Glosariusz
Account Based Marketing
MarketingSprzedaż
Strategia wejścia na rynek i działań marketingowych ukierunkowana na konkretnych kontrahentów.
Benchmarking
Sprzedaż
Benchmarking to proces porównywania i analizowania działań, procesów, produktów lub usług własnej organizacji z najlepszymi praktykami, standardami branżowymi lub osiągnięciami konkurencji w celu identyfikacji obszarów do doskonalenia i osiągnięcia lepszych wyników.
Business to Business (B2B)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Określenie relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami.
Business to Customer/Client/Consumer (B2C)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Określenie relacji występujących pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami indywidualnymi.
Customer Experience (CX)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Podejście biznesowe, które zakłada troskę o doświadczenie klienckie w kontakcie z organizacją na każdym etapie zaawansowania wzajemnej relacji.
Customer Journey
MarketingSprzedaż
Customer journey to sekwencja interakcji, doświadczeń i kontaktów, jakie klient odbywa od momentu pierwszego zainteresowania produktem lub usługą do finalnego zakupu oraz dalszej relacji z marką. Obejmuje wszystkie etapy decyzyjne, w tym badanie, porównywanie, zakup i pozytywne lub negatywne doświadczenia po zakupie.
Customer lifecycle
MarketingSprzedaż
Customer lifecycle to termin używany w marketingu i zarządzaniu klientami, który odnosi się do wszystkich etapów, przez które przechodzi klient od momentu pierwszego kontaktu z firmą do zakończenia relacji. Obejmuje werbowanie klientów, pozyskiwanie, budowanie lojalności, utrzymywanie relacji oraz ewentualne zakończenie współpracy.
Customer Success
Sprzedaż
Metoda zapewniająca osiąganie pożądanych rezultatów przez klienta podczas korzystania z produktu lub usługi. Jest to strategia skoncentrowana na relacjach. Obejmuje zaangażowanie dostawcy w decyzję zakupową, profesjonalne wdrożenie produktów lub usług oraz wsparcie posprzedażowe udzielane klientom.
Decydent
Sprzedaż
Decydent to osoba lub podmiot odpowiedzialny za podejmowanie decyzji w danej organizacji.
e-Commerce (handel internetowy)
SprzedażTechnologia
Rodzaj handlu, prowadzony w internecie; proces zawierania transakcji handlowych za pomocą Internetu (np. w obrębie prywatnego sklepu internetowego czy marketplace). Inaczej nazywany także e-handlem lub handlem elektronicznym czy internetowym.
Human to Human (H2H)
Customer serviceMarketingSprzedaż
Sposób prowadzenia biznesu opartego na osobistych relacjach i długoletnim zaufaniu.
Key Account(s)
Sprzedaż
Kontrahent, albo grupa kontrahentów, którzy generują znaczne zyski dla firmy.
Key Performance Indicators (KPI)
Sprzedaż
Wskaźniki efektywności, które pozwalają mierzyć skuteczność w osiąganiu kluczowych celów biznesowych.
Kontakt
Sprzedaż
W nomenklaturze CRM — osoba powiązana z Kontrahentem, z którym prowadzimy lub możemy prowadzić interesy; pracownik zatrudniony w tej organizacji.
Koszt sprzedaży (Cost of Sales)
Sprzedaż
Wszystkie koszty związane z pozyskaniem nowego klienta, w tym wynagrodzenie sprzedawców oraz wydatki na technologię.
Kwalifikacja
Sprzedaż
Kwalifikacja to proces oceny potencjalnych klientów w celu określenia ich odpowiedniości do zakupu produktów lub usług, oparty na ich potrzebach, zainteresowaniach i możliwościach finansowych.
Lejek sprzedaży
Sprzedaż
Lejek sprzedaży to proces marketingowo-sprzedażowy, który opisuje etapy, przez które przechodzi potencjalny klient od pierwszego kontaktu z produktem lub usługą do finalnego zakupu.