No-code i AI. Co może wyniknąć z połączenia tych dwóch technologii?

Kamil Ograbisz

Kogo z nas nie pochłonęła jeszcze zabawa ChatGPT?

Nie powinno dziwić, że z nowinek zaczynamy korzystać nie tylko prywatnie, ale również w miejscu pracy. Nowości takie jak sztuczna inteligencja, trafiają też do powszechnie wykorzystywanych narzędzi, np. systemów CRM. Integracja z AI lub jej brak może wręcz zaważyć na tym, czy ktoś się zainteresuje danym produktem, czy też nie.

W tym artykule przedstawię narzędzia i technologie, które w ostatnim czasie podbijają świat IT, a w połączeniu tworzą spójny ekosystem.

Sztuczna inteligencja, z impetem

Według MarketSplash 80% firm wdrożyło lub wdroży AI. Jest to duży krok naprzód. Ale nie ma się czemu dziwić, sztuczna inteligencja to ogromne ułatwienie w pracy wielu osób. Dzięki integracji lub kompletnemu wdrożeniu AI do systemu użytkownik zyskuje wiele opcji, które wcześniej nie były dostępne.

Jedną z kluczowych zalet AI jest jej zdolność do personalizacji interakcji z klientami. Aby tego dokonać, wykorzystuje się algorytmy uczenia maszynowego do analizy danych i preferencji klientów, umożliwiając dostarczanie bardziej dostosowanych doświadczeń. Odpowiedni poziom Customer Experience jest ważny dla przeważającej większości klientów, którzy decydowali o tym, czy wrócić do konkretnej marki czy nie.

Sposoby na personalizację Customer Experience dzięki zastosowaniu AI:

  • Ukierunkowane kampanie marketingowe. Wykorzystując segmentację opartą na sztucznej inteligencji, firmy mogą opracowywać ukierunkowane kampanie marketingowe,  które są dostosowane do konkretnych danych demograficznych, zachowań i preferencji klientów, dzięki czemu są one bardziej skuteczne i prawdopodobnie będą rezonować z odbiorcami.
  • Rekomendacje produktów. Algorytmy sztucznej inteligencji mogą analizować historię zakupów klientów, wzorce przeglądania i preferencje, aby zapewnić spersonalizowane rekomendacje produktów, zwiększając prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta i zwiększając przychody ze sprzedaży.
  • Dynamiczna zawartość. Systemy CRM oparte na sztucznej inteligencji mogą pomóc firmom w tworzeniu dynamicznych, spersonalizowanych treści, które dostosowują się w czasie rzeczywistym na podstawie zachowania użytkowników. Może to skutkować bardziej angażującymi i trafnymi treściami internetowymi, e-mail marketingiem, a nawet interakcjami z chatbotami.
  • Zoptymalizowane doświadczenia użytkownika. Analizując interakcje z klientami, system CRM wyposażony w AI może pomóc firmom zoptymalizować ich stronę internetową, prezentując dostosowane oferty, sugestie produktów i treści na podstawie indywidualnego profilu zachowania.

Rozwiń swój biznes z pomocą AI.

Skorzystaj z ponad 40 stron opracowania z przykładami już dziś.

System CRM, który korzysta z możliwości sztucznej inteligencji, jest świetnym narzędziem do ulepszenia interakcji z klientami, sprzedaży czy aktywności marketingowych. Dzięki takim działaniom można łatwiej zaangażować konsumenta i szybciej zamknąć z nim transakcję.

Ale sztuczna inteligencja to również ułatwienie dla pracowników. Dzięki AI pod ręką jest generator maili, tłumacz czy baza wiedzy.

Co to jest low-code/no-code?

Kolejną nowością, jaka podbiła świat IT jest low-code/no-code. Jest to technologia, która pozwala dostosowywać funkcje i tworzyć procesy w systemie bez udziału lub przy znikomym udziale programistów.

Dzięki opcji low-code możliwości rozwoju oprogramowania są nieskończone. Przy udziale doświadczonych programistów da się zrobić w zasadzie wszystko. To, czego nie osiągnie się przy pomocy Studio, można zmienić w kodzie systemu.

No-code jest dla osób, które wolą działać samodzielnie, albo zamiast programistów zatrudniają samych konsultantów wdrożeniowych. Systemy tego typu nie wymagają znajomości kodu. Pracuje się wtedy na gotowych komponentach, które są składane w całość niczym zamek z klocków. Oprogramowanie rozwija się szybko, łatwo i przyjemnie. Po kompleksowym szkoleniu można spróbować stworzyć konkretne procesy własnymi siłami.

