System CRM/CX, sposób na zwiększenie przychodów podczas kryzysu

Sławomir Wnuk

Jedyna stała w biznesie to zmiana. W sumie nie tylko w biznesie… Kraje na całym świecie zmagają się z inflacją i rosnącymi kosztami życia, a na rynku pracy widać oznaki ochłodzenia. Kłopoty różnych branż nie są jednak rozłożone równomiernie, ale globalne gospodarki „odczuwają” skutki pandemii, wojnę na Ukrainie czy ciągłe problemy z łańcuchem dostaw. Wzrost cen towarów, usług czy żywności jest realny. Bank Światowy informuje o spowolnieniu gospodarczym, które odczuje każdy.

Jak w takiej sytuacji zadbać o to, co już masz i nie doprowadzić do problemów na gruncie zarządzania biznesem?

Zwróć uwagę na Open Source

W trakcie recesji naturalnym jest szukanie oszczędności. I to na każdym polu. Jednak inwestycje też mogą być dobrym napędem, które pomoże Ci przetrwać w obecnych czasach.

Jak wiadomo nie od dziś, utrzymanie dobrych relacji z klientem jest podstawą sukcesu firmy. Aby odpowiednio o nie zadbać, warto zainwestować. Nie przewidziałeś się. System CRM jest świetnym przykładem tego, że uporządkowane działania firmy i odpowiednie podejście do klienta może pomóc w poprawieniu sytuacji finansowej, a ROI, przy odpowiednim wykorzystaniu, będzie wysokie.

system crm

Wdrażając system CRM, nie musisz od razu sięgać po duże rozbudowane i najdroższe oprogramowanie. Zwróć uwagę na te, które są oparte na otwartym kodzie. Już na samym początku będziesz dysponował podstawowymi funkcjami, które pomogą Ci w działaniach. A gdy nadejdą bardziej stabilne czasy i Twoja firma rozkręci się na tyle, że będziecie potrzebować nowych funkcji bez problemu, można będzie je dodać.

Oszczędź z no-code

Oprogramowanie Open Source to oczywiście niejedyne rozwiązanie dostępne na rynku. Być może kojarzysz technologię low-code/no-code. Chciałbym Ci chwilę opowiedzieć o drugim członie tej nazwy.

No-code przydaje się w niepewnych czasach, ponieważ, obsługa tego typu systemu nie wymaga ingerencji dewelopera. Za pomocą funkcji drag-and-drop możesz dostosować oprogramowanie do swoich wymagań, tak jak tylko potrzebujesz.

Ale to nie jedyna oszczędność. Dzięki temu, że system no-code angażuje mniejsze zasoby serwera, jest tańszy do utrzymania. Oprogramowanie również pozwala na szybszy rozwój i dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych.

Inwestując w system oparty na tym rozwiązaniu, nie musisz inwestować w zatrudnienie kolejnych pracowników, którzy pomogą Ci w odpowiednim dostosowaniu. Za pomocą kursów i kompleksowego przygotowania stworzysz system, który odpowiada Twoim wymaganiom i wesprze cię w dbaniu o relacje z klientami. Wystarczy, że nauczysz się pracy z kreatorem procesów i automatyzacji.

Czerp wiedzę od najlepszych i…

pobierz e-book „Przewodnik kupującego low-code/no-code” i poznaj 9 kroków wyboru nowoczesnej platformy.

Postaw na doświadczenia klienta

Jednym ze sposobów na powstrzymanie odpływu klientów jest zainwestowanie w Customer Experience. Integracja platformy z aplikacjami biznesowymi daje potężne narzędzia do wspierania obsługi klienta. Agenci, którzy mają dostęp do systemu, są w stanie szybciej odpowiedzieć na pytania klientów. Takie zachowanie i automatyzacja zwiększa zadowolenie klientów, jeśli chodzi o obsługę. Doprowadza to do większej ilości generowanych leadów.

system crm

Dostosowana platforma pozwala szybko i łatwo dodać kanały cyfrowe takie jak wiadomości, telefon, e-mail i baza wiedzy, aby szybko odpowiedzieć na typowe pytania. Kanały te pozwalają agentom na hiperpersonalizację rozmów z klientami, co zwiększa ich lojalność. Agenci mogą zalecać inteligentne upsells, szybko wprowadzać nowe produkty i zwiększać udział w portfelu klientów o wysokiej wartości.

Podsumowanie

Adaptacja do nowych warunków nie jest łatwa, tym bardziej, że nie wielu było na nie przygotowanych. Ale jest to zadanie do wykonania. Z pomocą odpowiednich narzędzi takich jak system CRM lub technologia low-code/no-code bez problemu sobie poradzisz.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Sławomir Wnuk
Scroll to Top