Glosariusz

Chatbot

Technologia

Interfejs konwersacyjny specyficzny dla witryn internetowych, sieci społecznościowych i innego typu technologii używany do wymiany wiadomości. Chatboty różnią się poziomem zaawansowania, od prostych komunikatów opartych na drzewie decyzyjnym, po wdrożenia zbudowane na platformach bogatych w funkcje. Chatbot może  generować wiadomości tekstowe, dźwiękowe lub kombinację obu.

Churn Rate

Sprzedaż

Tempo, w jakim firma traci klientów.

Citizen developers

Proces wdrożenia

Osoby, które nie są profesjonalnymi programistami, ale mają umiejętności i wiedzę potrzebną do tworzenia oprogramowania dla własnych potrzeb lub potrzeb swojej organizacji.

Click-through rate (CTR)

Marketing

Współczynnik klikalności używany w marketingu internetowym w celu analizy wyników kampanii. Procentowo określa liczbę kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń reklam.

Clickbait

Marketing

Treści, których głównym celem jest przyciągnięcie uwagi i zachęcenie odwiedzających do kliknięcia linku do określonej strony internetowej, cyfrowego doświadczenia lub wydarzenia.

Cloud (chmura)

Technologia

Cloud to model dostępu do zasobów komputerowych, takich jak serwery, przechowywanie danych czy oprogramowanie, które są udostępniane przez internet na żądanie, zamiast lokalnie na urządzeniach użytkownika.

Computer Aided Software Testing (CAST)

Technologia

Testowanie oprogramowania wspomagane komputerowo.

Content Marketing

Marketing

Strategia tworzenia i dystrybucji wartościowych, odpowiednich i spójnych treści, mających na celu przyciągnięcie i utrzymanie uwagi jasno określonej grupy odbiorców i doprowadzenie do rentownego dla marki działania klienta.

Core

Technologia

Główna, podstawowa część oprogramowania informatycznego.

Corporate Identity (CI)

Marketing

Elementy wizualne takie jak logotyp, nazwa, slogan, kolorystyka, zestaw czcionek itp., które reprezentują i wyróżniają markę w świadomości konsumentów.

CRM analityczny

Technologia

Rodzaj systemu CRM, który umożliwia podejmowanie decyzji opartych na danych poprzez ocenę zachowań klientów i prognozowanie zamiaru zakupu.

CRM interaktywny

Rodzaj systemu CRM, który wspomaga zarządzanie relacjami z kontrahentami, koncentruje się na komunikacji z klientem. Znany również jako CRM komunikacyjny.

CRM operacyjny

Technologia

CRM operacyjny to strategia lub system zarządzania relacjami z klientami, który koncentruje się na automatyzacji i optymalizacji procesów biznesowych związanych z obsługą klienta, sprzedażą, marketingiem oraz analizą danych, mających na celu zwiększenie efektywności i satysfakcji klienta.

Cross-site scripting (XSS)

Technologia

Cross-site scripting (XSS) to atak polegający na zastosowaniu złośliwego kodu wykonywanego w przeglądarce użytkownika. Umożliwia cyberprzestępcom kradzież sesji, przekierowanie użytkownika na fałszywe strony lub wykradanie poufnych danych.

Customer Experience (CX)

Customer serviceMarketingSprzedaż

Podejście biznesowe, które zakłada troskę o doświadczenie klienckie w kontakcie z organizacją na każdym etapie zaawansowania wzajemnej relacji.

Customer Journey

MarketingSprzedaż

Customer journey to sekwencja interakcji, doświadczeń i kontaktów, jakie klient odbywa od momentu pierwszego zainteresowania produktem lub usługą do finalnego zakupu oraz dalszej relacji z marką. Obejmuje wszystkie etapy decyzyjne, w tym badanie, porównywanie, zakup i pozytywne lub negatywne doświadczenia po zakupie.

Customer lifecycle

MarketingSprzedaż

Customer lifecycle to termin używany w marketingu i zarządzaniu klientami, który odnosi się do wszystkich etapów, przez które przechodzi klient od momentu pierwszego kontaktu z firmą do zakończenia relacji. Obejmuje werbowanie klientów, pozyskiwanie, budowanie lojalności, utrzymywanie relacji oraz ewentualne zakończenie współpracy.

Customer Service

Customer service

Wszystkie interakcje między klientem a dostawcą produktu lub usługi, zarówno w momencie sprzedaży, jak i później.

Customer Success

Sprzedaż

Metoda zapewniająca osiąganie pożądanych rezultatów przez klienta podczas korzystania z produktu lub usługi. Jest to strategia skoncentrowana na relacjach. Obejmuje zaangażowanie dostawcy w decyzję zakupową, profesjonalne wdrożenie produktów lub usług oraz wsparcie posprzedażowe udzielane klientom.

Daily Stand-Up

Proces wdrożenia

Codzienne spotkania zespołu deweloperskiego służące weryfikacji statusu prac w Sprincie.

Scroll to Top