Narzędzia AI w systemach CRM – przykłady zastosowania dla dużych firm

Marcin Różański

W dzisiejszych czasach konsumenci coraz częściej oczekują szybkiej, skutecznej i spersonalizowanej obsługi. Wraz z rosnącą ilością danych, a także wzrostem konkurencji na rynku, sam system CRM może okazać się niewystarczający. Dlatego producenci oprogramowania wprowadzają narzędzia oparte na sztucznej inteligencji (AI), które umożliwiają bardziej zaawansowaną analizę danych, przewidywanie zachowań klientów, automatyzację procesów biznesowych oraz personalizację oferty.

Według raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, do 2025 roku wartość rynku AI ma wzrosnąć do ponad 190 miliardów dolarów. Dodatkowo aż 97 procent największych międzynarodowych firm planuje wdrożyć narzędzia oparte na sztucznej inteligencji.

W tym kontekście włączenie narzędzi AI w systemy CRM może pozwolić firmom na szybsze, bardziej precyzyjne podejmowanie decyzji, co w konsekwencji przekłada się na lepsze wyniki biznesowe.

Chciałbym się dzisiaj przyjrzeć takim narzędziom.

Co to jest ChatGTP?

Prawdopodobnie najbardziej znanym przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji jest ChatGPT. To na nim opiera się wiele pozostałych rozwiązań Artificial Intelligence. Także takie, które wspierają działania sprzedażowe i znajdują swoje zastosowanie w systemach CRM. Będę chciał napisać o tym trochę więcej, przedstawić konkretne przykłady. Zacznijmy jednak od krótkiego wprowadzenia, tego, co leży u podstaw.

ChatGPT to zaawansowany model językowy oparty na sztucznej inteligencji. Model ten został stworzony przez firmę OpenAI, a jego zadaniem jest przetwarzanie języka naturalnego oraz generowanie tekstów w sposób zbliżony do tego, w jaki piszą ludzie.

AI

Wykorzystuje algorytmy głębokiego uczenia do analizy, zrozumienia wzorców w języku oraz generowania tekstu na podstawie podpowiedzi użytkownika. Ma on szeroki zakres zastosowania, w tym przetwarzanie języka naturalnego, tworzenie treści i tłumaczenie języka

Sprawdźmy teraz, jak takie narzędzie AI można wykorzystać w obrębie platformy CRM.

Creatio AI

W przeciągu ostatniego roku wiele się zmieniło w podejściu dotyczącym integracji Creatio z OpenAI. Od wersji 8.1 to już nie tylko zwykły plug-in. Funkcjonalność sztucznej inteligencji trafiła do core produktu. Dodatkowo nie polega już tylko i wyłącznie na automatycznym generowaniu treści maila czy wyświetlaniu pop-upu z chatbotem.

Creatio Quantum wprowadziło możliwość rozbudowy platformy na zasadach „rozmowy” z AI. Jest to dodatkowa, obok no-code, opcja wytworzenia własnej aplikacji. Użytkownik może opisać swoją potrzebę w oknie interfejsu konwersacyjnego AI i uzyskać wygenerowaną automatycznie aplikację, zgodną z przedstawioną w prompcie instrukcją.

AI Creatio

Efekty pracy AI można także wyedytować lub rozwinąć przy pomocy kreatora no-code, sięgając do biblioteki gotowych komponentów Creatio.

Dzięki temu stworzysz aplikację, jakiej potrzebujesz i zyskasz nieograniczone możliwości w tworzeniu funkcji i procesów.

Creatio Copilot

Creatio nie poprzestało na możliwości wykorzystania Gen AI przez użytkowników nietechnicznych. Na marzec 2024 zapowiedziano prezentację usługi Creatio Copilot. Ma ona wspomóc programistów w tworzeniu nowych funkcji i aplikacji na platformie.

Creatio Copilot to połączenie generatywnej sztucznej inteligencji i technologii no-code. Ma być to scentralizowane miejsce pracy do konfigurowania i wdrażania efektów z wykorzystaniem Gen AI i maksymalnym stopniem swobody.

Narzędzie ma potencjał przyspieszyć cykl tworzenia i dostarczania aplikacji, zarówno dla twórców no-code jak i programistów. Usprawni to działanie programistów, którzy będą mieli wsparcie w postaci narzędzia AI. Dzięki temu ich praca może stać się łatwiejsza i szybsza.

Rozwiń swój biznes z pomocą AI.

Skorzystaj z ponad 50 stron opracowania z przykładami już dziś.

Zendesk AI

Zendesk wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoim narzędziu od maja 2023 roku. Głównie jako wsparcie do poprawy Customer Experience.

