Przebieg wdrożenia
Zalecamy wdrożenie w duchu Agile, realizowane zgodnie z zasadami frameworka Scrum. Proces rozpoczyna się wówczas od podpisania umowy i warsztatów zwanych analizą przedwdrożeniową. Prace implementacyjne odbywają w 2-tygodniowych Sprintach, czyli okresach zakończonych wydaniem gotowego przyrostu do systemu. W ramach każdego Sprintu, oprócz czasu poświęcanego na programowanie, mają miejsce różnego typu spotkania. Podczas niektórych z nich wymagana jest obecność przedstawiciela Klienta (Product Owner). Ważnym etapem są testy wytworzonych funkcji oraz ich bieżąca akceptacja przed wgraniem „na produkcję”. Polecamy zabezpieczyć także etap user adoption i przeprowadzić szkolenia dla użytkowników. Po zakończonym wdrożeniu rekomendujemy zawarcie umowy serwisowej i dalszą współpracę polegającą na utrzymaniu systemu. Serwis to także odpowiedni etap na zgłaszanie dodatkowych, nieprzewidzianych wcześniej potrzeb i realizację tzw. małego rozwoju Twojej instancji.
W zależności od poziomu skomplikowania potrzeb zgłaszanych przez inwestora – wdrożenie może trwać od kilku do nawet kilkudziesięciu tygodni. Duże projekty wdrożeniowe trwają latami lub są rozwijane dalej na zasadach umowy serwisowej. Jeżeli zależy Ci na czasie i nie masz skomplikowanych potrzeb związanych z dodatkowym dewelopmentem – rozważ SaaS-owe produkty w ofercie eVolpe. W tym przypadku wystarczy szybka instalacja i konfiguracja funkcjonalności oraz dostępów.
Systemy IT kosztują… różnorako. Cena licencji waha się w zależności od wybranego produktu, a nawet samej jego wersji. Wszystko zależy od potrzeb i zakresu funkcji, których wymagasz od oprogramowania. Na rynku są też aplikacje pozbawione opłat licencyjnych. Warto wtedy zwrócić uwagę na koszty dodatkowe, tj. hosting, konfigurację, prace deweloperskie, wtyczki out-of-the-box, wywołania API, przestrzeń dyskową, wsparcie techniczne itp. Całość wydatków (nawet za system bez opłat licencyjnych) mieści się zazwyczaj w granicach kilkudziesięciu tysięcy złotych. Może wydasz więcej — jeżeli potrzebujesz znacznej ilości licencji albo masz rozbudowane wymagania dotyczące dewelopmentu. A może mniej — jeżeli Twój proces biznesowy jest nieskomplikowany a system, który wybierzesz, nie będzie wymagał specjalnych usprawnień. Jeżeli prowadzisz małą firmę, może nawet taką jednoosobową — na początek wystarczy Ci względnie tani system dostępny „wprost z pudełka”.
Więcej na temat kosztów w procesie wdrożenia systemu w tym artykule.
Zalecamy wdrożenie w duchu Agile, realizowane zgodnie z zasadami frameworka Scrum. Takie podejście zakłada możliwość wprowadzania zmian na każdym etapie projektu. A to dlatego, że w Scrumie wszystko dzieje się cyklicznie. Ustalamy plan, pracujemy z kodem, testujemy efekty, zatwierdzamy przyrosty i ponownie konsultujemy co dalej. Możesz też działać na systemie w budowie, oczekując na kolejne działające funkcje. Ważne jest także to, że rozliczenie odbywa się wtedy na zasadach Time & Material, co oznacza, że zapłacisz wyłącznie za czas i zasoby poświęcone podczas wspólnie koordynowanych prac analitycznych i deweloperskich.
Podczas prac implementacyjnych będziesz się często komunikować z zespołem deweloperskim. Ważne, aby wyznaczyć do tego odpowiednią osobę — koordynatora projektu (Product Owner), który zadecyduje o dobraniu kolejnych User Stories do realizacji, a także przetestuje oraz zaakceptuje przedstawione przez zespół deweloperski rozwiązania.
Więcej na temat zadań Product Ownera w tym artykule.
Raczej tak, jeżeli Twoje potrzeby wykraczają poza prostą instalację systemu out-of-the-box. Partner wdrożeniowy pomoże Ci w wyborze, zajmie się instalacją i konfiguracją oprogramowania. Zabezpieczy też kwestię analizy przedwdrożeniowej i innego typu warsztatów, hostingu, dodatkowego dewelopmentu, szkoleń dla użytkowników oraz wsparcia technicznego czy dalszego rozwoju systemu po starcie produkcyjnym.
Bezpieczeństwo danych
To zależy od producenta oprogramowania. Systemy dostępne w ofercie eVolpe zlokalizowane są albo na terenie Unii Europejskiej, albo w Stanach Zjednoczonych. Możesz też skorzystać z usługi eVolpe Cloud — czyli hostingu w ramach OVH Data Center. W tym przypadku zapewniamy lokalizację serwerów w UE.
Nie ma czegoś tego jak „system IT zgodny z RODO”. Z RODO powinny być zgodne procedury zarządzania danymi osobowymi w organizacji. W systemie można je natomiast odwzorować. Żadne dostępne na rynku rozwiązanie (samo w sobie) nie zagwarantuje Ci zgodności z RODO. Uważaj na ten chwyt marketingowy!
W sprawie dostosowania oprogramowania do procedur bezpiecznego przetwarzania danych osobowych skontaktuj się z doświadczoną firmą wdrożeniową taką jak eVolpe Consulting Group. Od czasu wejścia przepisów w życie zebraliśmy już spore doświadczenie na tym polu.
To zależy od skali projektu i wybranego rozwiązania. eVolpe służy doradztwem w kontekście konkretnego przypadku.
