- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023
Wybór systemu CRM nie jest łatwą sprawą. Tym bardziej jeśli wpisujesz w przeglądarkę hasła „system CRM” i pojawia się wiele rozwiązań, o których nigdy nie słyszałeś.
Jak to uporządkować? Od czego zacząć? Wiele pytań kłębi Ci się w głowie, a jesteś dopiero na etapie researchu o systemie CRM.
Nie martw się jednak, w dzisiejszym artykule powiem Ci, na jakie aspekty warto zwracać uwagę i o czym musisz pamiętać w trakcie wyboru systemu CRM.
System CRM dla wszystkich
Jedną z najważniejszych rzeczy, o których musisz pamiętać, gdy wybierasz system CRM, jest to, że ma on służyć również marketingowi i obsłudze klienta. Jeżeli oprogramowanie zostanie przeznaczone tylko dla sprzedaży, to nie będzie można go połączyć z innymi działaniami.
Aktualnie na rynku zachodzi ogromna zmiana. Oprogramowania CRM nie są już „samotnymi wyspami”, które wspierają tylko sprzedaż. Platforma CRM powinna mieć również funkcje odpowiadające marketingowi oraz obsłudze klienta. Te działy również pracują nad jak najlepszymi relacjami z klientem.
Wybierając system, zwróć uwagę czy będzie mogła z niego skorzystać cała organizacja. Inaczej zainwestujesz w oprogramowanie, którego nie zintegrujesz z innymi procesami firmy, co utrudni obsługę klienta.
Zastanów się jakich funkcji potrzebujesz
Musisz wiedzieć jakie funkcje powinien mieć system, z którego będzie korzystać Twoja firma. Warto zastanowić się jeszcze przed spotkaniem z analitykiem czego potrzebujesz, a później dopracować szczegóły. Przygotowując się do rozmowy z przedstawicielem firmy wdrożeniowej, porozmawiaj ze swoim zespołem, dowiedz się, czego oni oczekują od nowej aplikacji, która pojawi się w firmie.
System powinien się rozwijać razem z biznesem, który prowadzisz. To jedna z najważniejszych zasad. Nie wszystkie funkcje są od razu potrzebne, a z czasem można je dodać do systemu. Ułatwi to pracownikom adaptację z oprogramowaniem.
W takim przypadku warto zwrócić uwagę na systemy o otwartym kodzie, np. SuiteCRM lub SpiceCRM. Takie systemu jest łatwo modyfikować, a od początku zawierają podstawowe funkcje, które wystarczą na początek.
Integracje z systemem
Zastanów się, czy potrzebujesz w systemie CRM integracji z aplikacjami, z których najczęściej korzystają Twoi pracownicy.
Analizując system, sprawdź jakie gotowe integracje są udostępnione dla klientów. Warto się tym zainteresować, ponieważ dostępne integracje ułatwią wdrażanie systemu i nie musisz ich wymyślać na nowo.
Pamiętaj, że system można zintegrować z różnymi narzędziami Outlook, Mautic, Alfresco. A to tylko niektóre integracje, które są dostępne. Warto się zastanowić dodatkowo będzie potrzebne, aby system spełniał wymagania.
Odpowiednia firma wdrożeniowa to część sukcesu
Ostatnim aspektem, który powinien cię zainteresować równie mocno co wybór systemu, jest wybór firmy wdrożeniowej. Pewnie się teraz zastanawiasz, dlaczego poruszam ten aspekt skoro miałem Ci powiedzieć, jak wybrać najlepszy system dla Twojego biznesu.
Wbrew pozorom wybór firmy wdrożeniowej również jest bardzo ważny. To w końcu od niej częściowo zależy, jak program będzie wyglądać i czy wszystko będzie działać. Odpowiednia implementacja systemu do firmy często decyduje o tym, czy wszystko będzie w porządku, czy nie.
Praca firmy wdrożeniowej nie kończy się też na implementacji systemu. Jak wystąpią jakieś problemy lub postanowisz, że potrzebujesz kolejnych funkcji to zespół, który tworzył dla Ciebie system, na pewno pomoże w nowych zadaniach.
Dlatego warto postawić na firmę, która ma doświadczenie i bogate portfolio.
Podsumowanie
Aby wybrać odpowiedni system CRM dla firmy, trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów. Firma wdrożeniowa, odpowiedni system, funkcje, które będą dobrze dobrane do wszystkich działów. Sporo rzeczy trzeba wziąć pod uwagę, jednak wszystko składa się później na aplikację, która ułatwia pracę.
Pamiętaj o komunikacji z zespołem i odpowiednim postawieniu wymagań, a wszystko dobrze się skończy.
- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023