AI dołączone do platformy Zendesk pozwala na wykrywanie intencji klientów oraz umożliwia agentom Customer Service oferowanie lepszej obsługi. Otrzymują oni wsparcie sztucznej inteligencji, aby sprawnie rozszerzać, podsumowywać i zmieniać ton swoich wiadomości, rozwiązując problemy szybko i metodycznie.

ai

Zendesk stworzył najbardziej zaawansowane w branży narzędzia do segmentacji, aby ograniczyć ręczne sortowanie i ustalanie priorytetów w wiadomościach i e-mailach. Zendesk AI jest wykorzystywane, aby pokazać agentom kluczowe spostrzeżenia, podsumować zgłoszenie od klienta, a następnie jak zaoferować rozwiązanie problemu.  

Agenci otrzymują też spersonalizowane rekomendacje artykułów do udostępnienia klientom w odpowiednim momencie każdej rozmowy.

Zendesk + Klaus

Klaus to platforma do zarządzania jakością obsługi oparta na sztucznej inteligencji. Niedawno wzbogaciła ofertę Zendesk. Napędza gwałtowny wzrost interakcji z klientami i radykalnie zmienia oblicze Customer Service.

Dzięki funkcjonalności Klaus klienci Zendesk będą w stanie zapewnić spójną, wysokiej jakości obsługę w każdym kanale, zarówno za pomocą agentów, jak i botów AI.

Ponieważ boty obsługują coraz więcej zapytań serwisowych bez interakcji z ludźmi, posiadanie aplikacji, która analizuje zarówno wydajność ludzi, jak i botów, ma kluczowe znaczenie dla utrzymania kontroli i jakości.

Podczas, gdy większość oprogramowania jest w stanie ocenić tylko 1 do 2 procent interakcji i nie może rozpoznać trendów systemowych, Klaus ocenia ich dokładnie 100 procent.

Wskazuje rozmowy z pozytywnym lub negatywnym wydźwiękiem, nietypowe interakcje, ryzyko rezygnacji, eskalacje i działania następcze we wszystkich rozmowach – nawet tych prowadzonych przez boty lub zespoły zewnętrzne. Wykrywa luki wiedzy i możliwości coachingowe, które można wykorzystać do poprawy wydajności i produktywności agentów, co skutkuje wyższym zadowoleniem klientów.

HubSpot Breeze AI

Breeze AI możesz wykorzystać jako agenta treści do generowania stron w witrynie internetowej, współpracować z Breeze Copilot w celu podsumowania rekordów, wzbogacania danych za pomocą narzędzi Intelligence i nie tylko.

Na Breeze AI od HubSpot składają się:

  • asystent AI Breeze Copilot
  • Breeze Agents
  • i mniejsze, wbudowane narzędzia, któe są dedykowane odbiorcom róznych hubów lub dostępne dla wszystkich użytkowników platformy, np. generator contentu – Free AI Content Writer czy generator podsumowań – AI Summarization.

Breeze Copilot

Breeze Copilot to wirtualny asystent AI, który potrafi tworzyć workflows, podsumowywać rekordy CRM, tworzyć strony internetowe i nie tylko.

Przy ego pomocy możesz zwiększyć produktywność swojego zespołu bez rozbudowy personelu. Breeze Copilot wykorzystuje Twoje dane CRM i generatywną sztuczną onteligencję. Usprawnia pracę i szybko wykonuje za Ciebie powtarzalne zadania.

  • połączenie z CRM
  • prosty interfejs konwersacyjny
  • dostępny na całej platformie klienta HubSpot
gif przedstawiający działanie breeze ai, narzędzia ai w systemach crm

Agenci AI w HubSpot

W ramach Breeze AI oferowane są również funkcje ułatwiające automatyzację codziennych zadań. Działają one pod postacią tzw. „agentów AI”. Co istotne, są one dostępne od razu z poziomu systemu HubSpot; ich zastosowanie nie wymaga intsalowania dodatkowych narzędzi.

Użytkownicy HubSpot mają do dyspozycji między innymi:

  • social media agent (dostępny tylko w Marketing Hub Professional lub Enterprise) – generuje posty społecznościowe w oparciu o odbiorców, zasady komunikacji marki i konta w mediach społecznościowych
  • prospecting agent (dostępny tylko w Sales Hub Professional lub Enterprise) – bada i realizuje spersonalizwoane strategie dotarcia do potencjalnych klientów w HubSpot Smart CRM
  • customer agent (dostępny tylko w Service Hub Professional lub Enterprise) – odpowiada na pytania w czacie wykorzystując informacje z HubSpot i publiczne adresy URL do generowania odpowiedzi
  • content agent (dostępny tylko w Content Hub Professional lub Enterprise) – generuje strony docelowe, podcasty, case studies i posty blogowe, wykorzystując zasady komunikacji marki i dane z CRM
gif przedstawiający pracę funkcji content agent, narzędzia ai w systemach crm

Breeze Intelligence

Breeze Intelligence pomaga wzbogacać dane, oceniać intencje i skracać formularze.

Z Breeze Intelligence możesz korzystać także bezpośrednio w rekordach CRM, usprawnia to pracę, ponieważ nie musisz przełączać się między kartami.