Można wskazać następujące typowe zakresy:
· 10-20 użytkowników, CPU: 2 x i5 (4 rdzenie) lub podobny, RAM: 4 GB
· 20-50 użytkowników, CPU: 2 x i5 (4 rdzenie) lub podobny, RAM: 8GB
· 50-100 użytkowników, CPU: 4 x i5 (4 rdzenie) lub podobny, RAM: 16GB
W przypadku systemów dla ponad stu użytkowników polecamy zastosowanie skalowalnej architektury o wysokiej dostępności.
Funkcjonalność
W większości przypadków tak. Import/eksport danych jest możliwy z/do dokumentu w formacie CSV.
Czy da się zaimportować dane do nowego systemu z innego oprogramowania, z którego korzystamy?
eVolpe podejmuje się migracji danych, jeżeli umożliwiają to baza danych i protokół API. Możliwa jest również migracja informacji zapisanych w pliku o formacie csv.
Aby zapewnić sukces migracji danych między systemami, należy uwzględnić:
· nieużywane pola, które nie powinny być powielone w nowym systemie;
· ukryte pola wykorzystywane wyłącznie do raportowania;
· predefiniowane wartości pól drop-down i zasadność ich przenoszenia;
· zakres zmian, gdy migracja nie została zaplanowana w formule 1:1;
· wielkości bazy danych;
· czas potrzebny na migrację;
· odsianie informacji, które nie wnoszą wartości biznesowej, np. maile z kategorii SPAM;
· sprawdzenie, czy baza danych do migracji była prowadzona rzetelnie i czy zawartość migrowanych pól odpowiada określającym je etykietom.
Jeżeli narzędzie, na które się zdecydujesz jest opensource’owe – możliwości dostosowanie kodu są w zasadzie nieograniczone. Ewentualne limity nakładają: wyobraźnia inwestora lub budżet przeznaczony na projekt. Systemy „zamknięte” pozwolą Ci tylko na konfigurację funkcji przewidzianych przez producenta.
Integracja systemów wykorzystywanych w organizacji jest wskazana. Sprzyja to budowaniu pozytywnego Customer Experience i ułatwia współpracę między działami w firmie. Z technicznego punktu widzenia jest to możliwe poprzez API (Application Programming Interface) – zbiór reguł opisujący, w jaki sposób systemy IT komunikują się ze sobą. W ofercie eVolpe dostępne są gotowe integratory systemów takich jak: SugarCRM, SuiteCRM, Alfresco oraz Mautic (w odpowiednich wersjach). Innego typu integracje rozpatrywane są indywidualnie.
Automatyzacja powtarzalnych czynności to jedna z podstawowych funkcji oprogramowania, które wdrażamy w eVolpe. Wraz z systemem otrzymujesz pakiet standardowych automatyzacji oraz możliwość ich samodzielnego projektowania w narzędziu BPM. W ten sposób możesz zautomatyzować np. przydzielanie klientów do obsługi, generowanie szablonów wiadomości E-mail, eskalację powiadomień czy procedurę rabatowania oraz generowania ofert. Bardzo specyficzne automatyzacje wykonamy dla Ciebie na zamówienie, po indywidualnych ustaleniach.
Tak. Można wybrać preferowaną wersję językową, a język polski obowiązuje dla wszystkich wdrażanych przez nas rozwiązań. Warto wiedzieć, że jesteśmy autorem spolszczenia systemów SuiteCRM oraz MintHCM, które można nabyć jako paczki out-of-the-box.
Inne
Model licencjonowania zależy zawsze od producenta oprogramowania. W ofercie eVolpe znajdziesz zarówno systemy płatne jak i pozbawione opłat licencyjnych.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Przed zakupem otrzymasz możliwość sprawdzenia funkcjonalności systemu na instancji demo. W trakcie wdrożenia przyrosty funkcjonalne w systemie weryfikujesz na osobnej instancji testowej.
Opieka serwisowa po Go-Live systemu odbywa się na zasadach uzgodnionych w umowie SLA (umowa serwisowa, Service Level Agreement). Nasi specjaliści udzielą Ci wsparcia na wypadek problemów technicznych czy administracyjnych. Pomożemy też z konfiguracją dostępów dla nowego pracownika. Ponadto udzielimy konsultacji na wypadek trudności w obsłudze nierozpoznanego obszaru systemu. Oraz wdrożymy nowe, zamówione przez Ciebie rozwiązania. Nasza współpraca nie toczy się już wtedy w regularnych Sprintach, ale na podstawie zgłoszeń w programie projektowym. Szacujemy tam czasochłonność koniecznych prac, a Ty decydujesz, czy wpisuje się to w zakładany budżet. Serwis oprogramowania we współpracy z eVolpe to zatem Time & Material w czystej postaci.
Więcej informacji o zasadach współpracy w serwisie w tym artykule.
Dbamy o to, aby system, który zamawiasz, był dopasowany do specyficznych potrzeb Twojej organizacji – nigdy odwrotnie!
Świadczymy usługi w zakresie doradztwa, dewelopmentu i hostingu IT. Oferujemy zarówno otwarte jak i zamknięte oprogramowanie. On-Premise lub w Cloud. Prowadzimy też własny Software House oraz sklep z paczkami out-of-the-box. Możesz oczekiwać, że sprostamy nawet najbardziej wyśrubowanym wymaganiom ze świata IT dla biznesu. Na dowód przedstawiamy portfolio zadowolonych klientów. Dołącz no nich i Ty!
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie?
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Potrzebujesz doradztwa w sprawie oprogramowania dla biznesu? Chcesz wiedzieć, kiedy dokładnie zadzwoni telefon? Zobacz jak możemy Ci pomóc.