- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
Praca w startupie może być trochę chaotyczna. Gdy Twoja codzienność wiąże się z żonglowaniem zadaniami i brakiem określonych godzin pracy często prowadzi to do bałaganu w dokumentach i danych. Zarządzanie tym może pochłonąć więcej czasu, niż to wymaga. A przecież skoro rozwijasz firmę, to musisz skupić się również na innych rzeczach. Dlatego warto się zastanowić nad systemem CRM dla startupu.
Czas, który przeznaczasz na uporządkowanie dokumentów, śmiało możesz przeznaczyć na sprzedaż. Pozyskiwanie klientów powinno być dla Ciebie priorytetem.
Jak doprowadzić do tego, żeby tak się stało? Odpowiedź jest zadziwiająco prosta – system CRM dla startupu. Jednak tutaj pojawiają się pytania – który wybrać? Jakie funkcje powinien spełniać? Czy startup w ogóle potrzebuje oprogramowania CRM? Odpowiedź może Cię zadziwić.
Funkcje systemu CRM dla startupu
Funkcje takie jak zarządzanie klientami i lejkiem sprzedaży zwiększają przychody. Automatyzacja przepływu pracy czy integracja z innymi aplikacjami to tylko część udogodnień, jakie możesz mieć, wdrażając system CRM.
Kiedy zaczynasz rozwijać firmę, na pewno skupiasz się raczej na pozyskaniu klientów. Jest to zrozumiałe. Kontakty i leady są najprawdopodobniej najważniejszymi informacjami, które aktualnie posiadasz. Ale pamiętaj, że o klientów musisz odpowiednio dbać.
Dlatego odpowiednim narzędziem do pilnowania relacji z klientem jest CRM.
Korzystając z oprogramowania, bez problemu możesz zarządzać kontaktami, które już pozyskałeś. Zapisując je w systemie, masz pewność, że nic się nie zgubi, a odpowiednio aktualizując historię kontaktu, wiesz, na jakim etapie rozmów jesteś. Wszystko masz pod kontrolą.
Komfort klienta warto mieć na uwadze od początku istnienia firmy, w końcu walczysz o stałego kontrahenta. Dzięki systemowi CRM wszystko masz uporządkowane i w odpowiednich miejscach. Żeby zadbać o odpowiedni Customer Experience, możesz ustawić powiadomienia dotyczące spotkań lub innych ważnych spraw związanych z klientem. Masz pewność, że o niczym nie zapomnisz, a Twój klient poczuje się zaopiekowany.
Dobre doświadczenia z firmą na pewno pomogą. Opinie klientów wpływają na opinię Twojej firmy, dlatego warto dbać o kontakty z klientem od początku.
Pomoc w organizacji danych
Aplikacja CRM usprawnia operację biznesową, centralizuje interakcje z klientami, procesy sprzedaży i marketingu oraz działania serwisowe i wsparcia w jednym miejscu. Możesz organizować zespoły i ustawiać zadania, aby zwiększyć widoczność i przejrzystość organizacji.
Integracje z mediami społecznościowymi, pocztą E-mail (Google czy Outlook) oraz innymi narzędziami umożliwiają sprawny przepływ danych do systemu CRM. Gdy wszystkie informacje trafiają do tego samego źródła i są przetwarzane wewnętrznie, wszystko staje się bardziej zorganizowane.
Łatwiejsza praca zdalna
Home office wszedł już nam wszystkim w krew. Nie zapowiada się, żeby firmy miały zrezygnować z pracy zdalnej lub chociaż hybrydowej. Dlatego najlepiej już na początku tworzenia swojego biznesu zainwestuj w oprogramowanie CRM, które ułatwi wiele aspektów pracy poza biurem.
Aplikacja CRM zapewnia całemu zespołowi lepszy dostęp do informacji w czasie rzeczywistym o klientach, transakcjach, przydzielonych zadaniach i projektach. Dzięki temu wszyscy wiedzą, nad czym pracują i powinni pracować.
Taka organizacja pracy przydaje się nie tylko w trakcie pracy zdalnej, ale również gdy cały zespół jest w biurze. Dzięki dokładnemu przydzieleniu zadań do konkretnych osób nie ma nieporozumień i każdy wie, co do niego należy. A w razie problemów pracę może przejąć ktoś inny bez utraty ważnych danych.
Zwiększ produktywność
Narzędzie zwiększające produktywność ułatwia wykonywanie zadań. Powiadomienia o wysłaniu kolejnej wiadomości E-mail, udostępnienie szczegółowej historii zakupów klienta i umożliwienie śledzenia transakcji w lejku sprzedaży to tylko kilka sposobów jak możesz ułatwić pracę w swoim zespole.
Dzięki temu, że upoważnione osoby z Twojej firmy mają dostęp do danych, nie będzie problemu z przekazaniem zadania czy opieki nad klientem jeśli ktoś z zespołu pójdzie na urlop albo zmieni pracę. Wciąż istnieje ciągłość zajmowania się konkretnym zadaniem, a jeśli nowa osoba będzie potrzebowała dokładnych informacji, to znajdzie je w historii kontaktu. Wszystko w jednym miejscu i pod ręką.
Zwiększ przychody dzięki systemowi CRM
Rozwiązanie CRM pomaga zwiększyć przychody poprzez usprawnienie procesów biznesowych i automatyzację zarządzania zadaniami. Dzięki temu możesz skupić się na budowaniu relacji. Lepsze kontakty umożliwią zwiększenie współczynnika konwersji sprzedaży. Sprawi to, że Twoja firma będzie więcej zarabiać, a właśnie o lepszy dochód chodzi, prawda?
Podsumowanie
System CRM to inwestycja w odpowiednie kontakty z klientem, a takie trzeba utrzymywać od samego początku na najwyższym poziomie. Dlatego warto od początku pracować na aplikacji CRM.
Oprogramowanie CRM to świetna inwestycja na początek, która pomoże rozkręcić Twój biznes.
- Umowa wdrożeniowa. Zapisy, które zabezpieczą interesy klienta - 11 grudnia 2024
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024