Breeze Intelligence można wykorzystać na kilka sposobów:

  • wzbogacenie danych kontaktów i firm poprzez ich uzupełnienie – w zależności od ustawień, możesz uzupełnić dane automatycznie dla nowych rekordów, ręcznie dla pojedynczych lub istniejących rekordów w widokach i listach, lub automatycznie, gdy nowe dane są dostępne
  • skrócenia formularza – wykorzystaj analizę, aby wstępnie wypełnić formularze HubSpot znanymi danymi w celu wyświetlenia krótszych formularzy i zwiększenia liczby rozmów
  • zamiary kupującego – dowiedz się, któe firmy odwiedzają Twoją stronę internetową i wykazują zainteresowanie Twoją marką, dodawaj i definiuj konkretne wyniki docelowe, możesz także zdefiniować intencje firmy na podstawie liczby odwiedzin, unikalnych odwiedzających i oceny, które strony są odwiedzane

SugarCRM AI

SugarCRM, podobnie jak Creatio i Zendesk, w swoim produkcie zastosował funkcjonalność Gen AI.

Zwiększ produktywność sprzedaży

Zrewolucjonizuj sprzedaż dzięki Sugar Sell, zwiększając produktywność zespołu i sprawiając, że każda interakcja ma znaczenie.

  • Twórz atrakcyjne e-maile i wiadomości sprzedażowe
    Wykorzystaj generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych, przyciągających uwagę wiadomości.
  • Dostęp do gotowych skryptów rozmów
    Stosuj sprawdzone scenariusze, reaguj w sposób, który historycznie zapewniał sukces minionych transakcji.
  • Generowanie spersonalizowanych ofert
    Twórz oparte na danych, przekonujące propozycje sprzedaży, korzystając z informacji o klientach w czasie rzeczywistym.

Dodaj wsparcia swojemu zespołowi marketingowemu

Zwiększ wydajność marketingową i skuteczność kampanii dzięki zaawansowanej automatyzacji Sugar Market. Pożegnaj się z niekończącymi się zmaganiami z tworzeniem wiadomości e-mail.

  • Ulepszona personalizacja
    Wykorzystaj generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia skutecznych kampanii, postów blogowych czy wiadomości e-mail, które łączą z klientami.
  • Automatyczne tłumaczenie
    Szybko generuj nowe treści w wielu językach i tłumacz istniejący tekst za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji.
  • Inteligentniejsza segmentacja
    Twórz precyzyjne segmenty dla ukierunkowanych kampanii, zwiększając zaangażowanie.

Usprawnij obsługę klienta

Odkryj, jak Sugar Serve rewolucjonizuje obsługę klienta dzięki zaawansowanym narzędziom generatywnej sztucznej inteligencji.

SugarCRM
  • Znajduj odpowiedzi i rozwiązuj problemy
    Dostarczaj rozwiązania, gdy klienci potrzebują Twojej pomocy. Generatywna sztuczna inteligencja obsługuje rutynowe zapytania, uwalniając zespół wsparcia od złożonych zadań.
  • Podsumowanie historii spraw
    Analizuj historię relacji z klientem lub otrzymuj podsumowania zgłoszeń serwisowych.
  • Tworzenie User Guides
    Generuj spersonalizowane instrukcje, które zasilają centrum pomocy.

SugarPredict

Technologia AI od SugarCRM pozwala na przewidywanie i prognozowanie wyników firmy na podstawie ciągłej analizy danych. SugarPredict porównuje dane z systemu CRM z tymi, które znajdują się na serwerach SugarCRM Inc. Pozwala to na trafne przewidywanie przyszłości przedsiębiorstwa i jego wyników finansowych. Swoje „spostrzeżenia” Sugar Predict wizualizuje w przejrzysty i czytelny sposób, tak by każdy w firmie wiedział, czym ma się zajmować, aby osiągnąć jak najlepsze efekty.

  • Odkrywanie ukrytych możliwości. Identyfikacja wzorców i trendów.
  • Zwiększanie produktywności sprzedaży. Nadawanie priorytetów na podstawie danych.
  • Zwiększenie wskaźnika retencji klientów. Ocena szans według ich podobieństwa do określonego profilu klienta.
  • Prognozowanie sprzedaży. Wykazanie prawdopodobieństwa.

Podsumowanie

Powyżej omówiłem przykłady firm, takich jak Creatio, Zendesk i SugarCRM, które wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji do rozwoju doświadczeń swoich klientów. Osobiście uważam, iż zastosowanie AI w systemach CRM to dobry krok w przód, który pozwala firmom dostosować swoją ofertę do rosnących wymagań klientów i osiągnąć sukces na rynku.

Jeśli spodobały Ci się przedstawione przykłady zastosowania Artificial Intelligence w systemach CRM, chętnie pokażę, jak działają. Po prostu wybierz dogodny termin niezobowiązującej prezentacji, korzystając z kalendarza poniżej.

Jesteś gotowy na prowadzenie dużego projektu wdrożeniowego w Twojej firmie?

Darmowy kurs mailowy

Marcin Różański
Przewijanie do góry