Cloud CRM czy on-premise?

Cloud CRM czy on-premise?

Cloud CRM czy On-Premise?

Cloud CRM (chmura producenta lub chmura prywatna) oraz instalacja na własnych serwerach (On-Premise), to najpopularniejsze formy instalacji systemu CRM. Niektórzy producenci oprogramowania CRM oferują tylko jedną z nich (zwykle Cloud CRM), inni natomiast pozwalają firmom wybrać sposób instalacji. Jakie są wady i zalety poszczególnych form oraz na co najlepiej się zdecydować?  Czy jesteśmy w stanie znaleźć złoty środek podczas wyboru sposobu instalacji CRM? O tych jakże istotnych kwestiach rozmawiamy w dzisiejszym odcinku naszego programu telewizyjnego „CRM – jedna idea, tysiące możliwości”.

Zaprezentowany materiał w przystępny sposób przekazuje sporą dawkę informacji, przydatnych każdemu przedsiębiorstwu rozważającemu wdrożenie systemu CRM:

  • Jakie są różnice pomiędzy poszczególnymi formami instalacji,
  • Jakie są wady i zalety poszczególnych form Cloud CRM oraz instalacji On-Premise,
  • Co my, jako firma konsultingowo-wdrożeniowa możemy zarekomendować.

Jedną z kluczowych kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM jest to, czy producent systemu umożliwia wybór każdej możliwej formy instalacji. Niestety trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nie zawsze to co możemy polecić naszym Klientom jest możliwe do zrealizowania. Wielu producentów systemu z wygody i z innych względów ogranicza te możliwości tylko do chmury producenta. Z naszej perspektywy, mając doświadczenie we wdrażaniu systemów CRM w każdej możliwej konfiguracji możemy powiedzieć, że taka praktyka jest niekorzystna dla firm, ponieważ nie daje pełnego pola wyboru. Stąd w pierwszej kolejności rekomendujemy skupić się na poszukiwaniu systemu, który zapewnia możliwość zainstalowania w dowolnej formie, czy to w dowolnej chmurze, czy stacjonarnie, a dopiero w kolejnym kroku warto rozważyć to, czy chcemy korzystać z Cloud CRM, czy On-Premise.

Usługi eVolpe

Wykorzystując nasze know-how wynikające z wieloletniego doświadczenia eVolpe w zakresie konsultingu i wdrożeń systemów CRM, jesteśmy w stanie pomóc każdej firmie w kompleksowym procesie wyboru i wdrożenia CRM.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami:

Jakie świadczymy usługi w ramach konsultingu i analizy biznesowej

Jakie systemy CRM wdrażamy

Jak przebiega wdrożenie i co dostarczamy w ramach realizowanych prac