- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024
NGOs różnią się od typowych biznesów. Z tego powodu system CRM dla organizacji pozarządowej też musi być wyjątkowy.
Organizacje pozarządowe (NGO, z ang. Non-Governmental Organizations) funkcjonują na zasadach odbiegających od typowych przedsiębiorstw komercyjnych. Główna różnica polega na ich misji – dla NGO liczy się przede wszystkim realizacja celów społecznych, a nie zysk finansowy.
Właśnie dlatego, systemy CRM (Customer Relationship Management), które mają wspierać zarządzanie relacjami z interesariuszami, muszą być dostosowane do specyfiki organizacji pożytku publicznego.
Standardowe rozwiązania CRM, choć świetnie sprawdzają się w sektorze prywatnym, mogą nie spełniać wszystkich unikalnych potrzeb organizacji non-profit.
Zarządzanie relacjami z darczyńcami, wolontariuszami, partnerami, a także dbanie o transparentność działań i efektywność operacyjną wymaga od CRM dla NGO specyficznych funkcji i możliwości.
W dzisiejszym artykule omawiam jakich.
System CRM dla NGO: Na co zwrócić uwagę?
Wybór odpowiedniego systemu CRM dla organizacji pozarządowej powinien opierać się na kilku kluczowych aspektach, które bezpośrednio wpływają na skuteczność działania NGO.
Oto najważniejsze czynniki, które warto uwzględnić:
Funkcje systemu CRM dla NGO
System CRM dla organizacji pozarządowych powinien oferować funkcjonalność, która odpowiadają na specyficzne potrzeby związane z działalnością non-profit.
Oto kluczowe obszary systemu CRM, które przydadzą się w organizacji pozarządowej:
Dodatkowa, mile widziana funkcja systemu CRM dla organizacji pozarządowej to:
W tym celu warto rozważyć integrację z osobnym narzędziem HCM lub pozyskanie systemu CRM, który oferuje dodatkowe funkcje dedykowane potrzebom HR. Dobry przykład tego drugiego to SpiceCRM.
Uwaga na finanse!
Prowadzenie organizacji pozarządowej wiąże się również z rozliczeniami i sprawami finansowymi.
Jeśli do tej pory robiliście wszystko przy pomocy arkusza kalkulacyjnego — pora pójść o krok do przodu.
System CRM pomoże rozliczyć dochody oraz przechować dane darczyńców.
Co więcej, jeśli zajdzie potrzeba odtworzenia dokładnej historii wsparcia organizacji, bez problemu wygenerujesz ją przy pomocy CRM-owych raportów.
Open Source CRM — korzyści dla NGO
NGO potrzebują systemu, który będzie w pełni wspierał ich misję, a nie ograniczał możliwości ze względu na standardowe rozwiązania stosowane w biznesie komercyjnym.
Wprowadzenie CRM dostosowanego do ich potrzeb umożliwia:
Open Source CRM — dlaczego warto?
Rozwiązania CRM Open Source są idealnym wyborem dla NGO, które szukają elastyczności i kontroli nad swoimi danymi.
Oto dlaczego warto rozważyć systemy oparte na otwartym kodzie:
Organizacji pozarządowe, które muszą pilnować swojego budżetu, powinny zwrócić uwagę na niekomercyjne systemy Open Source. Rozwiązania tego typu są pozbawione opłat licencyjnych, co oznacza, że nadanie dostępu wielu użytkownikom (np. wolontariuszom — do pewnego obszaru systemu) nie wygeneruje dodatkowych kosztów.
System CRM dobry dla NGO
Jeśli rozważasz wdrożenie systemu Open Source, oto kilka popularnych i sprawdzonych rozwiązań, które mogą doskonale sprawdzić się w NGO:
Wdrożenie jednego z tych systemów może znacząco poprawić efektywność działań NGO, pomagając lepiej zarządzać relacjami z interesariuszami i optymalizować procesy operacyjne.
Podsumowanie
Korzystając z systemu CRM przeznaczonego dla organizacji pozarządowej, zyskujesz:
Podusmowując, dostosowany do specyfiki NGO system CRM nie tylko ułatwi Ci codzienną pracę, ale także pozwali lepiej realizować misję organizacji. Preferowany wybór to rozwiązania Open Source, które gwarantują: elastyczność, niższe koszty i pełną kontrolę nad bezpieczeństwem danych. Na szczególną uwagę zasługują: SugarCRM, SuiteCRM oraz SpiceCRM.
Wybierz system CRM dla Twojej organizacji
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024