prosty crm

Przepis na prosty system CRM

Sławomir Wnuk
Latest posts by Sławomir Wnuk (see all)
  • Szukasz prostego systemu CRM?
  • Martwisz się o user adoption skomplikowanego oprogramowania?
  • Nie chcesz płacić za funkcje, których pewnie i tak nie będziesz używać?

Bardzo słusznie! Po co Ci system, który jest za trudny, żeby z niego korzystać? Poza tym to też kwestia oszczędności. Skomplikowane, wielomodułowe oprogramowanie kosztuje więcej. Jeżeli nie potrzebujesz wyrafinowanych mechanizmów raportowych czy elementów sztucznej inteligencji – po co przepłacać? Zwłaszcza, że wystarczą zaledwie trzy „składniki” by uzyskać pożądany efekt.

Wypróbuj prosty przepis na najlepszy system CRM, z jakiego korzystałeś!

Koniecznie doczytaj do końca, jeżeli chcesz go poznać.

Prosty system CRM to taki, który pasuje do organizacji

Najlepszy system to taki dostosowany do indywidualnych potrzeb. A jeżeli coś pasuje do Twojego biznesu, o tyle prościej się z tego korzysta.

Przepis jest łatwy do zapamiętania. Koniecznie zacznij od analizy przedwdrożeniowej. Podczas takiego warsztatu rozpatruje się co i jak działa w firmie, czego brakuje w procesie i co usprawni oprogramowanie.

Dodatkowo jeżeli zdecydujesz się na rozwiązanie w o otwartym kodzie programistycznym, będzie w nim też można dokonać dowolnych zmian. I nie mówię tylko o uzgodnieniu wyglądu aplikacji z Corporate Identity, ale o konkretnych dostosowaniach funkcjonalnych, tak aby system służył użytkownikom.

Można ich nawet podzielić na zespoły, nadać odpowiednie role i uprawnienia. Dzięki stosowniej konfiguracji – każdy ma dostęp tylko do tego, co rzeczywiście przydaje się w pracy na określonym stanowisku. To kolejne skuteczne zabezpieczenie przed efektem bloatware, czyli zbytnim „rozdmuchaniem” systemu.

Prosty system CRM ≠ mało funkcji

Żeby system był prosty w obsłudze, wcale nie musi mieć niewielkiej liczby funkcji. Wystarczy, że w odpowiednich warunkach połączysz trzy bardzo podstawowe elementy.

To przecież normalne, że Twój biznes się rozwija. Z czasem możesz potrzebować funkcji, których nie przewidziano na początku wdrożenia. Nie przejmuj się! To bardzo częsty przypadek. Nie ma problemu, żeby swobodnie rozwijać oprogramowanie i przy okazji nie zaciemniać obrazu szeregowym użytkownikom.  Sytuacji sprzyja także zwinne podejście do wytwarzania oprogramowania. W Scrumie zmiana jest zawsze mile widziana i nie stanowi przeszkody na drodze do użytecznego i prostego systemu.

Rozpatruj więc potrzeby użytkowników i nawet po tym, jak system zacznie się rozrastać – korzystaj z dobrodziejstwa konfiguracji. Bo chociaż funkcje są, nie każdy musi je widzieć. Łatwiej wtedy o nawigację. A ze sztucznej inteligencji czy wyrafinowanych funkcji raportowych, niech korzysta wyłącznie kadra menadżerska.

Przepis na prosty system CRM

Analiza przedwdrożeniowa, otwarty kod i odpowiednia konfiguracja. Tyle wystarczy, żeby uzyskać prosty system CRM. Po prostu zastosuj się do trójskładnikowej instrukcji. Unikniesz efektu bloatware, czyli nadmiernej ilości nieużywanych funkcji, które tylko obciążają aplikację, a niczego nie wnoszą.

Przepis na prosty CRM

Przygotowanie:

  • Idź na zakupy z listą składników – zatrudnij doświadczoną firmę konsultingowo wdrożeniową.
  • Przygotuj stanowisko pracy – skorzystaj ze schematów obowiązujących w Scrumie.

Składniki:

  • Łyżka stołowa analizy przedwdrożeniowej
  • Szklanka otwartego kodu
  • Szczypta odpowiedniej konfiguracji

Instrukcja:

Składniki dodawać powoli, połączyć i upiec w 180 stopniach, do uzyskania pomarańczowego odcienia na wierzchniej warstwie (porównaj z logo eVolpe).


Poszukujesz wsparcia we wdrożeniu systemu CRM?

Umów konsultację z ekspertem eVolpe. Skorzystaj z kalendarza poniżej.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Potrzebujesz doradztwa w sprawie oprogramowania dla biznesu? Chcesz wiedzieć, kiedy dokładnie zadzwoni telefon? Zobacz jak możemy Ci pomóc.

Umów bezpłatną konsultację ze specjalistą eVolpe już teraz!

Sławomir Wnuk
Latest posts by Sławomir Wnuk (see all)
Przewiń do góry