Wisła Kraków

Projekt


system:

metodyka wdrożenia:

Waterfall

użytkownicy:

+10

oddanie projektu:

2019

hosting:

eVolpe Cloud

O firmie


Założony w 1906 roku klub piłkarski ze stolicy Małopolski.

branża: sportowa

model biznesowy: B2C + B2B

www: wisla.krakow.pl

Wyzwania


  • Rozproszona baza sponsorów, partnerów i kontrahentów
  • Konieczność usprawnienia pracy handlowców
  • Trudności związane z raportowaniem o sprzedaży

Model biznesowy klubu sportowego polega nie tylko na dystrybucji biletów na mecze w relacji B2C, ale również dostarczaniu pakietów sponsorskich dla firm. To właśnie ten drugi typ relacji wymagał uporządkowania w systemie CRM.

Wdrożone usprawnienia

Baza partnerów biznesowych

Wisła Kraków współpracuje z wieloma podmiotami, którym oferuje szeroki katalog benefitów. SpiceCRM pozwolił na uporządkowanie bazy kontrahentów, jak i samego katalogu produktów. Wśród dostępnych opcji znajdują się: karnety na sezon, bilety VIP, reklama na bandzie wokół boiska, reklama w tzw. skybox, pakiet „sponsor meczu” i inne. Dzięki systemowi wyraźnie widać, kto i jaki pakiet wykupił oraz, w których przypadkach warto zastosować strategię cross-sell lub up-sell. Szczegóły poczynionych ustaleń można podejrzeć w rekordzie oraz w zaczytanym do systemu pliku pdf. z umową.

Zarządzanie dniem pracy

SpiceCRM wspiera handlowców w organizacji dnia pracy. Jednym z najintensywniej wykorzystywanych modułów są Zadania. Użytkownikom przydaje się funkcja planowania pracy, ustawiania terminów i statusów poszczególnym taskom. Ponieważ wszystko znajduje się w jednym miejscu, zawsze w kontekście prowadzonych relacji biznesowych – każdy wie czym i kiedy powinien się zajmować.

Widok typu Kanban

W klubie piłkarskim z powodzeniem przyjął się model pracy na szansach sprzedażowych. SpiceCRM oferuje wygodny sposób ich wizualizacji z podziałem na etapy. Dzięki widokowi typu kanban dokładnie widać, jakie aktywności mamy za sobą oraz jakie kroki należy jeszcze podjąć.

Elastyczność wyszukiwania

SpiceCRM jest uzbrojony w wyszukiwarkę Elastic Search, która pozwala na całościowe przeszukiwanie bazy CRM. Wskazane hasło odnajdywane jest we wszystkich modułach jednocześnie, co pozwala na intuicyjne korzystanie z aplikacji nawet niezaznajomionym z systemem użytkownikom. W wygodny sposób można też podejrzeć ostatnio wyszukiwane hasła.

Responsywność systemu na urządzeniach mobilnych

Pracownicy Wisły Kraków mają możliwość korzystania z aplikacji na urządzeniach mobilnych. SpiceCRM wygląda bardzo przejrzyście na tabletach i telefonach komórkowych. Umożliwia to pracę „w terenie”, na przykład podczas obchodu po stadionie albo w podróży biznesowej.

Raporty

Bardzo przydatnym modułem są Raporty. Na przejrzystych wizualizacjach można obserwować liczbę namiarów, spotkań, rozmów telefonicznych czy szans per etap sprzedaży. Kierownictwo i Zarząd mają pełen dostęp do wiedzy o zaawansowaniu relacji handlowych oraz efektywności zespołu. Dzięki tej wiedzy mogą podejmować świadome decyzje biznesowe i inwestycyjne.

Ustandaryzowany dashboard

Dashboard główny użytkownika został specjalnie zaprojektowany i skonfigurowany pod indywidualne potrzeby Wisły Kraków. Każdy ze sprzedawców ma dostęp do takiego samego zakresu wiedzy o klientach i może skorzystać z tych samych funkcji sytemu. W ten sposób zadbano o spójność informacji oraz dostęp do najbardziej przydatnych funkcji od pierwszego zalogowania.

Mieszko Łabuz


Manager ds. Sprzedaży
Wisła Kraków S.A.

Mieszko Łabuz, Manager ds. Sprzedaży Wisła Kraków S.A.

SpiceCRM pozwolił na uporządkowanie naszych codziennych zadań. Dzięki nowemu narzędziu uzyskaliśmy podgląd 360° na relacje z partnerami, sponsorami i kontrahentami klubu.

Customer success story

Wielokrotnie nagradzany klub piłkarski

  • 13-krotny mistrz Polski
  • 4-krotny zwycięzca Pucharu Polski
  • zdobywca Pucharu Ligi
  • zdobywca Superpucharu Polski

Więcej na stronie Wisły Kraków

Nowy Stadion Wisły Kraków, fot. Piotr Drabik
fot. Piotr Drabik

Inicjatywa: Klub Biznesu 1906

Platforma networkingowa dla biznesu

Więcej na stronie Wisły Kraków

Porozmawiaj z nami
o systemie SpiceCRM w Twojej firmie

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin.