6 oznak, że czas zmienić platformę do automatyzacji marketingu

Maciej Jankiewicz

Zmiana oprogramowania to wyzwanie, któremu wiele firm stawia opór. Decydenci często unikają wprowadzenia jakichkolwiek zmian i odkładają modernizację narzędzi, które przestały działać efektywnie.

W przypadku marketingu, narzędzia, które automatyzują i zapewniają pełen wgląd w zachowania odbiorców, mają kluczowe znaczenie. Takie aplikacje bezpośrednio wpływają na zdolność zespołów do dostarczenia klientom wielokanałowych doświadczeń, co może mieć znaczenie dla wyników biznesowych.

Dlatego też zapewnienie, że Twoja platforma Marketing Automation (MAP) działa na oczekiwanym poziomie jest bardzo ważne.

Przyjrzyj się oznakom, które wskazują na to, że Twój MAP nie spełnia już oczekiwań i powinien zostać wymieniony.

1. Nie korzystasz z systemu, który macie

Posiadanie łatwego w użyciu oprogramowania do automatyzacji marketingu jest kluczem do sukcesu marketingu.

Z tym że każde oprogramowanie jest tak wartościowe, jak jego wewnętrzne wykorzystanie. Jeśli mimo szkolenia dla użytkowników, nie dostrzegasz pełnego przyjęcia obecnej platformy MA, być może nadszedł czas, aby poszukać alternatyw.

Oprócz marketerów także pracownicy działu IT muszą zaufać platformie. W końcu to oni są odpowiedzialni za jej utrzymanie. Jeśli brakuje zrozumienia narzędzia wśród pracowników, raczej nie osiągniesz celów, które ma wspierać platforma.

Alternatywnie, załóżmy, że członkowie zespołu nie integrują obecnie używanej platformy ze swoimi codziennymi obowiązkami. W takim przypadku może to oznaczać, że brakuje im funkcjonalności oraz procesów potrzebnych na poziomie działu.

Jeśli zauważysz, że Twoja platforma nie jest tak często wykorzystywana jak oczekiwano. Może to oznaczać, że czas na zmianę.

2. Twój system nie integruje się z innymi narzędziami

Czasami przy wyborze oprogramowania pomijane są możliwości integracji. Chociaż funkcje platformy są niezbędne, należy również upewnić się, że narzędzie łączy się z innymi aplikacjami, takimi jak CRM.

Załóżmy, że Twoje zespoły korzystają z oddzielnego oprogramowania, które nie jest zintegrowane z bazą klientów. W takim przypadku narażasz swoją firmę na dodatkowe ryzyko. Gdy wszystkie technologie integrują się ze sobą, umożliwiasz dostęp do krytycznych informacji we wszystkich działach.

Dobrze zintegrowane platformy pomogą zaoszczędzić czas, zmniejszyć wysiłek, zautomatyzować procesy, wyeliminować duplikaty danych i procedur oraz zapewnić spójność i dokładność informacji.

automatyzacji marketingu

3. Twój system nie ma kluczowych funkcji

Łatwo jest zainwestować w platformę do automatyzacji marketingu. Może się zdarzyć również tak, że niektóre platformy MAP mają tak wiele funkcji, że w rzeczywistości komplikują procesy i sprawiają, że codzienne czynności pracowników marketingu stają się uciążliwe. Takiego efektu chyba nikt nie chce uzyskać.

Podczas gdy niektóre funkcje mogą okazać się pomocne w miarę rozwoju działu i działań marketingowych jest szansa, że staną się niepotrzebne lub uciążliwe. Jeśli zauważysz, że niektóre zadania przeszkadzają Ci w wykonywaniu pewnych czynności lub brakuje procesów, które umożliwiałyby ich wykonanie, być może nadszedł czas, aby rozważyć inne dostępne opcje.

4. Masz problemy z utrzymaniem i aktualizacją systemu

Za każdym razem, gdy platforma nie działa lub spowalnia, kosztuje to firmę i klientów. Oprócz wsparcia, które otrzymujesz w zakresie utrzymania platformy i jej działania, nadal potrzebujesz kogoś, kto będzie odpowiedzialny za procesy. Zadbaj o kogoś, kto wdroży, dokumentację, rozwój procesów i onboarding. Idealnie byłoby, gdyby wszystkie te elementy były oferowane przez dostawcę, z którym zdecydowaliście się współpracować. W końcu ma on wszelkie uprawnienia i know-how do obsługi i oferowania zespołom niezbędnych wskazówek.

Poszukaj platformy, która zapewni płynną obsługę użytkowania i wsparcie techniczne zgodnie z Twoimi potrzebami.

automatyzacji marketingu

5. System nie pasuje do Twojego biznesu

Innym znakiem ostrzegawczym, że nadszedł czas, aby przejść na lepszą platformę Marketing Automation, jest to, że musi istnieć zgodność między celami organizacji a samą platformą. Jeśli obecny system nie zapewnia wyników, które mogłyby pomóc w osiągnięciu celów, poszukaj technologii, które odpowiadają Twoim potrzebom w zakresie taktyk i strategii marketingowych.

Jeśli obecnie prowadzisz kampanie drip nuture, które pomagają Ci pielęgnować i konwertować leady, ale Twoja platforma utrudnia automatyzację. Kampanie najprawdopodobniej są nieskuteczne, ponieważ po prostu nie wspiera to Twoich celów i nie przynosi ogólnych korzyści firmie.

Jeśli chcesz lepiej dostosować działy sprzedaży i marketingu do celów wsparcia, ale Twoja platforma nie oferuje odpowiednich informacji zespołom, ponownie rozważ swoje opcje.

6. Koszty systemu są większe niż na początku

Chociaż na papierze obecny MAP może zawierać wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia swoich działań, wielu dostawców ukrywa dodatkowe koszty. Mogą dotyczyć ważnych funkcji, takich jak na przykład prowadzenie kampanii e-mailowych. Jeśli znajdujesz się w sytuacji, w której koszty rosną wraz z każdą nową inicjatywą, dobrym pomysłem może być poszukiwanie opłacalnych rozwiązań.

Wielu dostawców z góry informuje o swoich cenach, więc warto poprosić o wycenę podstawowego narzędzia i konkretnych funkcji, aby lepiej dopasować je do swojego budżetu.

automatyzacji marketingu

Podsumowanie

Czasem zmiany są nieuniknione. Nie zawsze są one łatwe, ale często bywają konieczne. Dlatego, jeśli zauważasz, że Twoje narzędzie zaczyna szwankować, warto rozważyć alternatywy.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób dobre oprogramowanie do automatyzacji marketingu może umożliwić Twojej firmie dostarczanie lepszych doświadczeń użytkowników i klientów? Skontaktuj się z naszym ekspertem!

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top