- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
System CRM dla średniej firmy
Zatrudniasz do 250 osób? Mieścisz się w ramach definicyjnych firmy średnich rozmiarów? A dodatkowo zastanawiasz się nad wdrożeniem oprogramowania CRM? Ten artykuł napisałem dla Ciebie.
System CRM dopasuj do wielkości firmy
To bardzo ważne, aby to system pasował do firmy, a nie Twoja firma do systemu. Jeden z czynników, który to determinuje to liczba pracowników; potencjalnie — użytkowników aplikacji. Zanim wybierzesz system CRM, zastanów się, ile osób ma mieć do niego dostęp. Dowiesz się, na co Cię stać (licencje) oraz jak bardzo skomplikowana powinna być struktura uprawnień.
Liczba pracowników a wybór systemu CRM
Odpowiedź na pytanie o wielkość firmy przybliży Cię do wyboru właściwego oprogramowania CRM. Dzięki temu oszacujesz miesięczny koszt na użytkownika oraz budżet na dodatkowe usprawnienia. Na rynku są systemy pozbawione opłat licencyjnych, które mogą wymagać pewnych dostosowań. Są też gotowe aplikacje, za użytkowanie których pobierana jest opłata. To, ilu Was jest, może zdeterminować dalszy kierunek poszukiwań.
System CRM dla średniej firmy — kiedy licencje to nie problem
Licencje za oprogramowanie to nie problem, jeżeli nie potrzebujesz specjalnych dostosowań i wystarcza Ci to, co oferuje standard systemu (ewentualnie po prostej konfiguracji). W takiej sytuacji może lepiej po prostu zapłacić za gotowe narzędzie i zacząć z niego korzystać od razu. Do wyboru masz wiele nowoczesnych systemów hostowanych w chmurze. Niektóre z nich pozwalają nawet na stworzenie pełnej, kompleksowej platformy Customer Experience. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, dostawiasz po prostu do nich kolejne aplikacje. Zabawa trochę jak z puzzlami czy klockami Lego.
W tym miejscu polecam Ci albo oprogramowanie od firmy Zendesk, albo chmurową opcję od SugarCRM – Sugar Sell. W obu przypadkach zyskujesz system, który nie wymaga wieloetapowego wdrożenia, jest hostowany w bezpiecznym środowisku cloudowym oraz oferuje możliwość wypracowania strategii CX poprzez rozbudowanie platformy o rozwiązania Marketing Automation i Customer Service.
Zendesk Sell kosztuje (w zależności od pakietu) $19, $49, $99 lub $199 za użytkownika miesięcznie. Natomiast Sugar Sell to wydatek rzędu $80 na użytkownika miesięcznie.
Umów konsultację z naszym ekspertem wdrożeniowym, a ustalimy, który pakiet jest dla Ciebie.
System CRM dla średniej firmy — bez opłat licencyjnych
Kiedy pracowników liczysz w setkach, kwestia opłat licencyjnych mocno obciąża budżet na wdrożenie. Dobrze się zastanów, czy rzeczywiście masz na to środki. Jeżeli jesteś w stanie pójść na pewne kompromisy – masz szansę na funkcjonalny system bez opłat licencyjnych.
Najlepiej taki o otwartym kodzie programistycznym. Pieniądze zaoszczędzone na licencjach możesz wtedy przeznaczyć na rozwój brakujących funkcji lub poprawić wygląd interfejsu.
Zamiast płacić za możliwość logowania się do aplikacji (razy liczba użytkowników) – przeznacz budżet na prace programistyczne. We współpracy z doświadczoną firmą wdrożeniową, taką jak eVolpe, zyskasz funkcjonalne i w 100% dostosowane do indywidualnych potrzeb narzędzie CRM.
Kiedy mowa o free Open Source, warto rozważyć aplikację o nazwie SpiceCRM. Oprogramowanie jest otwarte i w wersji Core – pozbawione opłat licencyjnych! Można w nim dokonać dowolnych zmian funkcjonalnych, chociaż już wersja podstawowa dostarcza wielu ciekawych funkcji. Duże wrażenie robi też interface, co nie zawsze jest regułą w przypadku „darmowych” rozwiązań. Co ciekawe tym tropem poszły organizacje takie jak klub piłkarski Wisła Kraków czy firma telekomunikacyjna z Austrii A1. Może to także odpowiednie rozwiązanie dla Ciebie?
Opcja dla niezdecydowanych: „CRM Generator”
Masz wątpliwości, z której opcji skorzystać? Rozwiąż quiz na naszej stronie i sprawdź, który system podpowiada Ci ankietowy algorytm. Pytań jest 13 i cała procedura nie powinna zająć więcej niż 4 minuty. Zyskasz punkt wyjścia do rozmowy z naszym konsultantem. A to już coś!
Jedno z pytań dotyczy rozmiarów Twojej organizacji. Jak widać, ten wątek determinuje całkiem sporo…
Otrzymaj natychmiastową rekomendację systemu CRM
Bez deklaracji. Za darmo. W 4 minuty. On-line.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024