- Jak sztuczna empatia i sztuczna inteligencja wpływają na Customer Experience? - 1 czerwca 2023
- 6 oznak, że czas zmienić platformę do automatyzacji marketingu - 31 maja 2023
- Top 10 narzędzi AI dla biznesu - 31 maja 2023
Na jakim urządzeniu to czytasz?
Według statystyk Google Analytics jest około 30%-owa szansa, że na telefonie komórkowym lub tablecie. Jak obserwujemy, udział urządzeń mobilnych wzrasta. Być może także w przypadku Twoich klientów? A jeśli tak, to warto za nimi nadążać; między innymi dzięki mobilności biznesowego oprogramowania.
Mobilny CRM – Twój sposób, by nadążać za klientami
Polubiliśmy nasze smartfony. I to bardzo.
Nie wiem jak Tobie, ale mi zdarza się scrollować LinkedIna w wersji mobilnej, mimo, że siedzę przed komputerem i mógłbym to zrobić w nowym oknie przeglądarki. Gdybym chciał przeprowadzić krótki research jakiegoś tematu w niedzielny wieczór – raczej też sięgnąłbym po jedno z mobilnych urządzeń w moim domu. Podobnie w podróży. Nie oszukujmy się, jeśli zapomnę telefonu — zawrócę z drogi, by go odpiąć od ładowarki i zabrać ze sobą. Na spotkaniu bez aplikacji mobilnej CRM będzie mi tak samo ciężko jak na drodze bez GPS.
I to o tym chciałbym Ci dzisiaj opowiedzieć.
Sprzedajesz coś?
Potrzebujesz systemu CRM.
Nie będę nawet tego udowadniał. Tak po prostu jest. Jeśli nadal się wahasz, na pozostałych podstronach evolpe.pl znajdziesz wystarczająco dużo argumentów.
Wróć, jak już się z nimi zapoznasz. W tym artykule skupiam się stricte na aplikacji mobilnej CRM.
Aplikacja mobilna CRM – do czego się przydaje?
Wybierając system CRM, zwróć uwagę, czy jest przynajmniej responsywny, aby można go przeglądać na telefonie w widoku przeglądarki. To zdecydowane minimum, którego trzeba wymagać od oprogramowania dla biznesu.
Jeszcze lepiej, jeśli ma dedykowaną aplikację mobilną, którą da się połączyć z Twoją instancja systemu. Do czego się to przydaje?
Szybkie, intuicyjne działania na bazie
Wyobraź sobie, że potrzebujesz szybko wywołać w systemie listę klientów, których odwiedzasz w delegacji. Telefon i tak masz już pewnie w ręku. Dzięki aplikacji CRM możesz szybko odfiltrować bazę i stworzyć specjalną grupę rekordów, zasadną podczas podróży służbowej. Wystarczy wybrać adres, pod który się wybierasz i uruchomić nawigację. Co oczywiste, na tym samym mobilnym urządzeniu.
Praca „w ruchu”
Aplikacja mobilna przydaje się także na miejscu w siedzibie firmy. Na przykład kiedy odbierasz telefony między spotkaniami i potrzebujesz szybko wprowadzić krótką notatkę do systemu. Możesz to zrobić np. w windzie, w drodze na inne piętro. Nie umknie Ci żadna informacja, nawet jeżeli przez dłuższy czas nie wrócisz do komputera, by pouzupełniać system.
Natychmiastowe reagowanie na potrzeby klienta
Niech pierwszy rzuci kamieniem, kto nie odpisywał ważnym klientom pod stołem na przedłużającym się wewnętrznym spotkaniu. Z aplikacją mobilną przynajmniej wszystko archiwizuje się od razu w CRM. Wysłana wiadomość E-mail „przypina się” do odpowiedniego rekordu i wzbogaca historię wzajemnej relacji. Spokojnie, już nie zapomnisz niczego uzupełnić po powrocie do biurka. Nie będzie w ogóle takiej konieczności.
Dostęp do cennych informacji „poza siecią”
Są producenci, którzy gwarantują działanie aplikacji mobilnej CRM także w trybie offline. Przydaje się to w szczególności użytkownikom terenowym, którzy nie mogą polegać na stabilności biurowego łącza. CRM, który „mieści się” w telefonie i działa bez przeszkód nawet w trybie samolotowym urządzenia. Mi osobiście, podgląd informacji offline z urządzenia mobilnego, najbardziej przydaje się w pociągach, kiedy przejeżdżam przez polskie lasy. Na pewno Ty też znajdziesz jakieś zastosowanie dla takiej funkcji.
Mobilny CRM a strategia dotarcia do klienta
Mobilny CRM to wszystkie Twoje ulubione funkcje dostępne na urządzeniu, które masz (prawie) zawsze przy sobie.
I to już by mogło wystarczyć na koronny argument. Dodam tylko jeszcze jedną rzecz….
Skoro telefon czy tablet są wygodne dla Ciebie, nie wykluczone, że są też wygodne dla Twojego klienta. Możesz to z resztą zbadać. Są sposoby na to, żeby zweryfikować na jakich urządzeniach odczytywane są maile, które wysyłasz. Wspomniany Google Analytics pokazuje taką statystykę dla strony internetowej. Umożliwiają to także poszczególne platformy social media.
Zmierzam do tego, że skoro klienci przyzwyczaili się do natychmiastowej reakcji, do powiadomień na smartwatchach i smartfonach – warto za nimi nadążać. Jeżeli robią research rynku na urządzeniach mobilnych, z urządzeń mobilnych warto korzystać, by do nich trafiać. System CRM wpisuje się zresztą w tę strategię dotarcia. A kiedy jest mobilny, możesz reagować od razu. Tak jak oczekuje współczesny, niecierpliwy klient.
Miej to na uwadze, bo konkurencja nie śpi. I pewnie też od dawna jest mobile.
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
- Jak sztuczna empatia i sztuczna inteligencja wpływają na Customer Experience? - 1 czerwca 2023
- 6 oznak, że czas zmienić platformę do automatyzacji marketingu - 31 maja 2023
- Top 10 narzędzi AI dla biznesu - 31 maja 2023