Jak firma VELUX poprawiła marketing i sprzedaż dzięki Breeze Copilot

Kamil Ograbisz

Od ponad 80 lat firma VELUX zmienia przestrzenie, wprowadzając naturalne światło i świeże powietrze poprzez świetliki, okna dachowe i rozwiązania do doświetlania wnętrz. Aby pomóc potencjalnym klientom w zapoznaniu się z opcjami projektowymi, firma VELUX oferowała wycieczki po salonach wystawowych, aplikację i spersonalizowane wizualizacje.

Strategie te napotkały jednak pewne trudności. Odległość geograficzna utrudniała wizyty w salonach wystawowych, potencjalni klienci niechętnie pobierali aplikację, a tworzenie spersonalizowanych wizualizacji trwało tygodnie, co powodowało przedłużanie się procesu sprzedaży. Ponadto w poprzednim systemie firmy VELUX zespół sprzedaży nie dysponował aktualnymi danymi i zasobami, które pozwoliłyby mu skutecznie wykorzystać potencjalnych klientów pozyskanych przez dział marketingu, co prowadziło do utraty możliwości sprzedaży.

Kierowniczka ds. programów marketingowych Allyson Zook, przedstawiła potrzebę zmian: „Gdybyśmy mogli poświecić mniej czasu na pisanie idealnych fragmentów tekstów sprzedażowych i wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia komunikatów, marketingowych bardziej zgodnych z tonem VELUX, moglibyśmy skupić się bardziej na nawiązywaniu kontaktów sprzedaży i szybkim generowaniu wizualizacji.

Firma VELUX zdała sobie sprawę, że potrzebuje bardziej wydajnego, spersonalizowanego rozwiązania, które wzmocni pozycję zespołu sprzedaży i pomoże klientom z pewnością wyobrazić sobie swoje okna dachowe.

Okazja do poprawy obsługi klienta dzięki Breeze

Firma VELUX postanowiła wypróbować Breeze, aby przyspieszyć proces sprzedaży i zwiększyć zaufanie klientów. Jeśli udałoby się pomóc agentom sprzedaży w nawiązaniu bogatszych relacji z potencjalnymi klientami i dostarczeniu im wartościowych materiałów dodatkowych, wzbudziłoby to zainteresowanie ich produktami.

Wykorzystali generator obrazów Breeze Copilot, aby w ciągu kilku minut stworzyć niestandardowe wizualizacje okien dachowych, pomagając klientom lepiej zrozumieć, jak poprawi się ich przestrzeń. Przed rozpoczęciem korzystania z Breeze Copilot zespół VELUX korzystał z usług zewnętrznego dostawcy, który tworzył wysokiej jakości obrazy domów klientów, ale proces ten trwał kilka tygodni. Potencjalni klienci i przedstawiciele handlowi potrzebowali szybszego rozwiązania. W tym miejscu z pomocą przyszły możliwości generowania obrazów Breeze Copilot.

Doradcy VELUX zbierają od potencjalnych klientów informacje na temat wyglądu ich domów, aby pomóc w stworzeniu symulacji tego, jak wyglądałaby przestrzeń z oknami dachowymi. Wprowadzają oni konkretne słowa kluczowe, taki jak „małe domowe biuro z oknami dachowymi” lub „sypialnia z jasnoniebieskimi ścianami i oknami dachowymi” w Breeze Copilot (dawniej ChatSpot), umożliwiając sztucznej inteligencji szybkie generowanie obrazów. Usprawniono w ten sposób proces, skracając czas oczekiwania z 2-3 tygodni do kilku minut, co pozwala potencjalnym klientom szybko wyobrazić sobie, jak okna dachowe będą wyglądały w ich przestrzeniach, i utrzymać tempo sprzedaży.

Oprócz działań marketingowych firma VELUX zintegrowała Breeze Copilot ze swoim procesem sprzedaży, zapewniając przedstawicielom handlowym płynne rozwiązanie do wykonywania zadań, takich jak tworzenie wiadomości e-mail, wyszukiwanie danych klientów i generowanie raportów sprzedaży. Dzięki automatyzacji rutynowych zadań Breeze Copilot umożliwił przedstawicielom handlowym poświęcenie więcej czasu na interakcje z klientami, umożliwiając szybsze i bardziej spersonalizowane odpowiedzi podczas rozmów. Integracja z Sales Hub nie tylko zwiększyła produktywność, pozwalając zespołowi skupić się na aktywnym angażowaniu potencjalnych klientów i skuteczniejszym finalizowaniu transakcji.

