System CRM dla finansów — na co zwrócić uwagę?

Maciej Jankiewicz

Branża finansów i ubezpieczeń cechuje się specyficznymi regulacjami prawnymi, restrykcjami oraz ograniczeniami. Aby bez problemu im sprostać, warto zaopatrzyć się w system CRM dla branży finansowej. Porządek w dokumentacji, danych, informacjach jest bez wątpienia zaletą, która wpłynie na poprawienie efektywności wykonywanej pracy.

System CRM pomoże Ci uporządkować proces sprzedaży usług finansowych, np. wynajmu długoterminowego, leasingu, ubezpieczeń, wsparcia inwestycyjnego itp. Dzięki wbudowanym funkcjom sprawnie poprowadzisz i dopniesz negocjacje nawet z najbardziej wymagającym klientem.

Zarządzanie procesem sprzedaży

Specyfika firmy, która zajmuje się finansami lub ubezpieczeniami wymaga rozwiązań, które ułatwią pracę w tej branży. Rozwiązaniem dla osób, które zajmują się takim biznesem, jest system CRM, który pomoże w uporządkowaniu bazy kontaktów, zarządzaniu procesem sprzedaży, czy rozdzieleniu zadań między pracownikami.

grafika przedstawiająca lejek sprzedaży. crm dla branży finansowej

Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu, które wspiera proces sprzedażowy, użytkownik bez problemu wie, jakie są poszczególne szanse sprzedaży. To znacznie usprawnia codzienne czynności handlowców i pomaga zaoszczędzić czas. Dzięki priorytetyzacji działań łatwiej oszacujesz czy poświęcić klientowi więcej czasu i energii, czy nie. Co więcej, funkcja szanse sprzedaży umożliwia osobom uprawnionym podgląd aktywności pracowników, co pozwala na weryfikację efektywności oraz prognozę przyszłych wyników.

Baza klientów

Dzięki narzędziu, jakim jest CRM, zadbasz o większy porządek nie tylko w procesach sprzedaży, ale również w bazie danych. Teraz informacji o klientach nie będziesz przechowywać w arkuszach kalkulacyjnych, czy kalendarzach. W CRM wystarczy wprowadzić dane i już masz wszystko pod ręką. Każdy upoważniony pracownik ma dostęp do historii współpracy, dlatego bez problemu może się zapoznać z ustaleniami z klientem.

Bez trudu powiększysz bazę, dodając do niej nowych klientów oraz dokonasz dowolnej segmentacji poszczególnych kontaktów. Profil klienta uzupełnisz o wszystkie najważniejsze informacje, a każda zmiana będzie widoczna dla innych pracowników, którzy mogą się zapoznać z nowymi informacjami.

Baza klientów jest również wyposażona w kompleksową wyszukiwarkę. Dzięki tej funkcji Twoi pracownicy zaoszczędzą wiele czasu, ponieważ nie będą musieli się przekopywać przez informacje. Dobra wyszukiwarka ułatwia również elastyczność we wdrażaniu czy zastępowaniu podczas nieobecności pracownika. Nowa osoba, która zajmuje się konkretną sprawą, może z łatwością znaleźć informacje, które są potrzebne.

RODO w branży finansowej

Każdy, kto przekazuje swoje dane, chce być pewny, że są one bezpieczne, nic w tym dziwnego. Bezpieczeństwo informacji, które są przekazywane Twojej firmie, muszą być pod szczególną ochroną. Od 25 maja 2018 roku, każdy z podmiotów przetwarzających lub administrujących danymi osobowymi na dużą skalę jest zobowiązany wyznaczyć inspektora danych osobowych.

grafika przedstawiająca osobę i dane osobowe. crm dla branży finansowej

Dzięki oprogramowaniu możliwe jest uporządkowanie procesu przechowywania informacji o zgodach, ograniczeniach, sprzeciwach, sprostowaniach i innych procesach związanych z obsługą wiedzy na temat klientów, partnerów i pracowników.

Każdemu z rekordów w ramach modułu ochrona danych osobowych możesz nadać właściwy typ, status i priorytet. W systemie CRM przechowuje się wiedzę o tym kto i na co udzielił zgody, więc zawsze masz informację pod ręką.

Aplikacja mobilna CRM dla branży finansowej

Handlowcy pracujący w branży finansowej bardzo często wyjeżdżają w delegacje albo spotykają się z klientami poza biurem. W takim momencie bardzo przydatną funkcją systemu CRM jest to, że włączysz go na telefonie. Bez problemu znajdą wszystkie informacje, a po spotkaniu od razu uzupełnią kontakt o komentarze dotyczące klienta.

Aplikacja mobilna to pomocna funkcja, gdy nie możesz cały czas pracować przy biurku. Dzięki temu rozwiązaniu wystarczy, że masz telefon w kieszeni. Za pomocą kilku kliknięć znajdziesz wszystkie dane, które są Ci potrzebne, nawet jak jesteś offline.

Monitorowanie działalności i raportowanie

Regularnie prowadzony kalendarz handlowca jest dużą skarbnicą wiedzy, która jest pomocna szczególnie dla kierownika, który nadzoruje pracę oraz oczywiście samego pracownika. Wykorzystanie systemu CRM likwiduje konieczność sporządzania ręcznych raportów i zapisków w papierowym kalendarzu, do którego ma dostęp tylko jedna osoba.

grafika przedstawiająca osobę przeglądającą raporty. crm dla branży finansowej

Dzięki wprowadzanym na bieżąco informacjom system CRM bez problemu wygeneruje raport, który od razu można przeanalizować. Automatyzacja pozwala na łatwe ocenienie pracy innych osób lub całego zespołu. Może się to później przekładać na inny podział pracy czy rozdzielanie zadań.

Zarządzanie zespołem

System CRM nie wpływa tylko na kontakt Twojej firmy z klientem. Dzięki narzędziu można poprawić również komunikację wewnątrz zespołu, szczególnie w okresie, gdy home office jest już standardem, a nie benefitem w pracy. Planowanie zadań i koordynacja pracy jest o wiele łatwiejsza, gdy używasz oprogramowania CRM. Przejrzysty panel systemu dostarcza wszystkich potrzebnych informacji o wykonywanych zadaniach oraz o dostępności Twojej kadry, dzięki czemu szybko będziesz mógł wskazać zastępstwo w sprawach, które nie mogą czekać.

Podsumowanie

Dzięki systemowi CRM dla branży finansowej Twój klient jest zadowolony z obsługi i chętnie wraca z kolejnymi potrzebami inwestycyjnymi. Zadania operacyjne dzieją się automatycznie, a Ty masz czas, żeby dzwonić lub odwiedzać klientów osobiście, jeszcze więcej rozmawiać, optymalizować portfolio i sprzedawać skuteczniej.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top