Jakie funkcje powinien mieć system CRM dla branży produkcyjnej?

Maciej Jankiewicz

Praca w branży produkcyjnej jest bardzo wymagająca. Dla ludzi oraz oprogramowania. Aby sprostać wymaganiom stawianym przez pracowników, system CRM dla branży produkcyjnej powinien być kompleksowo dopracowany.

Każde oprogramowanie można uzupełnić o niezbędne funkcje. Warto się zastanowić, jakie są najbardziej potrzebne dla Twojej firmy. System CRM nie musi być przeznaczony tylko do wsparcia działu sprzedaży. Dlatego warto zastanowić się nad innymi modułami, które będą pomocne dla innych sektorów firmy.

Zautomatyzowany proces sprzedaży

Sprzedaż w firmie produkcyjnej potrafi być bardzo złożona. Pomimo puli stałych klientów wymaga długotrwałych rozmów i konsultacji, a po drodze łatwo stracić kontrahenta. Dzięki systemowi CRM łatwo jest śledzić i kontrolować proces sprzedaży, nawet w największej firmie. Odpowiednie moduły pozwolą na zaplanowanie pracy z klientem od pierwszego kontaktu aż do podpisania umowy.

Korzystając z systemu CRM, nie zapomnisz o wysłaniu oferty klientowi, ponieważ oprogramowanie Ci o tym przypomni. Dzięki zautomatyzowaniu całego procesu sprzedaży handlowcy nie pominą żadnego działania w tym zakresie. Zaplanowane zadania i wyniki można sprawdzić w każdej chwili na panelu użytkownika.

Obsługa klienta

Handlowiec często ma wiele spraw do zrobienia w jednym momencie. Umówienie spotkania z klientem, pilnowanie spływu zamówień, sporządzanie raportów. To tylko część z szeregu obowiązków w firmie. Czasami wystarczy, że zapomni odezwać się do klienta w umówionym terminie, a ten kupi produkt u konkurencji.

grafika przedstawiająca dostosowywanie aplikacji. crm dla branży produkcyjnej.

Po wdrożeniu systemu CRM nie będziesz musiał się już o to martwić, dzięki funkcji historii interakcji z klientem. W tym module znajdziesz informacje dotyczące wykonanych telefonów, wysłanych maili, notatek, ofert, zamówień i ustaleń dotyczących współpracy. Automatyzacja procesu sprzedaży i obsługi podniesie jakość relacji z klientem. Wzrośnie Customer Experience, które jest bardzo ważnym aspektem jeżeli chodzi o doświadczenia związane z Twoją firmą. Pozytywne wrażenie sprawia, że klient wraca po więcej. System CRM pomoże Ci na to wpłynąć.

Tak więc z pomocą oprogramowania CRM dla branży produkcyjnej z łatwością zautomatyzujesz działania firmy, ale również zwiększysz zadowolenie klientów, którzy korzystają z Twoich usług.

Marketing automation

Marketing automation to narzędzie, które służy nie tylko marketingowi, ale również sprzedaży. Jak wiadomo dane pozyskane przez marketing mogą być równie ważne jak te, które zdobyła sprzedaż. Integracja systemu CRM z marketing automation pozwoli na zdobycie informacji, które pomogą zmienić sposób komunikacji z klientem.

Dzięki integracji jesteś na bieżąco z Customer Journey klientów, a to pozwoli Ci na dostosowanie swojego marketingu do nich. Odpowiednia komunikacja z kontrahentem może skrócić proces zakupowy. Warto, więc, żebyś wiedział, co interesuje Twoich potencjalnych klientów.

grafika przedstawiająca osobę piszącą na laptopie. crm dla branży produkcyjnej.

Marketing automation pomaga również w pozyskaniu wartościowych leadów, między innymi dzięki tak zwanemu lead scoring. Wystarczy ustalić ilość punktów za każdą aktywność. Tak łatwiej ustalisz, czy lead jest wartościowy, czy nie. Mowa tutaj o każdej aktywności, która jest istotna dla Twojego procesu sprzedażowego – wizyta na stronie www czy otwarcie e-maila.

Taka integracja systemu CRM z marketing automation została uruchomiona między innymi w Hendi Polska. Przydaje się ona między innymi podczas udziału w targach i konferencjach. Pracownicy firmy bardzo często biorą w nich udział, a system wspiera pozyskanie kontaktu do odwiedzających stanowisko firmowe.

Kontrola celów

System CRM pomoże kontrolować realizację celów, które ma Twój zespół. Zyskując dostęp do raportów generowanych automatycznie, trzymasz rękę na pulsie. Więcej, samo oprogramowanie pomaga Ci w kontrolowaniu wszystkiego za pomocą sztucznej inteligencji, która odpowiada za analizę zachowań klientów. Dzięki temu łatwiej dostosować proces sprzedaży oraz komunikacji z klientem w późniejszych etapach.

Jednym z takich raportów jest lejek sprzedaży. Jest to raport, który pokazuje szanse sprzedażowe względem tego, na jakim etapie sprzedaży aktualnie jest.

Grafika przedstawiająca osobę analizującą raport. crm dla branży produkcyjnej

Automatyczne raporty skracają czas spędzony na przygotowaniu ich do zera, ponieważ robi to za Ciebie system. Analiza takich zestawień pomaga później w ocenie pracy zespołu oraz w ewentualnym późniejszym przydzielaniu zadań konkretnym pracownikom.

Raporty również ułatwiają analizę kontaktów, wartości ofert i zamówień oraz skuteczność sprzedaży produktów. Dzięki systemowi CRM wydajność zespołu masz zawsze pod kontrolą.

Podsumowanie

Pomimo tego, że kierowanie firmą produkcyjną jest bardzo wymagające, istnieją narzędzia, które w tym pomagają. System CRM dla branży powinien być bardzo mocno przemyślany. Przedstawione powody, dla których warto, jest zainwestować w taki program to tylko fragment. Oprogramowanie ułatwia pracę i sprawia, że Twoi pracownicy są bardziej wydajni.

Maciej Jankiewicz
Scroll to Top