- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024
System CRM od początku kojarzy się z działem sprzedaży. I w sumie nikogo to nie dziwi, ponieważ oprogramowanie powstało po to, aby uporządkować dane o klientach. System CRM dla sprzedaży jest odpowiednim rozwiązaniem.
Systemy CRM usprawniają i poprawiają proces sprzedaży, kampanie marketingowe i obsługę klienta. Osiągają to poprzez racjonalizację i uproszczenie przepływu pracy, budowanie linii sprzedaży, automatyzację zadań i analizę danych.
Jeśli Twoim szczególnym zmartwieniem jest sprzedaż, z pewnością będziesz szukał CRM, który zarządza punktami kontaktowymi z klientami, takimi jak czat, social media czy E-mail w jednym miejscu. W ten sposób poprawia się wydajność w całej firmie, a także zwiększa się widoczność wyników pracy zespołu, bazy klientów i całego rynku.
Automatyzacja sprzedaży i zarządzanie leadami
Automatyzacja sprzedaży porządkuje informacje w różnych kanałach i racjonalizuje przepływ pracy. Śledzenie zapasów handlowych pozwala pozbyć się wielu ręcznych wpisów, a narzędzia do śledzenia wydajności agentów zachęcają do stosowania najlepszych praktyk, pomagają zaplanować pracę członków zespołu i zaplanować okresy wzmożonej aktywności.
CRM dla sprzedaży pozwala lepiej zidentyfikować potencjalną sprzedaż dzięki śledzeniu leadów i innym narzędziom, które zapewniają wgląd we wszystkie dostępne możliwości sprzedaży.
Dzięki funkcjom zarządzania leadami i kontaktami gromadzone są informacje z takich kanałów jak LinkedIn, Facebook, strona internetowa czy E-mali. To daje Ci łatwy wgląd w to, na jakim etapie cyklu sprzedaży znajduje się kontrahent. Z czasem będziesz mógł pielęgnować kontakty z klientami za pomocą spersonalizowanych, istotnych informacji, budując indywidualny raport i widoczność marki, aby zdobyć lojalnych kontrahentów.
Zarządzanie kontaktami i ofertami
Narzędzia do zarządzania kontaktami automatycznie umieszczają informacje o klientach w jednym miejscu dla łatwego dostępu, w tym ich aktywność, oczekujące transakcje, powiązane kontakty i status płatności.
Zarządzanie ofertami pozwala na szybkie generowanie nowych i śledzenie tych, które są już w grze. Jest to niezwykle przydatne przy prognozowaniu sprzedaży, zaspokajaniu ogólnych potrzeb produkcyjnych i operacyjnych firmy oraz segmentowaniu klientów i leadów w celu dalszego udoskonalania lejka sprzedaży.
Zarządzanie szansami pozwala dostrzec potencjalną sprzedaż w trakcie jej rozwoju, zapewniając możliwość reagowania i kapitalizacji od razu. Podczas gdy narzędzia do zarządzania propozycjami śledzą projekty, oferty, listy, umowy i wiadomości.
CRM w aplikacji mobilnej
Aplikacja mobilna CRM może uratować sprzedawcę w wielu sytuacjach. Coraz częściej handlowcy pracują w terenie lub zdalnie. W tym momencie system CRM w telefonie jest wielkim ułatwieniem w pracy. Nawet jeśli sprzedawca nie ma możliwości pracy przy biurku to zawsze system CRM ma w dłoni. Nawet w podróży może zatwierdzić konkretne dokumenty lub potwierdzić zamówienia.
Większość dostawców oferuje obecnie aplikacje mobilne na Androidaa i Apple iOS, dzięki którym można korzystać z CRM tak naprawdę wszędzie nawet bez dostępu do Internetu. Każdy sprzedawca wie, jak bardzo liczy się czas, dlatego możliwość dostępu do kontaktów, śledzenia leadów i zamykania transakcji w dowolnym miejscu. Taka możliwość jest doceniana przez wszystkich, którzy używają CRM w aplikacji mobilnej.
Co więcej, system w aplikacji może być dużym ułatwieniem, podczas pracy w home office. W końcu nie zawsze można mieć możliwości, żeby pracować przy komputerze. Tutaj odpowiednim narzędziem jest właśnie telefon.
System Open Source
Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań. Wszystkie są dostosowane, żeby spełniać różne funkcje. Jeżeli jednak nie znajdziesz odpowiedniego dla siebie systemu, to się nie martw. Oprogramowania można zmieniać, udoskonalać, dostosowywać do Twoich potrzeb.
Warto w takiej sytuacji zwrócić uwagę na systemy oparte na otwartym kodzie. Oprogramowanie Open Source możesz dostosować do siebie, tak jak chcesz. Więcej można stworzyć dodatkowe funkcje, które będą przeznaczone tylko dla Twojej firmy.
Podsumowanie
Ważne jest, aby pamiętać o tym, jakie są Twoje potrzeby biznesowe przed wdrożeniem CRM. Wszystko zależy od tego jak pracujesz Ty oraz Twoja firma. Dane w jednym miejscu, dogłębne raporty, automatyzacja systemu. To wszystko może być w zasięgu myszki.
Systemów CRM na rynku jest bardzo dużo, ale bez problemów możesz znaleźć oprogramowanie dla siebie. Pierwszym krokiem w kierunku realizacji właściwego dopasowania aplikacji jest określenie, czego od niej oczekujesz i jakie wymagania ma spełniać.
- Dlaczego polscy przedsiębiorcy upodobali sobie systemy IT On-Premise? - 24 września 2024
- Open Source CRM – dlaczego sprawdza się w dużych firmach? - 11 września 2024
- Jak zwiększyć sprzedaż? Wady i zalety dotyczące zastosowania systemu CRM/CX - 9 sierpnia 2024