- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023
System CRM przeważnie kojarzy się z dużymi korporacjami, które obsługują wielkie transakcje. Rzadko kiedy myśląc o systemie, który obsługuje skomplikowane rozwiązania, przychodzi do głowy średnia lub mała firma. Jednak CRM ewoluuje tak jak każda firma.
Branża e-commerce to duży rynek z wielkimi możliwościami, który rozwija się bardzo energicznie. CRM w takiej firmie będzie narzędziem, które pomoże obsłużyć kwestie sprzedażowe, ale również i marketingowe. Twoi pracownicy bez problemu się w nim odnajdą, a firma będzie się rozwijać.
Automatyzacja sprzedaży i raportowanie
Automatyczny proces sprzedaży to jedna z wielu zalet wdrożenia systemu. Trzymanie danych w jednym miejscu zwiększa spójność działań zespołów i przyspiesza cykl sprzedażowy. Nikt nie spędza już wielu godzin na przeszukiwanie Internetu, żeby znaleźć informacje o kliencie.
System CRM dla e-commerce dzieli klientów na poszczególne etapy, tak, aby każdy mógł widzieć, na jakich się znajdują. Dzięki temu menadżerowie będą mogli spokojnie wyznaczyć cele sprzedażowe i bez problemów je śledzić. Szybka i łatwa analiza wyników działa motywująco na pracowników i zwiększa ich wydajność.
Analiza wyników zespołów, zarówno w całości, jak i w podziale na pracowników, może sprawić, że regularne oceny skuteczności będą oparte na faktach i bardziej skuteczne. Na przykład dane CRM mogą pomóc liderom sprzedaży:
Integracja z marketing automation
Narzędzie CRM nie jest przydatne tylko i wyłącznie dla sprzedaży. Bez marketingu i odpowiedniej komunikacji z klientem, dział handlowy tak naprawdę niewiele mógłby zrobić. Pozyskanie stałego klienta, który będzie lojalny i wróci po więcej usług lub produktów, jest kluczowe.
Wdrażając system CRM zyskasz możliwość śledzenia Customer Journey Map. Ułatw Ci to dostosowanie marketingu, tak aby jak najbardziej zaciekawić klienta. Wyeksponujesz produkty, które najbardziej przykuwają uwagę.
A to nie wszystko. Po integracji z marketing automation bez problemu zautomatyzujesz takie rzeczy jak: kampanie mailingowe, zbieranie i tworzenie baz z informacjami o klientach. Marketing automation daje możliwość odsiania kontaktów, które nie kwalifikują się do sprzedaży.
Znajomość klienta pozwala firmie nie tylko wykluczyć nietrafną komunikację, ale także zapewnić wyjątkową obsługę na każdym etapie podróży klienta.
Lepsza komunikacja nie tylko z klientem
CRM to jednak nie tylko narzędzie do zarządzania relacjami z klientami. Ważne jest również to, że dzięki systemowi polepszysz również współpracę między działami. Łatwiejsza komunikacja i dane w jednym miejscu pomagają w lepszym zrozumieniu zespołów oraz stworzeniu centrum zarządzającego sprzedażą i marketingiem.
Informacje zawarte w systemie pozwalają na wczesne wykrywanie wyzwań i dostosowanie strategii. Pozwoli to na dynamiczny rozwój firmy, gdzie każdy bez problemu będzie wiedział, jaka rola do niego należy.
Co więcej, dzięki systemowi CRM możesz poprawić komunikację w zespole. Żyjąc w czasie powszechnego home office, posiadając CRM, zyskasz pewność, że komunikacja postępuje odpowiednio, a każdy ma dostęp do informacji. Pracując w biurze czy w domu, a może w delegacji bez problemu każdy może pozyskać dane, które go interesują i są potrzebne.
Otwórz się na Open Source
Każdy biznes jest inny. Każda firma ma różne priorytety i potrzeby. Dlatego wybierając system CRM dla e-commerce, zwróć uwagę na to, czego dokładnie potrzebujesz. Gotowe rozwiązania mogą nie spełniać Twoich oczekiwań, warto więc pamiętać, że istnieją takie, które zwiększą możliwości.
Systemy oparte na otwartym kodzie to może być rozwiązanie właśnie dla Ciebie. Dostosowanie systemu i funkcji tak, jak sobie tego życzysz. Takie rozwiązanie będzie dobrą alternatywą dla systemów, które są już gotowe i nie ma w nich swobodnego pola do zmian.
Podsumowanie
Przyciągnięcie klientów jak najszybciej będzie dużym sukcesem dla Ciebie i firmy. Jednak warto od początku myśleć o relacjach z nimi. 82% klientów zmienia ulubione marki ze względu na słabą jakość usług. Dlatego miej na uwadze od początku dobre relacje i kontakt z klientem. Wdrożenie systemu CRM to krok w dobrą stronę.
- Czy Open Source przejmuje rynek oprogramowania? Badania instytutu COSS - 19 czerwca 2023
- Sztuczna inteligencja sposobem na Customer Experience w czasach kryzysu? - 16 czerwca 2023
- Czy potrzebujesz nowego systemu CRM? Jak rozpoznać, że nadszedł czas na zmiany? - 3 kwietnia 2023