- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
W ostatnim czasie rozwój sztucznej inteligencji (AI) nabrał tempa i stale przyspiesza. Powstaje coraz więcej narzędzi, które mają na celu wspomagać zespoły w ich codziennej pracy. Dzięki nim pracownicy mogą zwiększyć swoją wydajność i efektywnie wykonywać więcej zadań w krótszym czasie. To z kolei przekłada się na oszczędności, co jest szczególnie istotne w trudnych czasach kryzysu.
Według najnowszego raportu Zendesk Employee Experience Trends Report 2023, specjaliści z dziedzin HR, IT i Ops., którzy korzystają z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do obsługi pracowników, zgłaszają znaczącą poprawę swojej wydajności w ciągu ostatniego roku.
Wobec rosnącej liczby nowych narzędzi AI, organizacje muszą podejść do wykorzystania sztucznej inteligencji w sposób przemyślany i strategiczny. W tym artykule przedstawiam pięć głównych trendów z zakresu sztucznej inteligencji, które mają potencjał zrewolucjonizowania Twojego miejsca pracy.
1. Kontrola kosztów i szybka obsługa klientów dzięki AI
Organizacje, które mają ograniczone finanse i cały czas muszą je kontrolować — przy jednoczesnym dostarczaniu dużej wartości materiałów i usług — nie mogły trafić na lepszy czas. Przyspieszenie rozwoju technologii AI dla takich firm jest idealnym wyjściem z sytuacji.
Według nowych badań Zendesk 68% specjalistów ds. Employee Experience uważa, że AI przyniesie duże oszczędności w ciągu najbliższych kilku lat.
Wiele organizacji już teraz dostrzega korzyści płynące z zastosowania sztucznej inteligencji w miejscu pracy, takie jak integracja chatbotów czy wskazówki AI dot. optymalizacji treści.
Jest za wcześnie na podejmowanie ostatecznych wniosków. Jednak w ciągu najbliższych lat będziemy świadkami jeszcze szybszego rozwoju możliwości i przypadków użycia AI.
2. Tworzenie skomplikowanych automatyzacji z AI
Chatboty przeszły długą drogę. Od nieudanych prób IBM-owskiego Watsona poprzez microsoftowego bota Tay do ChatGPT od OpenAI.
Obecnie boty potrafią zrobić o wiele więcej i z większą doskonałością niż myślimy. Zbudowanie ich zajęło lata, a aktualnie mogą być wdrożone w ciągu kilku dni.
Wśród ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu Zendesk Employee Experience Trends Report 2023, 66% osób zgadza się, że AI/chatboty stają się coraz bardziej naturalne i przypominają ludzi.
Sztuczna inteligencja jest realną opcją dla organizacji, które chcą zautomatyzować bardziej złożone zadania. AI już może za Ciebie pisać wiadomości e-mail i podsumowywać spotkania.
3. Spójne Employee Experience dzięki AI
Firmy wciąż borykają się z problemem przełamywania barier i dostarczania spójnego Employee Experience dla wszystkich zatrudnionych osób.
W organizacjach, gdzie różne działy posiadają zróżnicowane poziomy doświadczenia i zaawansowania w wykorzystywaniu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, mogą pojawić się wyzwania z efektywnym ich użytkowaniem. Różnice w wiedzy i umiejętnościach związanych z AI mogą prowadzić do nierówności i utrudniać pełne wykorzystanie potencjału tych narzędzi w organizacji.
Ujednolicenie rozległej sieci wewnętrznych danych, aplikacji i narzędzi jest wyzwaniem, które wymaga bardziej wydajnych i rozszerzonych rozwiązań.
Wraz z dalszym rozwojem AI – IT, HR i inne działy mogą używać sztucznej inteligencji do działań wewnętrznych, aby zapewnić coraz lepsze doświadczenia pracowników.
4. AI wirtualnym asystentem pracownika
Pomimo tego, że sztuczna inteligencja z taką siłą wkroczyła w świat biznesu, wciąż się jej uczymy i nie znamy wszystkich jej możliwości.
Ostatnie osiągnięcia różnych firm zajmujących się tym obszarem wskazują na to, że AI kiedyś mogłoby przejąć funkcję wirtualnego asystenta, który pomaga w prozaicznych, czasochłonnych zadaniach. Pracownicy zyskają więcej czasu, który mogą poświęcić, skupiając się na projektach, które potrzebują ich uwagi.
Dzięki automatyzacji i pomocy AI organizacje zwiększają produktywność pracowników jak nigdy wcześniej. Sztuczna inteligencja pomaga między innymi w:
Rozwiń swój biznes z pomocą AI.
Skorzystaj z ponad 40 stron opracowania z przykładami już dziś.
5. AI jako agent do zadań specjalnych
Przyszłość sztucznej inteligencji rysuje się niezwykle interesująco. Jakie dokładnie będą doświadczenia związane z wykorzystaniem AI, możemy jedynie spekulować. Jedno jest pewne — sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz większą rolę.
Już teraz możemy zauważyć pewne zmiany, jakie niesie ze sobą rozwój AI. Niektórzy eksperci spekulują, że sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do przeprowadzania bardziej emocjonalnych zadań, takich jak rozmowy okresowe z pracownikami.
Warto jednak zauważyć, że na razie nie da się zastąpić spersonalizowanych interakcji i kontaktów międzyludzkich. Szczególnie w obecnych czasach, gdy coraz większy problem stanowi wypalenie zawodowe i wysoki poziom stresu.
Sztuczna inteligencja stanowi bez wątpienia cenne narzędzie, ale nie powinna być jedynym filarem, na którym opiera się cała organizacja. Wciąż potrzebujemy wykwalifikowanej kadry, która będzie prowadzić naszą firmę. Jeśli jednak sztuczna inteligencja może odciążyć zespół i pomóc w złagodzeniu presji, wdrażaj odpowiednie narzędzia bez zwłoki.
Przyszłość sztucznej inteligencji w firmach
Specjaliści od Employee Experience badają nowe sposoby na wykorzystanie AI w doświadczeniach pracowników i dostrzegają pierwsze sukcesy. Ta technologia wciąż jest młoda, dlatego warto z nią eksperymentować i próbować nowych rozwiązań. Jednak nadal dobrze jest zachować równowagę przy wdrażaniu nowych narzędzi i mieć przemyślaną strategię jak skutecznie je wykorzystać.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024