Wykorzystując ujednolicone doświadczenie w HubSpot, zespoły sprzedaży uzyskały lepszy wgląd w działania marketingowe. Uzyskały łatwy dostęp do kampanii marketingowych i mogły gromadzić cenne informacje o potencjalnych klientach, co umożliwiło prowadzenie bardziej spersonalizowanych i świadomych rozmów. Dzięki dostępowi do danych potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym przedstawiciele handlowi byli w stanie nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami w odpowiednim czasie, poprawiając ogólne zaangażowanie i skuteczność.

Strategiczne wdrożenie Breeze zapewniło firmie VELUX przewagę konkurencyjną, pomagając jej nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami na wcześniejszym etapie ścieżki zakupowej i w bardziej efektywny sposób, jednocześnie poprawiając ogólnie wrażenia z zakupów.

„Breeze Copilot był łatwy w użyciu i poprawił jakość obsługi klienta bez konieczności długiego wdrażania lub szkolenia naszych sprzedawców. Copilot zapewnił natychmiastowe korzyści dla naszego zespołu i klientów, jednocześnie zapewniając ochronę informacji o klientach.” - Allyson Zook, kierowniczka ds. marketingu programów, VELUX

Lepsza komunikacja zaletą dla klientów

Wdrożenie Breeze zrewolucjonizowało proces sprzedaży firmy VELUX, umożliwiając szybkie i precyzyjne dostarczanie spersonalizowanych wizualizacji klientom oraz informacji i kontach sprzedawcom. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji do tworzenia w ciągu kilku minut dostosowanych do potrzeb klientów wizualizacji okien dachowych firma VELUX umożliwiła klientom szybsze podejmowanie pewnych i świadomych decyzji, co zaowocowało silniejszymi relacjami z klientami i bardziej płynnym procesem sprzedaży.

Allyson dołączyła do nas na scenie podczas konferencji INBOUND’24 i podzieliła się informacją, że dzięki Breeze firma VELUX osiągnęła:

  • Zadowoleni klienci, którzy mają zaufanie do swoich zakupów dzięki dostosowanym do ich potrzeb wizualizacjom świetlików
  • Bardziej konstruktywne rozmowy z potencjalnymi klientami, skracające cykl sprzedaży z tygodni do zaledwie kilku dni. Zmniejszenie liczby wizualizacji pomieszczeń o 420%; produkcja skróciła się z tygodni do minut!
  • Zwiększona wydajność, ponieważ przedstawiciele handlowi korzystają z generowanych przez sztuczną inteligencję wiadomości e-mail, szybkiego wyszukiwania informacji i raportów w celu usprawnienia zadań związanych z dalszymi działaniami. Oszczędzają średnio 15 minut na tworzeniu każdego raportu i jeden tydzień czasu poświęconego na działania marketingowe
  • Wzmocnione zespoły sprzedaży, które pracują bardziej autonomicznie i efektywnie dzięki wsparciu podsumowań kontekstu klienta i narzędzi komunikacyjnych Breeze Copilot. Czas oczekiwania między konsultacjami został skrócony z 15 minut do 5 minut

Firma VELUX pokazała, jak sztuczna inteligencja może przekształcić złożone procesy w uprawnione przepływy pracy. Dzięki automatyzacji zadań i zwiększeniu wydajności zespół firmy osiąga obecnie większe efekty przy mniejszym nakładzie pracy ręcznej. Ta innowacja pokazuje potencjał sztucznej inteligencji w zakresie wprowadzania znaczących ulepszeń w całym procesie obsługi klienta w branży produkcyjnej.

„Sztuczna inteligencja nie ma na celu odebrania Ci pracy; ma ona zapewnić szybszą obsługę i pomóc Ci poświęcić więcej czasu na kontakty z klientami" - Allyson Zook, kierowniczka ds. marketingu programów, VELUX

Jesteś gotowy na prowadzenie dużego projektu wdrożeniowego w Twojej firmie?

Darmowy kurs mailowy

Kamil Ograbisz
Przewijanie do góry