- „Globalna awaria Microsoft”. Czy da się zabezpieczyć firmowe systemy IT na przyszłość? - 25 lipca 2024
- Czym jest podejście Customer Centric i jak je realizować w dużych firmach? - 15 stycznia 2024
- Jak wybrać system CRM do firmy? - 9 września 2021
Wybór systemu CRM do firmy
Wybór systemu CRM to decyzja na lata. Ma wpływ na to, w którym kierunku rozwija się Twoja firma. Nic dziwnego, że zadajesz sobie pytanie jak się do tego najlepiej zabrać.
W dzisiejszym artykule podpowiem Ci, na co uważać w procesie i czego wymagać od dostawcy oprogramowania.
Od czego zacząć proces wyboru systemu CRM?
Najlepiej wcale nie od researchu dostępnych produktów. To może szokujące, bo pewnie wręcz instynktownie przychodzą Ci do głowy konkretne nazwy systemów. Nic w tym dziwnego. Marki takie jak: Salesforce, Microsoft Dynamics czy SugarCRM przeznaczają duże pieniądze na marketing po to, aby pozostać w świadomości potencjalnych klientów. Dlaczego mimo wszystko uważam, że nie od oferty rynkowej najlepiej zacząć?
Skoro jednym tchem wymieniasz popularne rozwiązania, zapewne te same nazwy rozpoznaje też Twoja konkurencja. Wyobraź sobie, że wszyscy korzystacie z jednego, najlepiej wypromowanego na rynku narzędzia. Jak się wtedy wyróżnisz? W jaki sposób zaoferujesz swoim klientom wyjątkowe Customer Experience? Dzięki czemu zostaniesz zapamiętany?
Zanim wybierzesz system, wybierz firmę wdrożeniową
Zamiast od początku skupiać się na marce systemu, poświęć czas, aby wybrać firmę konsultingowo-wdrożeniową. Doświadczony partner pomoże Ci dokonać właściwego wyboru oprogramowania na późniejszym etapie. Po tym, jak upewnicie się, czego rzeczywiście potrzebujesz. Bo to nie organizacja ma pasować do narzędzia, a narzędzie do specyfiki firmy, którą prowadzisz.
Różnica pomiędzy sprzedażą produktu a doradztwem w wyborze rozwiązania CRM jest ogromna. Z pewnością od razu rozpoznasz, kto proponuje Ci tylko to, co posiada w portfolio, a kogo interesują realne potrzeby przyszłych użytkowników.
Wymagaj analizy przedwdrożeniowej
Proces doboru systemu CRM do organizacji powinien rozpocząć się od kompleksowej analizy przedwrożeniowej. To profesjonalne warsztaty, które posłużą rozpoznaniu najważniejszych aspektów funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa. W ich trakcie uwzględnia się potrzeby biznesowe osób z różnych działów, a także managementu oraz docelowych użytkowników. Omawia się wszystkie procesy zachodzące w organizacji, nadrzędne cele przyświecające wdrożeniu oraz główne potrzeby zgłaszane przez beneficjentów przyszłego systemu. Dzięki analizie przedwdrożeniowej zapoznasz się też z możliwościami proponowanego Ci wstępnie oprogramowania. Na koniec otrzymasz nawet szacunkową wycenę przewidywanych etapów. A kiedy już wiadomo czego Ci potrzeba, można w końcu podjąć decyzję, który system wybrać.
OK. Czas wybrać system CRM!
Portfolio firmy wdrożeniowej, z którą rozmawiasz, na pewno jest bogate i masz z czego wybierać. To w końcu jeden z czynników, który Cię do nich przekonał. Po analizie przedwdrożeniowej wyjaśniło się też, czy ich wstępna propozycja miała sens. W razie czego jest jeszcze czas, żeby zmienić strategię. Chociaż może wcale nie będzie takiej potrzeby… Tym bardziej, jeżeli mowa o oprogramowaniu Open Source.
Zamiast szukać systemu, który w pełni odpowiada rozpoznanym wymaganiom, czasami lepiej posłużyć się otwartym kodem stabilnej, profesjonalnej aplikacji. Systemy Open Source oferują taką możliwość. Gotowego standardu można używać w zasadzie od zaraz, a specyficzne funkcje tylko do niego „dopisać”. Jeśli skorzystasz z rozwiązania o bogatej tradycji, jeszcze przed zmianami — otrzymasz bardzo funkcjonalne narzędzie.
Wybierz system
z bogatej oferty eVolpe
Wniosek?
Zamiar dokonania głębokiej restrukturyzacji i optymalizacji procesów sprzedażowych, a także zmiana podejścia do zarządzania relacjami z klientami, pojawiają się najczęściej w efekcie głębokiej analizy biznesowej.
Postaw na firmę konsultingowo-wdrożeniową, która Ci w tym pomoże! Dopiero w kolejnym kroku wybierz system CRM, który najlepiej spełni Twoje oczekiwania.
Masz pytania? Skorzystaj z kalendarza poniżej i umów się na konsultację z ekspertem wdrożeniowym eVolpe!
- „Globalna awaria Microsoft”. Czy da się zabezpieczyć firmowe systemy IT na przyszłość? - 25 lipca 2024
- Czym jest podejście Customer Centric i jak je realizować w dużych firmach? - 15 stycznia 2024
- Jak wybrać system CRM do firmy? - 9 września 2021