- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
System CRM to duże ułatwienie dla branży spożywczej. Poza uporządkowaniem bazy klientów otrzymujesz narzędzie pracy niezbędne do zarządzania procesami sprzedaży, czasem pracy, dokumentami.
Rozbudowane funkcje, które są w większości zautomatyzowane takie jak tworzenie raportów, czy ofert będą nieocenioną pomocą w rozwijaniu firmy.
Wszystkie oferty w jednym miejscu
Branża spożywcza jest na tyle specyficzna, że nie można o tym nie wspomnieć. Wielość opcji do wyboru w ofercie może doprowadzić o zawroty głowy. Świetnym rozwiązaniem takiego nadmiaru produktów jest ich skatalogowanie. Wszystko umieszczone w jednym miejscu jest łatwiejsze do znalezienia, ale również bardziej przejrzyste. Nie wystąpią później problemy ze znalezieniem konkretnej oferty, gdy zapyta o nią klient.
Tworzenie ofert oraz katalogów produktów to zaleta systemu, którą docenią osoby z działu sprzedaży. Co więcej, te działania można zautomatyzować. Pracownicy spędzają nad tym zadaniem mniej czasu. Wystarczy, że wszystkie informacje zostaną wprowadzone do systemu. CRM dla branży spożywczej zrobi resztę za Ciebie.
Pomoc dla działu handlowego
System CRM wspomaga dział handlowy funkcjami, które pozwalają na bezproblemową kontrolę dokonywania płatności oraz terminowości klientów. W tej branży jest to bardzo istotne, ponieważ często tworzone są duże zamówienia, które mogą być do siebie podobne. Aby się nie pomylić i mieć nad wszystkim kontrolę warto wspomagać się systemem CRM, w którym wszystko widać jak na dłoni.
Oprogramowanie jest wyposażone w moduły, które zbierają zamówienia oraz fakturują kontrahentów. Dzięki temu bez problemu skoordynujesz działania magazynowo-sprzedażowe, tak aby nie opóźniać dostaw.
Strategia marketingowa i marketing automation
Aby firma była rozpoznawalna i mogła przyciągać nowych klientów, powinna posiadać dobry dział marketingu. Wyzwaniem dla branży spożywczej może być zdobycie klienta. Kontrahent, który już współpracuje z konkretną firmą, może tak przepaść w powtarzalnych zamówieniach, że nawet nie zastanowi się, czy gdzieś może być przedsiębiorstwo zapewniające lepsze usługi.
Kampaniami marketingowymi można zarządzać w systemie CRM. Dzięki temu bez problemu zaplanujesz działania, które będą uzgodnione z handlowcami, ponieważ zespół będzie miał do nich dostęp. Wspólna strategia będzie ułatwieniem dla obu zespołów.
Dział marketingu dba o przywiązanie klientów do marki i bardzo często robi to za pośrednictwem CRM. Programy lojalnościowe, promocje, które są personalizowane, wszystkie działania są możliwe dzięki danym, które posiada marketing w systemie CRM.
Jednak oprogramowanie to nie jedyne narzędzie, które będzie dużą pomocą dla marketingu. System CRM można zintegrować z marketing automation. Wtedy bez większych problemów zespół sobie poradzi z takimi rzeczami jak kampaniami, które wszyscy kojarzymy. Każdy z nas kojarzy kultową już reklamę Coca-Coli.
Aplikacja mobilna
System CRM pomaga nie tylko w utrzymywaniu dobrych kontaktów z klientami, ale również poprawia komunikację w zespole. Oprogramowanie, które można mieć zawsze w zasięgu ręki pomoże nawet jeśli sprzedawcy nie ma w biurze. Posiadając aplikację CRM w telefonie bez problemu można umawiać się z klientami na spotkanie, albo nie martwić się o to, że aktualnie nie siedzisz przed komputerem.
Aplikacja mobilna w telefonie pozwoli Ci na aktualizowanie informacji w trakcie delegacji, wyjazdu do kontrahenta czy home office.
System CRM pomaga również w lepszej komunikacji między zespołami. Przepływ informacji nie jest zagrożony, a gdy ktoś doda nowe dane dotyczące konkretnej osoby, każdy kto ma dostęp będzie wiedział o zmianach.
Zautomatyzowane tworzenie raportów
Kluczową kwestią dla kadry kierowniczej w branży spożywczej jest szybki dostęp do wiedzy o rezultatach sprzedaży. Pozwala to optymalizować zamówienia, dostosowywać promocje do stanów magazynowych lub preferencji klientów. Dzięki raportom w systemie CRM można też się przyjrzeć efektywności pracy zespołu, który jest za to odpowiedzialny.
Dzięki automatycznemu raportowaniu bez problemu każdy będzie miał wgląd w to, jak realizowana jest praca i czy spełniane są cele. Na podstawie raportów możesz bez problemu ustalić, jakie produkty najlepiej się sprzedają oraz jak realizowane są targety.
Jednym z raportów, który pokazuje na bieżąco postęp pracy, jest lejek sprzedażowy. Pozwala ocenić sytuację czy mamy wystarczający dopływ leadów, żeby te przekształciły się w szanse sprzedażowe i dalej w sprzedaż.
Podsumowanie
Znalezienie odpowiedniego systemu może być trudne. Jednak warto rozejrzeć się za możliwościami, jakie masz. Ułatwienie pracy i oszczędności czasu oraz pieniędzy są tego warte.
Jeśli chcesz wybrać dobry system, który wspomoże Twoją firmę, zwróć uwagę czy ma on konkretne funkcje:
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024