- Proaktywne wiadomości do klientów — jak firmy mogą skorzystać z tego trendu? - 6 marca 2023
- Zendesk został laureatem corocznych nagród G2! Wyniki raportu - 24 lutego 2023
- 18 statystyk o Customer Experience, które warto znać - 22 lutego 2023
Czy otrzymujesz maile z propozycjami powrotu do koszyka?
Jeśli nie masz dobrych skojarzeń, to znaczy, że nie trafiasz na ludzi, którzy robią to dobrze. Uwierz mi, są sposoby, by tego typu aktywność przynosiła konkretne skutki.
W dzisiejszym artykule podzielę się z Tobą obserwacjami na temat proaktywnego kontaktu z potencjalnym klientem. Liczę, że Cię zaciekawię i zainspiruję do poszukiwania nowych kanałów dotarcia.
Jeśli prowadzisz biznes B2C, nie możesz dłużej udawać, że trend na proaktywność Cię nie dotyczy.
O co chodzi z proaktywnym wysyłaniem wiadomości?
Proaktywne wysyłanie wiadomości to strategiczny sposób angażowania klientów, zanim oni zwrócą się do Ciebie.
Dlaczego może się to przydać w Twojej firmie?
Kiedy używać metody proaktywnego kontaktu?
Skuteczne wykorzystanie spersonalizowanych komunikatów wiąże się z określeniem czasu, w którym warto angażować klientów. Dobrą praktyką jest prowadzenie testów A/B, aby dowiedzieć się, które komunikaty najbardziej rezonują.
Proaktywne przesyłanie wiadomości może być stosowane jako element różnych strategii:
Pozyskiwanie klientów
Proaktywne, spersonalizowane wiadomości pomogą Ci przeprowadzić klienta przez cały proces zakupowy. Mogą też nakierować nowych użytkowników na to, jak wypełnić profil podczas rejestracji w e-sklepie. Polecam wykorzystywać je również jako kanał informowania o obowiązujących promocjach czy nowych produktach w ofercie.
Wywieranie wpływu na klientów
Za pomocą spersonalizowanych wiadomości możesz informować klientów o nowej linii produktów czy promocjach na pozostałe części oferty. Jeśli klient opuścił Twój sklep internetowy, pozostawiając w koszyku nieopłacone produkty – to także dobry moment na proaktywną wiadomość e-mail.
Edukacja klientów
Wiadomości wysyłane klientom powinny dawać wartość. Najczęściej są to materiały edukacyjne, które pomagają zrozumieć zawiłe aspekty usługi lub produktów. Zapewnij odpowiednie wprowadzenie do nowych lub nieużywanych funkcji, aby były jak najbardziej zrozumiałe. Edukowanie klientów do dobry sposób na dostarczanie informacji, które przydadzą się w późniejszym czasie lub doprowadzą do zainteresowania produktem.
Wspieranie klientów
Za pomocą proaktywnych wiadomości wesprzesz klientów w ewentualnych problemach, które mogą wystąpić. Wysyłanie dodatkowej instrukcji dotyczącej produktu lub poradnika przedstawiającego inną linię, może zaowocować tym, gdy wystąpi problem, klient będzie wiedział, co zrobić.
Zatrzymywanie klientów
Proaktywne wysyłanie wiadomości do klientów dobrze wpływa na odbiór Twojej firmy. Konsument, który wie, że organizacja, z którą jest związany, zna jego problemy i w każdej chwili może mu pomóc, chętnie pozostaje lojalny w swoich wyborach. Jeśli pokazujesz, że jesteś dostępny w każdym momencie, klient czuje się pewniej i bezpieczniej.
A jeśli klient jest nieaktywny od jakiegoś czasu, proaktywne wiadomości pomogą zebrać informacje zwrotne na temat powodów. Dowiesz się, dlaczego wycofali się z transakcji lub co na nowo mogłoby ich zainteresować.
Zobacz, jak to robią znane firmy
Jak się uczyć to tylko od najlepszych. I najlepszych przytoczę jako przykład.
Prokatywny kontakt z klientem wg Amazon
Amazon jest znany z przewidywania pytań dotyczących dat i czasu dostawy, więc jeśli są jakieś opóźnienia w zamówieniu, daje klientowi znać poprzez e-mail. Ponadto, jeśli klient jest abonentem Amazon Prime, firma może dać mu miesiąc usługi za darmo, aby nadrobić niedogodności – wszystko bez pytania klienta.
Dzięki temu obsługa klienta przebiega sprawniej, a agenci nie są bombardowani pytaniami dotyczącymi opóźnień w zamówieniach.
Zaangażowanie klienta wg Apple
Apple dodaje zabawne i ekscytujące aspekty do swoich technologii i zachęca nabywców do zaangażowania się w społeczność użytkowników. W efekcie ludzie jeszcze chętniej korzystają z ich produktów.
Apple zaprosiło użytkowników do podzielenia się swoimi ulubionymi zdjęciami z iPhone’a w ramach wyzwania „Shot on iPhone”. Wybrane zdjęcia są prezentowane w internecie na kontach Apple w mediach społecznościowych oraz na bilbordach.
Proaktywne angażowanie się w sprawy odbiorców poprzez kampanie, takie jak ta od Apple pomaga zwiększyć lojalność i zaufanie klientów.
Według badań CIRP, w ciągu ostatnich trzech lat Apple utrzymywał wskaźniki lojalności na poziomie ponad 90 procent.
Podsumowanie
Kontakt z klientem jest bardzo istotny. A spersonalizowane wiadomości pokazujące, że interesuje Cię to, czym kupujący się zajmuje, pokazuje, że zależy Ci na relacji. Pozwala to zbudować indywidualne podejście, które najprawdopodobniej zaowocuje dalszą współpracą.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- Proaktywne wiadomości do klientów — jak firmy mogą skorzystać z tego trendu? - 6 marca 2023
- Zendesk został laureatem corocznych nagród G2! Wyniki raportu - 24 lutego 2023
- 18 statystyk o Customer Experience, które warto znać - 22 lutego 2023