- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
Dobrze znać przykłady systemów CRM, które zmieniają lub kreują rzeczywistość biznesową. Wybierz jeden z poniższych, jeżeli zależy Ci na prowadzeniu nowoczesnej, proklienckiej firmy.
I tak. Wiem, że często powtarzam, że to oprogramowanie powinno być dostosowane do realiów panujących w organizacji – nie odwrotnie. Zachęcam, by nie decydować się na schematy oderwane od kontekstu i specyfiki Twojego podwórka. Nie oznacza to jednak, że wszystko trzeba budować od zera. Wręcz przeciwnie.
Proponuję, aby skorzystać z gotowych rozwiązań, które powstały na bazie doświadczeń inwestorów z przeróżnych dziedzin gospodarki, producentów oprogramowania, firm wdrożeniowych i społeczności programistów. Pomogą Ci one napędzić sprzedaż i wypracować niesamowite Customer Experience.
Przykłady wyróżniających się aplikacji omawiam poniżej. Już wiesz, że znalazły się pośród nich systemy: SugarCRM, SpiceCRM i Zendesk. Spieszę z wyjaśnieniami, dlaczego właśnie te trzy.
Przykłady systemów CRM, które wyznaczają trendy na przyszłość
Pisałem już o trendach, które ukształtują rynek oprogramowania dla biznesu na kolejne 12 miesięcy. W artykule „Oprogramowanie CRM – co nas czeka w 2022 roku?” wymieniam następujące kierunki innowacji:
Dzisiaj chciałbym podjąć temat systemów CRM, które je oferują. W portfolio eVolpe znalazłem kilka ciekawych przykładów.
Przykład nr 1 – SugarCRM
SugarCRM stawia przede wszystkim na ostatni element. „Dostarczyć Customer Experience na najwyższym poziomie”. To motto przyświeca twórcom platformy od dłuższego czasu. W kontekście swojej oferty mówią nawet o efekcie HD-CX – doświadczenia klienckiego w „wysokiej rozdzielczości”.
Sugara kojarzysz pewnie przede wszystkim z aplikacją CRM. I bardzo dobrze! To jedno z lepszych rozwiązań na rynku. 9-krotny wizjoner funkcjonalności Sales Force Automation dla zróżnicowanych organizacji.
Dobrze jednak wiedzieć, że w portfolio firmy znajdują się ponadto systemy Marketing Automation oraz Customer Service, a także rozwiązania komunikacyjne (Sugar Live oraz Sugar Connect), Relationship Intelligence (Sugar Hint), Business Intelligence (Sugar Discover) i Artificial Intelligence (Sugar Predict) oraz wtyczka Customer Journey.
Wszystkie razem budują potężną platformę technologiczną w służbie Customer Experience. W praktyce chodzi o to, że dostarczają rozwiązania dla zespołów obsługujących każdy etap relacji biznesowej. Marketingu, Sprzedaży oraz Customer Service. Cała platforma o nazwie Sugar Market Sell Serve służy kompleksowej opiece nad klientami, organizacji procesu zakupowo-sprzedażowego oraz lojalności klientów wobec Twojego przedsiębiorstwa.
Przyglądając się rozwiązaniom od SugarCRM, na pewno zauważysz jeszcze wiele funkcji, które odpowiadają przytoczonym wyżej trendom. Jak na Wizjonera rynku przystało – producent w pewnym stopniu zabezpiecza i stale rozwija je wszystkie. Wspominałem o szeroko zakrojonej strategii Customer Experience, o mechanizmach sztucznej inteligencji oraz zaawansowanej analityce danych. Właśnie doszły mnie słuchy o zmianach dotyczących User Experience w kolejnej wersji systemu. O funkcjonalności Social CRM w kontekście SugarCRM moja koleżanka pisała tutaj już kilka lat temu! SugarCRM zwraca się także w kierunku chmury i trendu „wszystko jako usługa”. Jeżeli podoba Ci się formuła, w której nie musisz się troszczyć o infrastrukturę serwerową, a bezpieczeństwa danych pilnuje renomowana organizacja – skorzystaj z systemów od SugarCRM dostępnych w ramach Amazon Web Services.
