fbpx
 

Metodyki wdrażania systemu CRM

Metodyki wdrażania systemu CRM

Piotr Rawski – zewnętrzny konsultant, analityk biznesowy, project manager i autor bloga www.informatykawfirmie.pl bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu projektowym opowiada czym są metodyki wdrożeniowe i z jakimi popularnymi frameworkami możemy się spotkać podczas wdrażania systemu CRM.

Metodyki wdrażania systemu CRM

W skrócie metodyka wdrożeniowa to pewien zestaw dobrych praktyk, zasad postępowania podczas realizacji projektu. Posługiwanie się tymi zasadami pozwala efektywnie zarządzać całością projektu oraz zakończyć wdrożenie z sukcesem.

W polskich realiach świata IT B2B możemy się spotkać najczęściej z wdrażaniem oprogramowania metodyką tradycyjną (tzw. kaskadową lub waterfall), lub zwinnie m.in. za pomocą frameworku SCRUM.

Niezależnie od tego w jaki sposób będzie system informatyczny wdrażany, cel jest jeden – zaimplementować system w taki sposób, aby z sukcesem zrealizować wszystkie cele zakładane przez przedsiębiorstwo. Wybór metodyki jest natomiast wyborem „drogi”, którą firma będzie podążać do celu. Może ona być zaplanowana od początku do końca, a idąc tą drogą będziemy się trzymać założonej trasy na mapie bez względu na zmieniające się warunki. Może także przypominać trochę jazdę autostopem, kiedy wiemy gdzie mamy dotrzeć, ale w trakcie trwania podróży dość dynamicznie i elastycznie dopasowujemy środki transportu do bieżących potrzeb.

Waterfall vs. SCRUM

„Skuteczność wdrożenia CRM uzależniona jest tak naprawdę od użytkowników tego systemu – czy widzą wartość we wdrożonym systemie, czy uważają go za użyteczny. Użyteczność ma to do siebie, że bardzo trudno ją zaplanować, a właśnie plan jest tak naprawdę podstawową ideą podejścia waterfallowego.” – takimi słowami Piotr Rawski rozpoczyna porównywać podejście kaskadowe do zwinnego.

Powyższe zdanie nie oznacza jednak, że SCRUM jest jedynym słusznym podejściem. W dalszej części wywiadu z Piotrem Rawskim odkrywamy karty i przedstawiamy plusy i minusy każdej metodyki wdrażania systemu CRM (i innych systemów IT). Nasz gość odpowie także na m.in. pytanie czym należy się kierować wybierając jedną z powyższych dwóch metodyk.

Tym samym zachęcamy do obejrzenia całości dzisiejszego odcinka naszego programu telewizyjnego „CRM – jedna idea, tysiące możliwości”.



Ta strona korzysta z plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close