległego scenariusza dla prawdopodobnych zapytań. Narzędzie posługuje się zendeskową bazą wiedzy i samo uczy się rozmawiać z klientem lub pracownikiem firmy. Wchodzi w zdecydowanie bardziej naturalne interakcje i cały czas się uczy.
Co ciekawe, taki asystent może stosować dowolny styl wypowiedzi. Wystarczy wskazać, w jaką personę powinien się wcielić. W ten sposób będziesz w stanie utrzymać spójny wizerunek marki. Nawet podczas krótkiej interakcji z klientem w celu potwierdzenia numeru zamówienia.
Tak samo działa to w przypadku chatbota AI dla pracowników firmy. Zapytaj go o liczbę dni urlopowych albo zasady pracy zdalnej, a uzyskasz odpowiedź, która jest nie tylko merytoryczna, ale nawiązuje też do kultury organizacyjnej, którą pielęgnujecie w firmie.
AI a ochrona prywatności oraz bezpieczeństwo danych
Zastosowanie sztucznej inteligencji to ogromna szansa na rozwój. Wiążą się z tym jednak pewne niebezpieczeństwa. Żeby opisane powyżej rozwiązania przyniosły realną korzyść, należy je odpowiednio zabezpieczyć.
Chatbot AI powinien być dobrze poinformowany, ale nie może zdradzać tajemnic biznesowych czy innych wrażliwych informacji. Firma Zendesk, doświadczona w przetwarzaniu danych w chmurze, kładzie na te kwestie szczególny nacisk.
Oferowane przez nich funkcje AI zostały objęte pakietem „Advanced Data Privacy and Protection”. Zapewnia to zdecydowanie większą kontrolę i elastyczność w zakresie zarządzania dostępami do poszczególnych obszarów całej platformy.
Zendesk AI: cechy szczególne, które pomogą Ci się wyróżnić
Zendesk AI jest zaprojektowane z myślą o doświadczeniu klienta. Celowo włączono ją jako integralną część całej platformy. Wspiera ona zarówno wysiłki agentów obsługi klienta jak i doświadczenie konsumentów przy kontakcie z firmą.
Chatboty AI pozwalają oszczędzać czas pracowników firmy oraz budować wizerunek nowoczesnej rzetelnej i organizacji na zewnątrz. Pakiet funkcji dotyczący ochrony danych: wspiera bezpieczeństwo informacji oraz pomaga zachować kontrolę nad cennym firmowym know-how.
Rozwiń swój biznes z pomocą AI.
Skorzystaj z ponad 40 stron opracowania z przykładami już dziś.
Zendesk AI: korzyści z zastosowania technologii
Zendesk AI to wygodny sposób na uzyskanie pięciu podstawowych korzyści:
Oszczędność czasu dzięki AI
Zendesk AI przyczynia się do oszczędności czasu agentów obsługi. Pomaga wyeliminować ręczną selekcję zgłoszeń serwisowych oraz długotrwałe lub powtarzalne etapy ich procesowania. Przypadki, które można rozwiązać, przekierowując klienta pod konkretny link lub kopiując informację z systemu — zostają obsłużone automatycznie.
Zendesk AI potrafi nawiązać do historii relacji oraz przybrać naturalny sposób wypowiedzi. Tylko skomplikowane albo bardzo priorytetowe przypadki przekierowywane są do obsługi przez człowieka. O kryteriach takiej automatyzacji, możesz oczywiście samodzielnie zadecydować.
Poprawa czasu reakcji na zapytanie
Ponieważ Zendesk AI obsługuje zapytania automatycznie, klient nie czeka w kolejce. System znajduje odpowiedź na jego pytania niemal natychmiastowo. W efekcie wzrasta ogólne zadowolenie z obsługi. Proces odbywa się w sposób płynny, czytelny i spersonalizowany. Klient ma świadomość, że obsługuje go bot, ale nie przeszkadza to w pozytywnym odbiorze interakcji z firmą. Problem zostaje szybko rozwiązany, a więc nie ma na co się skarżyć.
Korzystając z Zendesk AI, oszczędzasz nie tylko swój czas, ale i czas Twoich klientów. Możesz zatem liczyć, że to docenią i wzmocnią własną lojalność wobec marki.
Usprawnienie komunikacji
W komunikacji liczy się coś więcej niż tylko czas reakcji. Niezwykle istotne są też warstwa merytoryczna i emocjonalna. Zendesk AI pomoże Ci odpowiadać klientom sprawnie, na temat i z wyczuciem. Wskazując odpowiednią personę, w którą ma wcielić się chatbot, zagwarantujesz, że Twój przekaz pozostanie spójny z wizerunkiem firmy oraz stylem komunikacji dopasowanym do odbiorcy. Nie ma też problemu, by podjąć konwersację z klientem w dowolnym języku, bez względu na strefę czasową. Może się to nawet przyczynić do rozszerzenia Twojego biznesu na nowe rynki.
Rozpoznanie najlepszych kroków w procesie
Sztuczna inteligencja od Zendesk wspiera dobre nawyki służące podnoszeniu efektywności. Potrafi priorytetyzować poszczególne przypadki, obliczać prawdopodobieństwo pozyskania lub utrzymania klienta oraz koszt odroczenia pewnych aktywności na rzecz zadań strategicznych.
Bez tego typu wsparcia istnieje ryzyko odtwarzania niekorzystnych nawyków, nadawania wysokiej rangi tematom, które nie generują przychodu. Nowa technologie pozwoli Ci się uwolnić z takowej pułapki. Dzięki niej wyeliminujesz niepotrzebne aktywności, a uwagę poświęcisz klientom, którzy rzeczywiście potrzebują indywidualnego traktowania.
Wsparcie Employee Experience
Zendesk AI przyczynia się również do poprawy doświadczenia Twoich pracowników. Dzięki nowoczesnej technologii pracuje się szybciej i przyjemniej. Zastosowanie chatbota AI w roli asystenta HR lub IT wspiera pozyskiwanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania firmy. Pracownik, który doświadczył trudności związanych z uzyskiwaniem feedbacku albo przeszukiwaniem przepastnej bazy wiedzy, z pewnością doceni narzędzie, które zdejmuje z niego ten rodzaj stresu.
To zysk także dla menadżera, który zamiast rozpisywać kolejną rekrutację, może się skupić na rozwoju kompetencji w zespole, podnoszeniu efektywności czy zmianach strategicznych.
Podsumowanie
W zglobalizowanym i coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu biznesowym sztuczna inteligencja jest jednym z kluczowych narzędzi, które pozwalają firmom osiągnąć sukces. Inwestycja w Zendesk AI stanowi doskonałą okazję do wykorzystania jej potencjału i uprzedzenia konkurencji.
Zendesk to jeden z liderów rewolucji technologicznej. Funkcjonalność AI, którą ogłosili to szansa na zbudowanie skutecznego i zyskownego Customer oraz Employee Experience. To inwestycja w rozwój i konkurencyjność Twojego przedsiębiorstwa. W szczególności, że nie wszyscy jeszcze za tym nadążają.
Wdrażasz strategię CX w Twojej firmie?
Rozwiąż ten 10-minutowy quiz. Poznaj stopień zaawansowania strategii Customer Experience w Twojej firmie.
Pytania, które Ci zadamy będą dotyczyły trzech kategorii: kultury organizacyjnej, procesów biznesowych i wykorzystywanej technologii.
Na końcu otrzymasz podsumowanie i wynik testu dojrzałości z zakresu CX. Jeśli okaże się to zasadne – odkryjemy przed Tobą obszary, w których warto się rozwijać.
- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024