- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024
Branża IT ma wiele wyróżniających się potrzeb jeśli chodzi o działania narzędzi, które pomagają w danym biznesie. CRM dla firmy IT powinien wspierać sprzedaż oraz obsługę poszczególnych zleceń, tak aby ułatwić pracę wszystkim zaangażowanym.
System CRM z pewnością sprosta wymagającym zadaniom stawianym przed firmą IT.
Warto jednak wiedzieć, jakie funkcje najlepiej sprostają tym wyzwaniom.
Kompleksowa baza klientów
Baza klientów to podstawowa funkcja dla każdej firmy, nie tylko IT. Karta kontrahenta gromadzi wszystkie kluczowe informacje o klientach Twojego biznesu. Oprócz wprowadzania podstawowych informacji możesz również dodać tam własne notatki czy komentarze.
Dzięki tej funkcji masz nieograniczony dostęp do wszystkich wiadomości E-mail, które kiedykolwiek otrzymałeś od klienta lub do niego wysłałeś. CRM dla firmy IT umożliwia przechowywanie danych w jednym miejscu. Zawsze będą one aktualne, ponieważ bez problemu możesz je zmienić lub dodać nową, ważną notatkę.
Baza klientów umożliwia również bezproblematyczne wyszukiwanie historii dokumentów – od ofert po faktury sprzedaży. Wszystko pod ręką, dostępne dla Ciebie.
Planowanie zadań
Praca w firmie informatycznej jest o wiele łatwiejsza gdy masz możliwość planowania zadań i wyświetlania ich w kalendarzu. System CRM umożliwia Ci przydzielanie pracy do konkretnych osób. Zyskujesz wtedy pewność, że każde zadanie jest przypisane do odpowiedniej osoby.
Taka funkcja jest bardzo przydatna szczególnie w czasach, gdy większość pracowników pracuje zdalnie. Bez problemu każdy wie, czym ma się zająć, nawet jeśli przebywa poza biurem.
Na podstawie zadań i ich wykonywania możesz tworzyć raporty, które umożliwią Ci rzetelną ocenę pracowników oraz ich działań.
Sprzedaż i obsługa posprzedażowa
System umożliwia kompleksowe uporządkowanie procesu sprzedażowego. Wspierany jest obszar pozyskiwania nowych kontrahentów oraz rozwój współpracy z obecnymi klientami. Bez problemów stworzysz wszystkie interesujące Cię typy lejków sprzedażowych.
Dzięki modułowi sprzedaży z łatwością przeanalizujesz wybrane dane, a system pomoże Ci wyciągnąć z nich wnioski, które pozwolą usprawnić pracę działu handlowego.
Wsparcie sprzedaży to nie jedyne zadanie systemu CRM w firmie IT. Oprogramowanie posiada również funkcje, dzięki którym uporządkujesz wszystkie kwestie związane z obsługą posprzedażową – wdrażanie, wsparcie, helpdesk. System umożliwi Ci łatwe tworzenie konkretnych zleceń, które są charakterystyczne dla Twojej firmy.
Bez problemu skonfigurujesz zlecenia wyświetlane w widoku kanban. W ten sposób uporządkujesz działania w firmie. Co więcej, możesz je powiązać z bazą produktów i usług, która jest obsługiwana przez Twoich pracowników. Dzięki temu budujesz całą historię w systemie.
Raportowanie
Raportowanie i porównywanie danych jest czasochłonnym zadaniem. Oprogramowanie CRM umożliwia jednak automatyzację tego działania. Raporty pokazują najistotniejsze dane, które pozwolą Ci przeanalizować pracę zespołu, ale także ewentualnie zapobiec nieprzewidzianym zdarzeniom.
Podsumowanie
W teorii funkcje wymienione wyżej może zastąpić działanie człowieka. Firma IT na pewno by sobie poradziła z takimi zadaniami, jednak pamiętaj o specyfice swojej branży. Po co marnować czas na działania, które mogą zostać wykonane przez aplikacje. Warto uwagę poświęcaną tym aspektom przekierować na klientów, to z pewnością wyjdzie Wam na lepsze.
Działania, które powinien ułatwiać system CRM:
Umów konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe
Wybierz dogodny dla siebie termin.
- System SFA czy CRM? Które narzędzie rzeczywiście poprawia efektywność Sprzedaży? - 4 września 2024
- System CRM dla organizacji pozarządowych — na co zwrócić uwagę? - 27 lipca 2024
- CRM Open Source czy dedyk? Przewodnik po korzyściach i powodach, dla których warto wybrać otwarty system Customer Relationship Management - 8 maja 2024