Przykład nr 2 – Zendesk
Zendesk to przykład systemu, który podobnie jak Sugar zabezpiecza większość przytoczonych trendów. Ponownie dwa najważniejsze z nich to Customer oraz User Experience.
Oferta Zendesk wykracza poza klasyczną funkcjonalność CRM. Jeśli skorzystasz z pełnego pakietu proponowanych rozwiązań – wejdziesz w posiadanie niezwykle potężnej platformy CX.
Niewątpliwie bardzo mocną stroną oprogramowania Zendesk jest jego nowoczesny interface. Twórcom systemu przyświeca misja, aby usprawniać i uprzyjemniać pracę handlowców i agentów obsługi klienta. W tym celu przykładają szczególną uwagę do tego, jak wygodnie, intuicyjnie da się pracować w aplikacji. Tworzą niezwykle estetyczne widoki oraz dbają o kontekstowość prezentowanej informacji. W kokpicie Zendesk pracuje się efektywnie i bezproblemowo. Nie słyszałem jeszcze o kłopotach na etapie user adoption tego rozwiązania. Zdecydowanie trudno go nie lubić!
Producent zadbał też o wrażenia po stronie klienta. W zaawansowanym stopniu rozwinięto funkcjonalność samoobsługowego portalu (Guide). Dzięki oprogramowaniu Zendesk oferujesz społeczności zrzeszonej wokół Twojej marki miejsce wymiany informacji, pozyskiwania wiedzy na popularne, powtarzające się pytania – samodzielnie; bez dodatkowego angażowania zatrudnionych pracowników.
Dlaczego to takie fajne? Klienci i tak często szukają wiedzy najpierw w Internecie. A taki portal, o którym mówię może się pozycjonować w wyszukiwarkach tak samo jak każda inna witryna. Tylko zobacz, jak na własne potrzeby robi to Zendesk.
https://support.zendesk.com/hc/en-us
Znajdziesz tam informacje o poszczególnych elementach oferty, płatnościach, o tym jak działają poszczególne funkcje czy jak skonstruowano politykę przetwarzania danych. Podobne centrum informacji możesz powołać na własne potrzeby. Zamiast tłumaczyć pewne kwestie przez telefon albo pisać ciągle te same długie maile – skieruj klientów w miejsce, gdzie znajdą aktualne, wiarygodne informacje od ręki. Z Zendesk możesz też powołać dla nich odpowiednie forum (Gather).
Przykład nr 3 – SpiceCRM
Ostatni system CRM, który chciałbym przywołać to SpiceCRM. Jest to dość nowe rozwiązanie. Dostępne na rynku zaledwie od kilku lat. Dlaczego uważam, że może posłużyć jako przykład oprogramowania, które zmienia rzeczywistość biznesową na lepsze?
Bo czerpie ze sprawdzonych wzorców (SugarCRM i Salesforce) oraz stawia na nowoczesny User Interface i solidną technologię (AngularJS od Google). SpiceCRM jest też dostępny zarówno w chmurze jak i On-Premise.
Producent pozostawia inwestorom pełnię swobody w zakresie miejsca instalacji oraz dodatkowego dewelopmentu. Oprogramowanie jest opensource’owe i we współpracy z firmą taką jak eVolpe można rozwinąć jego kod. W ten sposób powstają bardzo specyficzne rozwiązania, dedykowane nie tylko konkretnej branży – ale Twojej organizacji jako takiej.
Przykłady systemów CRM — podsumowanie
Przykłady systemów CRM można mnożyć. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele rozwiązań tego typu. W artykule postanowiłem ograniczyć się do trzech, które w ostatnim czasie – w mojej opinii – wyróżniły się spośród konkurencji. Mam nadzieję, że także Tobie wydały się one inspirujące.
Porozmawiaj z ekspertem eVolpe o tym, czy przytoczone przykłady systemów CRM pasują do środowiska technologicznego w Twojej firmie. Niezmiennie takie kwestie warto rozważać indywidualnie, w kontekście specyficznych potrzeb i wyróżniającego Was na rynku procesu biznesowego. Poniżej znajdziesz kalendarz rezerwacji terminów na konsultację w tej sprawie.
- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024