„Wizjonerski” SugarCRM w prestiżowym raporcie Gartnera

„Wizjonerski” SugarCRM w prestiżowym raporcie Gartnera

Najnowszy raport „Magic Quadrant for Sales Force Automation” opublikowany został w zeszłym miesiącu przez firmę Gartner. Celem badania przeprowadzonego przez analityków Gartnera na grupie ponad 160 firm z rożnych branż było zmierzenie w jakim stopniu najważniejsi gracze na rynku systemów CRM wywiązują się z roli aplikacji mającej wspierać i automatyzować procesy sprzedażowe w firmie. Bazując na 15 podstawowych kryteriach analizowani dostawcy systemów klasy CRM wraz ze swoimi flagowymi produktami zostali rozmieszczeni na wykresie podzielonym na cztery ćwiartki znane z każdego raportu „Magic Quadrant” Gartnera, czyli gracze niszowi (niche players), pretendenci (challengers), wizjonerzy (visionaries) oraz liderzy (leaders).  Umiejscowienie producenta i systemu w danej ćwiartce zależy od wizji (m.in. innowacyjność, model biznesowy, zrozumienie rynku) oraz od zdolności do jej realizacji (reagowanie na zmiany, serwis, customer experience).

W tegorocznym raporcie SugarCRM ponownie znalazł się w ćwiartce „wizjonerskiej”. Autorzy raportu wraz z ankietowanymi firmami docenili ponadprzeciętną elastyczność i użyteczność systemu zwracając szczególną uwagę na interfejs użytkownika. Nowy interfejs Sugar UX™ został przyjęty bardzo ciepło i nawet firmy, które wybrały inny system doceniały jakość i przejrzystość interfejsu systemu SugarCRM.

Dużą zaletą SugarCRM w badaniu był też atrakcyjne ceny licencji, co jest z kolei głównym zarzutem stawianym liderowi – platformie dostarczanej przez firmę Salesforce. W znakomitej większości sytuacji wdrożenie i utrzymanie SugarCRM wiąże się z dużo mniejszymi kosztami niż w przypadku bezpośrednich konkurentów i – co najważniejsze – nie odbywa się to kosztem funkcjonalności platformy.

Pomimo, że większość firm korzystających z SugarCRM korzysta z usług serwisowych świadczonych przez partnerów (np. eVolpe), bardzo dobrze oceniono szybkość, z jaką dostawca systemu reaguje na potrzeby zgłaszane przez klientów.

W raporcie zwrócono uwagę, że SugarCRM ciągle boryka się z trudnościami w dotarciu do największych korporacji (tylko dwie implementacje powyżej 15 000 użytkowników). W większości przypadków wolumen użytkowników we wdrożeniach SugarCRM oscyluje pomiędzy 500 a 1000 użytkowników.

Podsumowując, SugarCRM utrzymał bardzo dobre miejsce w raporcie i w dalszym ciągu znajduje się w ścisłej czołówce systemów CRM w zakresie wsparcia i automatyzacji sprzedaży. Biorąc pod uwagę w dalszym ciągu rosnącą popularność platformy oraz ciekawe zmiany dokonane w ostatnich wersjach systemu (m.in. nowy moduł Process Author), SugarCRM ma dużą szansę wskoczyć do ćwiartki „liderów” w kolejnej odsłonie raportu SFA Magic Quadrant.

Magic Quadrant for Sales Force Automation 2015

Magic Quadrant for Sales Force Automation 2015



mautic is open source marketing automation

Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close