- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
Bardzo słusznie! Po co Ci system, który jest za trudny, żeby z niego korzystać? Poza tym to też kwestia oszczędności. Skomplikowane, wielomodułowe oprogramowanie kosztuje więcej. Jeżeli nie potrzebujesz wyrafinowanych mechanizmów raportowych czy elementów sztucznej inteligencji – po co przepłacać? Zwłaszcza, że wystarczą zaledwie trzy „składniki” by uzyskać pożądany efekt.
Wypróbuj prosty przepis na najlepszy system CRM, z jakiego korzystałeś!
Koniecznie doczytaj do końca, jeżeli chcesz go poznać.
Prosty system CRM to taki, który pasuje do organizacji
Najlepszy system to taki dostosowany do indywidualnych potrzeb. A jeżeli coś pasuje do Twojego biznesu, o tyle prościej się z tego korzysta.
Przepis jest łatwy do zapamiętania. Koniecznie zacznij od analizy przedwdrożeniowej. Podczas takiego warsztatu rozpatruje się co i jak działa w firmie, czego brakuje w procesie i co usprawni oprogramowanie.
Dodatkowo jeżeli zdecydujesz się na rozwiązanie w o otwartym kodzie programistycznym, będzie w nim też można dokonać dowolnych zmian. I nie mówię tylko o uzgodnieniu wyglądu aplikacji z Corporate Identity, ale o konkretnych dostosowaniach funkcjonalnych, tak aby system służył użytkownikom.
Można ich nawet podzielić na zespoły, nadać odpowiednie role i uprawnienia. Dzięki stosowniej konfiguracji – każdy ma dostęp tylko do tego, co rzeczywiście przydaje się w pracy na określonym stanowisku. To kolejne skuteczne zabezpieczenie przed efektem bloatware, czyli zbytnim „rozdmuchaniem” systemu.
Prosty system CRM ≠ mało funkcji
Żeby system był prosty w obsłudze, wcale nie musi mieć niewielkiej liczby funkcji. Wystarczy, że w odpowiednich warunkach połączysz trzy bardzo podstawowe elementy.
To przecież normalne, że Twój biznes się rozwija. Z czasem możesz potrzebować funkcji, których nie przewidziano na początku wdrożenia. Nie przejmuj się! To bardzo częsty przypadek. Nie ma problemu, żeby swobodnie rozwijać oprogramowanie i przy okazji nie zaciemniać obrazu szeregowym użytkownikom. Sytuacji sprzyja także zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania. W Scrumie zmiana jest zawsze mile widziana i nie stanowi przeszkody na drodze do użytecznego i prostego systemu.
Rozpatruj więc potrzeby użytkowników i nawet po tym, jak system zacznie się rozrastać – korzystaj z dobrodziejstwa konfiguracji. Bo chociaż funkcje są, nie każdy musi je widzieć. Łatwiej wtedy o nawigację. A ze sztucznej inteligencji czy wyrafinowanych funkcji raportowych, niech korzysta wyłącznie kadra menadżerska.
Przepis na prosty system CRM
Analiza przedwdrożeniowa, otwarty kod i odpowiednia konfiguracja. Tyle wystarczy, żeby uzyskać prosty system CRM. Po prostu zastosuj się do trójskładnikowej instrukcji. Unikniesz efektu bloatware, czyli nadmiernej ilości nieużywanych funkcji, które tylko obciążają aplikację, a niczego nie wnoszą.
Przepis na prosty CRM
Przygotowanie:
Składniki:
Instrukcja:
Składniki dodawać powoli, połączyć i upiec w 180 stopniach, do uzyskania pomarańczowego odcienia na wierzchniej warstwie (porównaj z logo eVolpe).
Poszukujesz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?
Umów konsultację z ekspertem eVolpe. Skorzystaj z kalendarza poniżej.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024