Systemy, które pomogą Ci z Customer Experience

Maciej Jankiewicz

Nie ulega wątpliwości, że Customer Experience jest jednym z najważniejszych aspektów relacji z klientem. Z badań wynika, że 45,9% profesjonalnych biznesmenów uznało doświadczenie klienta za swój najważniejszy priorytet w ciągu najbliższych pięciu lat. W porównaniu do innych, którzy w 33,6% skupili się na produkcie i 20,5% na cenach. Nie bez powodu CX zajmuje tak ważne miejsce w świadomości biznesowej, ponieważ jest decydującym czynnikiem w ograniczaniu odpływu klientów i zwiększaniu przychodów.

Jakie są najlepsze systemy, które pomogą Ci stworzyć jak najlepsze doświadczenia klienta?

Custumer Experience

Pewnie nie raz obiła Ci się ta fraza o uszy. Czy na prezentacji systemu, czy podczas rozmowy z zespołem marketingu lub sprzedaży. Czym w ogóle jest CX i jak do tego podejść?

Jeśli kierować się naszym glosariuszem jest to podejście biznesowe, które zakłada troskę o doświadczenie klienckie w kontakcie z organizacją na każdym etapie zaawansowanie wzajemnej relacji.

Popularne CX jest po prostu doświadczeniem klienta, rozpoczynając od zapoznania się z produktem lub usługą, poprzez kupno, kończąc na opiece posprzedażowej. Gdybym miał stwierdzić, który etap jest najważniejszy, wskazałbym właśnie ten ostatni. Poczucie, że po kupnie produktu klient nie został z nim sam, jest bardzo pomocne.

A jak mierzyć zadowolenie klienta jak już wprowadzamy filozofię CX w naszej firmie? O tym pisał już Sławek, możesz spojrzeć po przeczytaniu tego tekstu.

Klucz do sukcesu

Styczność klienta z Twoją firmą nie kończy się na dopiętej transakcji. Później następuje etap obsługi klienta. Zbyt długi czas na oczekiwanie rozpatrzenia zgłoszenia lub brak jednoznacznej odpowiedzi może przyczynić się do nieprzychylnej opinii Twojego biznesu. A poczta pantoflowa często może zaważyć na sukcesie lub porażce.

Dzięki takim systemom jak Sugar Serve klient może samodzielnie poszukać informacji albo na życzenie uzyskać profesjonalne wsparcie od jednego z Twoich konsultantów. Dodatkowo pracownicy zyskują narzędzie, z którego aż chce się korzystać. Zarazem dbasz o dobre doświadczenia klienta oraz pracowników. Pieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu.

Sugar Serve możesz mieć dostępny w systemie subskrypcyjnym w chmurze Amazon Cloud Services. Wybierając rozwiązanie Sugara otrzymujesz nowoczesne, nagradzane narzędzie, z którego korzysta wiele znanych i cenionych marek.

Łatwe nawiązanie kontaktu

SugarCRM to nie jedynym system, który zapewnia CX na najwyższym poziomie. System Zendesk to oprogramowanie do zarządzania sprzedażą i obsługi klienta. Łatwo można go wdrożyć i przygotować do pracy.

Zendesk support zbiera i rozwiązuje zgłoszenia klientów napływające z różnych kanałów (e-mail, chat, infolinia, social media). Posiada system monitoringu i prioretyzacji zgłoszeń. Obsługuje klientów zewnętrznych oraz zagadnienia wewnętrzne. Automatyzuje powtarzalne czynności pracowników helpdesk. Bada satysfakcję z usług.

Dzięki tak rozszerzonemu customer support klient poczuje się zaopiekowany od razu. Wpływa to na pozytywny odbiór firmy.

Aplikacje no-code

Last but not least. Nowy program w portfolio eVolpe. Creatio, czyli system low-code/no-code. Inne rozumienie systemu, ciekawe rozwiązania i wolność w rękach klienta. Tak w skrócie można opisać to oprogramowanie.

Doświadczenia klienta w tym systemie są bardzo ciekawą przygodą. Ponieważ kontrahent sam tworzy wspomniany program, dlatego dużo zależy od niego samego. Korzystając z gotowych widżetów oraz dashboardów bez problemów możesz stworzyć system, który będzie odpowiadał Tobie i Twoim klientom. W tym przypadku to Ty budujesz doznania klienta z systemem, ponieważ to od Ciebie zależy, jak on będzie wyglądał.

Wszystko za pomocą Studio Creatio, gdzie bez problemu stworzysz nową aplikację lub system. Wszystko według Twojego projektu i zamysłu, bez konieczności integrowania w kod.

Podsumowanie

To, z jakiego systemu korzystasz, może mieć duży wpływ na doświadczenia klientów. Zwróć uwagę czego, dokładnie potrzebuje Twoja firma, ale też jakie wymagania stawiają przed nią klienci.

Jakie rozwiązanie wybrać? Co jest najlepsze? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, na pewno odpowiedzą na wszystkie pytania.

Wdrażasz strategię CX w Twojej firmie?

Rozwiąż ten 10-minutowy quiz. Poznaj stopień zaawansowania strategii Customer Experience w Twojej firmie.

Pytania, które Ci zadamy będą dotyczyły trzech kategorii: kultury organizacyjnej, procesów biznesowych i wykorzystywanej technologii.

Na końcu otrzymasz podsumowanie i wynik testu dojrzałości z zakresu CX. Jeśli okaże się to zasadne – odkryjemy przed Tobą obszary, w których warto się rozwijać.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top