Strategia działania zależy od tego, jak rozbudowane ma się potrzeby.

Low-code/no-code – technologia, która podbiła świat

Według Gartnera do 2025 roku aż 70% nowych rozwiązań IT dla biznesu będzie wykorzystywało technologię no-code.

Warto zainteresować się rozwiązaniami, które mogą być rozwijane bezkodowo, a przy okazji zapewniają odpowiednie doświadczenia klienta. Takim narzędziem na pewno jest Creatio.

Creatio cały czas się rozwija, co odzwierciedla ostatnie zestawienie Magiczny Kwadrant Gartnera, w którym ponownie uplasowało się wśród Challegerów. Narzędzie wyróżniono za nowoczesny User Experience oraz za wyróżniającą się aplikację Freedom UI Designer.

magiczny kwadrant gartnera 2023

Połączenie AI i no-code

Co zatem może wyniknąć z dwóch najciekawszych technologii, które interesują ludzi biznesu? Oczywiście, że ciekawe narzędzie, które będzie ułatwiało pracę.

Jakiś czas temu producent Creatio ogłosił, że jego system low-code/no-code zintegrowano właśnie ze sztuczną inteligencją od OpenAI. Przygotowany przez jednego z partnerów konektor spełnia zadanie asystenta, który wspiera użytkownika w prowadzeniu relacji z klientami firmy.

Osobisty asystent AI

Jedna z głównych funkcji, jakie można zauważyć w tym połączeniu to osobisty asystent. Panel pozwala użytkownikowi na interakcję z AI i zadawanie pytań bez opuszczania systemu CRM. Stwarza to odczucie posiadania bazy wiedzy na wyłączność.

Okienko z asystentem AI wyświetla się po prawej stronie systemu, więc jest zawsze pod ręką. Jeśli masz pytanie, wystarczy je wpisać i czekać na odpowiedź.

technologia

Generowanie e-maili AI

Generowanie e-maili za pomocą AI pozwala użytkownikowi na stworzenie wiadomości biznesowych na konkretny temat. Skraca to czas poświęcony pracy i tworzeniu treści, który można przeznaczyć na ważniejsze sprawy.

Integracja w sekcji Actions Dashboard pozwala na generowanie odpowiedzi na zapytania klientów. Sztuczna inteligencja, wykorzystując zebrane informacje, które znajdują się już w systemie i stworzy maila na wybrany temat.

Maile generowane przez sztuczną inteligencję nie muszą być skierowane tylko do klientów. Narzędzie można wykorzystać również do komunikacji wewnętrznej.

technologia

Tłumaczenia przy pomocy AI

ChatGPT może być używany do tłumaczenia tekstu z jednego języka na drugi. Zapewnia to szybki i dokładny sposób komunikacji ponad barierami językowymi.

Z asystentem AI zintegrowanym z Creatio szybko i bez problemu przetłumaczysz różne teksty. Ułatwia to komunikację. Ta funkcja jest szczególnie przydatna, gdy pracujesz w firmie, która obsługuje międzynarodowych klientów z różnych stron świata.

Astor spotyka eVolpe

Takie narzędzie postanowiła wdrożyć firma Astor. Ich przedstawiciel zgłosił się do eVolpe jesienią 2022 roku z zainteresowaniem nowym narzędziem, które pomogłoby im w zarządzaniu firmą. Wspólnie dość szybko doszliśmy do wniosku, że na ich unikalne potrzeby najlepiej odpowiada Creatio.

Na prośbę naszego klienta rozbudowaliśmy je o kilka kluczowych ciekawych funkcji. Przeprowadziliśmy także szkolenie z kreatora no-code, tak aby pracownicy biznesowi poradzili sobie z jego dalszym samodzielnym rozwojem.

Oto klika przykładów usprawnień, które możesz zyskać z Creatio.

Podsumowanie

Połączenie dwóch rewolucyjnych technologii to kolejny krok w rozwoju takich narzędzi jak system CRM. Creatio sprytnie pozwoliło na rozszerzenie swojego narzędzia i jak widać takie działanie, podoba się nie tylko obecnym klientom, ale także tym, którzy dopiero zainteresowali się systemem.

Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe

Wybierz dogodny dla siebie termin.

Kamil Ograbisz
Scroll to Top