- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024
Sales Force Automation i Marketing Automation są po to, by ułatwić pracę handlowców i marketerów. Oferują trochę inny zakres funkcji, ale w ogólnym sensie służą do tego samego: pozyskiwania i utrzymywania klientów. Trochę w inny sposób i na innym etapie relacji, ale z taką samą intencją i dbałością o Customer Experience.
Główne różnice między SFA i MA
Sales Force Automation (SFA) i Marketing Automation (MA) to dwa różne podejścia do automatyzacji procesów sprzedaży i marketingu w firmie.
Sales Force Automation skupia się na automatyzacji procesów sprzedażowych a Marketing Automation na automatyzacji działań marketingowych.
SFA pomaga w sprzedaży produktów czy usług. Natomiast MA wspiera proces pozyskiwania klientów i budowania z nimi relacji.
Najlepiej, kiedy oba narzędzia są ze sobą powiązane (zintegrowane) i pozwalają na wymianę danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można efektywniej zarządzać zarówno procesami sprzedażowymi, jak i marketingowymi.
Co to jest Marketing Automation?
Oprogramowanie Marketing Automation pomaga sprowadzać klientów do firmy poprzez usprawnienie zadań związanych z budową, analizą i zarządzaniem kampaniami marketingowymi.
Ułatwia żmudne procesy takie jak e-mail marketing czy lead scoring. Pozwala śledzić aktywności na stronie internetowej i dystrybuować informacje — adekwatnie do potrzeb. Umożliwia też wysyłanie personalnych wiadomości do potencjalnych klientów na dużą skalę.
W efekcie: zwiększa się zaangażowanie konsumentów, a kwalifikacja przed przekazaniem tematu do działu sprzedaży dzieje się w zasadzie automatycznie. Platformy Marketing Automation przynoszą też korzyści w postaci śledzenia i przechwytywania aktywności prospektów, pielęgnowania i oceniania nowych leadów oraz tworzenia większej liczby kwalifikowanych leadów marketingowych (MQL), co pozwala działowi sprzedaży zdobywać nowe kontrakty.
Najpowszechniejsze funkcje Marketing Automation:
Kiedy najlepiej używać Marketing Automation?
Celem automatyzacji marketingu jest przyciąganie nowych klientów za pomocą angażujących treści i optymalizacji ich przepływu.
Aby to osiągnąć, marketing tworzy i udostępnia treści edukacyjne, które są dostosowane do każdego etapu lejka. Oprogramowanie pomaga im przyciągać, przechwytywać i kwalifikować potencjalnych klientów, którzy po to wszystko sięgają.
W związku z powyższym Marketing Automation znajduje zastosowanie na każdym etapie podróży klienta (Customer Journey). W mniejszych lub nowszych organizacjach. A z oprogramowania mogą korzystać zarówno Marketing, jak i Sprzedaż.
Czym jest Sales Force Automation?
Sales Force Automation (nie mylić z systemem Salesforce) to oprogramowanie, które — dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań — pomaga w przeprowadzeniu klientów przez cykl zakupowy.
Najbardziej rozpowszechnionym rozwiązaniem tego typu są systemy CRM, które pozwalają przedstawicielom handlowym skupić się na właściwych leadach i szansach sprzedażowych.
Podstawowe funkcje Sales Force Automation:
Korzystanie z takiego narzędzia pomoże Twojemu zespołowi zwiększyć produktywność, podnieść współczynnik leadów sprzedażowych, obniżyć koszty sprzedaży, skrócić cykl i gromadzić bardziej szczegółowe dane.
Co więcej, automatyzacja sprzedaży pozwala zaoszczędzić czas, który można poświęcić na ważniejsze działania, takie jak budowanie relacji z klientami.
Kiedy najlepiej używać Sales Force Automation?
Oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży służy do zamykania transakcji, a nie zbierania danych kontaktowych. Pomaga zespołom pracować z wygenerowanymi przez marketing leadami i śledzić wyniki podejmowanych aktywności.
Na początkowym etapie rozwoju Twojej firmy możesz nie potrzebować rozbudowanej automatyzacji procesów sprzedaży.
Sales Force Automation to raczej narzędzie dla zaawansowanych zespołów, którym zależy na wydajności działań podejmowanych na dużą skalę. Oprogramowanie pomaga im śledzić metryki biznesowe oraz prognozować kolejne kroki.
Sales Automation czy Marketing Automation – które wybrać?
Jeśli zastanawiasz się które narzędzie SFA lub Marketing Automation, rozważ poniższe propozycje:
SugarCRM
Platforma SugarCRM łączy automatyzację marketingu i automatyzację sprzedaży w jeden, prosty w obsłudze system.
Sugar Sell (Sales Force Automation) to zaawansowane narzędzie automatyzujące procesy sprzedaży, które umożliwia firmom skuteczniejsze zarządzanie relacjami z klientami oraz cyklem sprzedaży.
Najważniejsze funkcje obejmują:
Sugar Market (Marketing Automation) to rozwiązanie dedykowane automatyzacji działań marketingowych, które wspiera efektywność kampanii i poprawia komunikację z klientami. Kluczowe funkcje to:
Creatio
Creatio to wszechstronna platforma CRM, która automatyzuje zarówno procesy sprzedażowe, jak i marketingowe, umożliwiając firmom efektywne zarządzanie relacjami z klientami i zwiększanie wyników biznesowych.
Dzięki oprogramowaniu zarządzasz kompletnym cyklem sprzedaży – od pozyskania namiaru po powtarzalne zamówienia. A sam system możesz rozwijać przy pomocy kreatora no-code.
Sales Creatio (Sales Force Automation) to zaawansowane narzędzie do automatyzacji procesów sprzedażowych, które wspiera organizacje w zarządzaniu całym cyklem sprzedaży, od pozyskiwania leadów po finalizację transakcji. Kluczowe funkcje obejmują:
Marketing Creatio (Marketing Automation) to rozwiązanie do automatyzacji marketingu, które wspiera tworzenie i realizację skutecznych kampanii marketingowych, optymalizując procesy i poprawiając zaangażowanie klientów. Najważniejsze funkcje obejmują:
Wniosek
Nie dziel zespołów na lepiej i gorzej zaopatrzone w narzędzia do pracy.
Wszyscy Twoi pracownicy zasługują na odpowiednie możliwości, aby dobrze wykonywać swoje zadania. Tym bardziej że na zastosowaniu Sales Force Automation i Marketing Automation skorzysta cała firma.
Jeśli chcesz o nich porozmawiać, wybierz dogodny termin konsultacji.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024