Przepis na prosty system CRM

Sławomir Wnuk
  • Szukasz prostego systemu CRM?
  • Martwisz się o user adoption skomplikowanego oprogramowania?
  • Nie chcesz płacić za funkcje, których pewnie i tak nie będziesz używać?

Bardzo słusznie! Po co Ci system, który jest za trudny, żeby z niego korzystać? Poza tym to też kwestia oszczędności. Skomplikowane, wielomodułowe oprogramowanie kosztuje więcej. Jeżeli nie potrzebujesz wyrafinowanych mechanizmów raportowych czy elementów sztucznej inteligencji – po co przepłacać? Zwłaszcza, że wystarczą zaledwie trzy „składniki” by uzyskać pożądany efekt.

Wypróbuj prosty przepis na najlepszy system CRM, z jakiego korzystałeś!

Koniecznie doczytaj do końca, jeżeli chcesz go poznać.

Prosty system CRM to taki, który pasuje do organizacji

Najlepszy system to taki dostosowany do indywidualnych potrzeb. A jeżeli coś pasuje do Twojego biznesu, o tyle prościej się z tego korzysta.

Przepis jest łatwy do zapamiętania. Koniecznie zacznij od analizy przedwdrożeniowej. Podczas takiego warsztatu rozpatruje się co i jak działa w firmie, czego brakuje w procesie i co usprawni oprogramowanie.

Dodatkowo jeżeli zdecydujesz się na rozwiązanie w o otwartym kodzie programistycznym, będzie w nim też można dokonać dowolnych zmian. I nie mówię tylko o uzgodnieniu wyglądu aplikacji z Corporate Identity, ale o konkretnych dostosowaniach funkcjonalnych, tak aby system służył użytkownikom.

Można ich nawet podzielić na zespoły, nadać odpowiednie role i uprawnienia. Dzięki stosowniej konfiguracji – każdy ma dostęp tylko do tego, co rzeczywiście przydaje się w pracy na określonym stanowisku. To kolejne skuteczne zabezpieczenie przed efektem bloatware, czyli zbytnim „rozdmuchaniem” systemu.

Prosty system CRM ≠ mało funkcji

Żeby system był prosty w obsłudze, wcale nie musi mieć niewielkiej liczby funkcji. Wystarczy, że w odpowiednich warunkach połączysz trzy bardzo podstawowe elementy.

To przecież normalne, że Twój biznes się rozwija. Z czasem możesz potrzebować funkcji, których nie przewidziano na początku wdrożenia. Nie przejmuj się! To bardzo częsty przypadek. Nie ma problemu, żeby swobodnie rozwijać oprogramowanie i przy okazji nie zaciemniać obrazu szeregowym użytkownikom.  Sytuacji sprzyja także zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania. W Scrumie zmiana jest zawsze mile widziana i nie stanowi przeszkody na drodze do użytecznego i prostego systemu.

Rozpatruj więc potrzeby użytkowników i nawet po tym, jak system zacznie się rozrastać – korzystaj z dobrodziejstwa konfiguracji. Bo chociaż funkcje są, nie każdy musi je widzieć. Łatwiej wtedy o nawigację. A ze sztucznej inteligencji czy wyrafinowanych funkcji raportowych, niech korzysta wyłącznie kadra menadżerska.

Przepis na prosty system CRM

Analiza przedwdrożeniowa, otwarty kod i odpowiednia konfiguracja. Tyle wystarczy, żeby uzyskać prosty system CRM. Po prostu zastosuj się do trójskładnikowej instrukcji. Unikniesz efektu bloatware, czyli nadmiernej ilości nieużywanych funkcji, które tylko obciążają aplikację, a niczego nie wnoszą.

Przepis na prosty CRM

Przygotowanie:

  • Idź na zakupy z listą składników – zatrudnij doświadczoną firmę konsultingowo wdrożeniową.
  • Przygotuj stanowisko pracy – skorzystaj ze schematów obowiązujących w Scrumie.

Składniki:

  • Łyżka stołowa analizy przedwdrożeniowej
  • Szklanka otwartego kodu
  • Szczypta odpowiedniej konfiguracji

Instrukcja:

Składniki dodawać powoli, połączyć i upiec w 180 stopniach, do uzyskania pomarańczowego odcienia na wierzchniej warstwie (porównaj z logo eVolpe).


Poszukujesz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Umów konsultację z ekspertem eVolpe. Skorzystaj z kalendarza poniżej.

Sławomir Wnuk
Scroll to Top